افزایش تسهیلات تعاونی‌های مسکن مهر

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۲/۲۴
تعاونی‌های مسکن مهر که عملیات اجرایی آنها از سر گرفته شود و اعضا سهم آورده خود را تامین کنند تسهیلات آنها افزایش می‌یابد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از صدا و سیما در جلسه ای که با حضور رئیس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن کشور در کرمان تشکیل شد همچنین مصوب شد در قراردادهای سه جانبه که بین بانک مسکن، راه و شهرسازی و سازنده منعقد شده چنانچه متقاضی فعال داشته باشند مدت قرارداد آنها تمدید و تسهیلات آنها نیز افزایش یابد.
در این جلسه همچنین قرار شد قراردادهای سه جانبه ای که متقاضی ندارند با هماهنگی بین بانک مسکن استان و راه و شهرسازی چنانچه دارای توجیه اقتصادی باشند به پروژه خودمالک تبدیل و ادامه تسهیلات به حساب سازنده واریز و پروژه تکمیل و به افراد واجد شرایط واگذار شود.
پیشبرد طرح هزار و 500 واحدی مسکن مهر شهرستان کهنوج در قالب مسکن اجتماعی نیز از جمله مصوباتی بود که در جلسه عصر امروز گرفته شد.
در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت در استان کرمان 44 هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که 33 هزار واحد آن افتتاح شده و 11هزار واحد باقی مانده در قالب 19طرح با مشکلاتی از جمله کمبود آورده متقاضی، ضعف مدیریت تعاونی ها و نبود متقاضی در قراردادهای سه جانبه روبروست.
رئیس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن کشور، گفت: بزرگترین حسن طرح های مسکن مهر در استان کرمان این است که بر خلاف دیگر استان ها با مشکلاتی از جمله آب، برق و راه و محوطه سازی روبرو نیست.
ندا کسری کرمانشاهی مهمترین مشکل طولانی شدن مسکن های مهر در استان کرمان را تعاونی ها نام برد و گفت: چون مدت فعالیت تعاونی ها تمام شده و اداره تعاون طبق مقررات خودش ادامه فعالیت آنها را تمدید نکرده بانک نمی تواند با تعاونی که دیگر موجود نیست همکاری کند.
وی همچنین افزود: مشکل دیگر مسکن های مهر بلاتکلیف این است که متقاضی اعلام آمادگی کرده است اما آورده خود را واریز نکرده و پیمانکار صرفا براساس تسهیلات بانک می خواهد کار ادامه دهد که این از نظر بانک پذیرفته نیست.
رئیس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن کشور همچنین تاکید کرد: مردم باید برای جلوگیری از طولانی شدن طرح ها به موقع سهم آورده خود را واریز کنند زیرا طولانی شدن پروژه، مدت مشارکت را افزایش می دهد و در نتیجه مدت بازپرداخت کم و سود دوران مشارکت افزایش می یابد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000