تسهیلات یکم در بافت فرسوده ۱۵ ساله شد

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۲/۱۵
معاون وزیر راه و شهر سازی از افزایش دوره باز پرداخت تسهیلات صندوق مسکن یکم در محلات باز آفرینی شهری از ۱۲ به ۱۵ سال خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از روابط عمومی سازمان باز آفرینی شهری ایران هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان باز آفرینی شهری ایران با اعلام این خبر گفت: براساس پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و با تصویب و ابلاغ شورای پول اعتبار، نرخ سود تسهیلات صندوق مسکن یکم در هسته فرسوده شهرها از ۸ به ۶ درصد کاهش و دوره بازپرداخت آن از ۱۲ به ۱۵ افزایش پیدا کرد.
وی افزود: برهمین اساس کسانی که در بافت‌های ناکارآمد شهری درکلانشهرها؛ تسهیلات ۸۰ میلیونی تومانی دریافت می‌کردند باید با نرخ سود ۸ درصد و دوره باز پرداخت ۱۲ سال و قسط ماهیانه ۸۶۵ هزار تومان اقساط را باز پرداخت کنند که براساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات به ۶ درصد کاهش و دوره باز پرداخت به ۱۵ سال افزایش و مبلغ قسط نیز به میزان ۶۷۵ هزار تومان تغییر یافت.
عشایری شرط خانه اولی را در بافت‌های ناکارآمد شهری الزامی ندانست و اظهار کرد: بر اساس دستور ریاست محترم جمهوری، زوج‌های جوان در تامین مسکن در بافت‌های نارکارآمد شهری در اولویت استفاده از تسهیلات هستند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000