عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن تشریح کرد

دو اولویت در ساماندهی بخش مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۱/۲۱
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به الزامات دولت برای مدیریت و ساماندهی بازار مسکن در سال ۹۷ خواستار مشارکت شبکه بانکی برای تامین مالی این بخش از اقتصاد کشور شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

شهرام کوسه غراوی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، با اشاره به چشم انداز بازار مسکن در سال 97 و آمادگی مجلس برای حمایت از این بخش، گفت: به رغم اینکه طی ماه های پایانی سال 96 و روزهای آغازین سال جدید شاهد تغییراتی در بخش‌های مختلف اقتصاد از جمله مسکن و نرخ ارز بودیم اما این مسائل نباید منجر به ناامیدی مردم به آینده اقتصاد کشور باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه کمبود مسکن مورد تقاضای اکثریت، به نسبت نیاز کشور عامل اصلی گرانی های اخیر است، افزود: در صورتی که میزان تسهیلات نیز به همراه تسهیل شرایط ارایه آن در دستور کار دولت و شبکه بانکی قرار بگیرد به طور حتم ساخت و ساز در کشور تقویت خواهد شد.

وی با پیش بینی تثبیت قیمت مسکن در سال 97، ادامه داد: دولت باید در حوزه سیاست گذاری بتواند دو بخش را در حوزه مسکن به خوبی مدیریت کند؛ نخست در حوزه بافت فرسوده که البته اقدامات خوبی از سوی دولت اقدام شده است، باید سیاست‌های حمایت از نوسازی تداوم داشته باشد که مجلس هم در برنامه ششم توسعه تمهیدات لازم را برای حمایت از این بخش اندیشیده است.

کوسه غراوی، افزود: اقدام دیگری که دولت باید اهتمام ویژه ای نسبت به آن داشته باشد، افزایش قدرت خرید مسکن در خانوارها به واسطه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با افزایش مدت بازپرداخت آن است.

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین گفت: افزایش صِرف میزان تسهیلات مسکن راهکار مناسبی برای ساماندهی بازار نیست، زیرا این نوع افزایش بدون در نظر گرفتن سایر مولفه ها مشکل ناتوانی مالی متقاضیان را حل نخواهد کرد. افزایش سقف تسهیلات شرط لازم برای تحریک تقاتضا است اما شرط کافی، تسهیلات در استطاعت به معنای مناسب بودن اقساط ماهانه بازپرداخت است.

کوسه غراوی با تاکید بر اینکه افزایش سقف تسهیلات مسکن باید همسو با ساماندهی نوسانات قیمتی در بازار باشد، اظهار کرد: تا زمانی که زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن افزایش نیابد و نرخ سود برای گروه‌های ضعیف بازنگری نشود، پرداخت تسهیلات نمی تواند به افزایش قدرت خرید منتج شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ارایه برنامه مشخص برای تولید مسکن به ویژه برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه را راهکاری موثر برای مدیریت بخش تقاضای مسکن عنوان کرد و افزود: کلید خروج از رکود و ایجاد تحرک در این بازار ورود همه بانک ها به حوزه تسهیلات دهی در بخش مسکن است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید با تامین مالی بانک ها را در راستای تسهیلات دهی در بخش مسکن تشویق کند، گفت: راهکاری که در این رابطه قدرت تسهیلات دهی را افزایش می دهد موافقت مجلس با افزایش سرمایه بانک ها است.

کوسه غراوی با بیان اینکه با افزایش قدرت تسهیلات دهی بانک های مختلف در حوزه مسکن ساخت و ساز در کشور افزایش می یابد، افزود: ایجاد تحرک در بخش مسکن مانند دومینویی سایر حوزه ها اعم از تولید مصالح و فراورده های ساختمانی را رونق می‌بخشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر آمادگی مجلس برای حمایت از صنعت ساختمان هم در بخش خرید و هم در بخش تولید و ساخت گفت: کمیسیون عمران مجلس در جهت ساماندهی بازار مسکن آمادگی خود را اعلام می کند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000