در راستای مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات اجرا می شود

پیش شرط ارائه خدمات الکترونیک به مشتریان بانک

شورای اجرایی فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات الکترونیک به مشتریان بانک ها و سایر مراکز ارائه خدمات دولت الکترونیک به متقاضیان یک سری ضوابط تعیین کرده که در بانک مسکن نیز همسو با سایردستگاههابه اجرا در می آید.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بر اساس مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات در راستای ترویج و معماری کلان دولت الکترونیک و به منظور ارائه خدمات به اشخاص با هویت و مکان مشخص و در راستای تحقق اهداف ماموریت های قانونی به منظور توسعه دولت الکترونیک، ارائه تمامی خدماتی که در زیرمجموعه موضوع دولت الکترونیک قرار دارد به مشتریان، مشروط به رعایت یک موضوع مشخص شده است.

بر این اساس، تمام متقاضیان استفاده از خدمات دولت الکترونیک از جمله مشتریان بانک ها برای دریافت هر نوع خدمتی باید هویت و هر نوع تغییر در نشانی دقیق خود را از طریق کدپستی به روز شده به دفاتر ثبت احوال کشور اعلام کنند ؛ چرا که تنها با یک نشانی امکان ارائه خدمات الکترونیکی به آن ها وجود دارد.

در همین راستا مشتریان و متقاضیان استفاده از خدمات الکترونیکی بانک مسکن نیز باید هر نوع تغییر نشانی و کدپستی خود را برای ثبت در سیستم متصل به ارائه خدمات دولت الکترونیک به دفاتر ثبت احوال کشور اعلام کنند.

در این مصوبه آمده است: هر شخص ایرانی برای دریافت خدمات دولت الکترونیک باید شماره ملی و نشانی مکان اقامت یگانه و کد پستی ده رقمی خود را به عنوان محل اقامت اصلی معرفی کند. در صورت وجود نشانی و کدپستی های متفاوت تنها یک کدپستی ده رقمی و یک نشانی بعنوان نشانی مکان اقامت شخص در سیستم اداری پذیرفته می شود و هر گونه تغییر مطابق با قانون مذکور باید به سازمان ثبت احوال کشور اعلام شود. ثبت محل اقامت برای متقاضیان دریافت خدمات دولت الکترونیک تنها با ثبت کد پستی ده رقمی امکان پذیر است.

اطلاعات مربوط به کاربران و مشتریان برای دریافت خدمات دولت الکترونیک به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال و یا مغایرت صرفا از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات در اختیار دستگاه هایی قرار می گیرد که در راستای ارائه خدمات دولت الکترونیک به مشتریان اقدام می کنند؛ بر مبنای این مصوبه همچنین شرکت ملی پست ایران مکلف شده است نسبت به ارائه نشانی واحد هر مکان، تخصیص کد پستی ده رقمی و تخصیص نشانی استاندارد مکانی ملی اقدام کند. همچنین شرکت پست مکلف است در جهت به روز رسانی کد پستی و نشانی اماکن اقدامات لازم را به عمل آورد.

متقاضیان و مشتریان بانک ها و سایر مراکز ارائه خدمات دولت الکترونیک نیز می توانند از طریق شرکت پست نسبت به استعلام کد پستی واحد مسکونی محل سکونت دائم خود اقدام کنند.

بر این اساس تمام ایرانیان موظف شده اند در صورت هر گونه تغییر در نشانی محل زندگی، حداکثر ظرف مدت 20 روز از طریق سامانه اعلام تغییر نشانی واقع در درگاه سازمان ثبت احوال کشور، تغییر نشانی خود را اعلام کنند.

به گزارش هیبنا، متقاضیان می توانند تغییر نشانی محل اقامت خود را علاوه بر درگاه فوق از طریق سامانه های الکترونیکی ملی نظیر درگاه ملی خدمات دولت الکترونیک هوشمند،کارپوشه ملی ایرانیان و سکوی دولت همراه و یا هر یک از دفاتر پیشخوان رسمی دولت اعم از دفاتر خدمات پیشخوان دولت، دفاتر ثبت اسناد رسمی، دفاتر شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، دفاتر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات روستایی، دفاتر کنسولی جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها و از طریق پایگاه اطلاعاتی برخط سازمان ثبت احوال کشور ثبت کنند.

در این مصوبه تاکید شده است مسئولیت هر گونه خلل در ارائه خدمت و تامین حقوق مربوط به مشتری که در اثر عدم اعلام نشانی صحیح و اعلام تغییر نشانی به موقع به وجود آید، بر عهده متقاضی خواهد بود؛ بنابراین متقاضیان استفاده از این خدمات به ویژه خدمات بانکی لازم است با در نظر گرفتن این ملاحظه برای به روز رسانی کدپستی محل اقامت فعلی خود اقدام کنند. چرا که وجود هر گونه خلل در ارائه نشانی به روز رسانی شده موجب اختلال در ارائه خدمات الکترونیک به فرد متقاضی شده و تا زمان احراز هویت مجدد و اصلاح نشانی، ارائه تمامی خدمات دولت الکترونیک به شخص تا اعلام بر خط مرکز ملی تبادل اطلاعات به دستگاه های مربوط و رفع مغایرت متوقف می شود.

در صورت ایجاد مغایرت، متقاضیان و مشتریان باید به صورت حضوری به دفاتر مربوطه مراجعه و با ارائه اسناد مورد نظر در خصوص تغییر نشانی، احراز هویت مجدد شده و اطلاعات مربوط توسط متصدی دفاتر ثبت احوال در سامانه ثبت شود.

به این ترتیب تمام مشتریان و متقاضیان استفاده از خدمات الکترونیک بانک مسکن مکلفند با در نظر گرفتن این ملاحظات نسبت به بروز رسانی نشانی محل اقامت خود و دریافت کدپستی ده رقمی جدید اقدام کنند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000