پایگاه خبری بانک مسکن گزارش می دهد؛

برنامه دولت برای اشتغالزایی در بخش مسکن چیست؟

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۳/۰۱
مسکن به عنوان پیشران رشد اقتصادی در فهرست دوازده گانه حوزه های اشتغالزایی دولت قرار گرفته به طوری که ایجاد اشتغال در این صنعت در دو حوزه هدف گذاری شده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، دولت در بودجه سال جاری ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی را هدف قرار داده است که همه استان‌ها باید از طریق جذب سهم و منابع از ارقام بودجه در بخش‌های مختلف، در جهت کاهش بیکاری و توسعه منطقه ای اقدام کنند.
با توجه به اینکه بیکاری طی چند سال گذشته به عنوان یکی از ابرچالش های اقتصادی عنوان می شود، بنابراین یکی از برنامه‌های محوری دولت دوازدهم تمرکز بر اشتغالزایی است.
هر چند در ادوار گذشته سیاست گذاری در حوزه اشتغال متکی به تسهیلات بود، اما در دولت جدید و به طور خاص در این مقطع قرار است بر اساس رَسته فعالیت‌ها و مزیت‌های هر استان، در بخش های مختلف اقتصادی اشتغالزایی شود.
بر همین اساس دولت برای سال جاری ایجاد یک میلیون و 33 هزار شغل را هدف گذاری کرده که این هدف گذاری به طور کلی در قالب 12 برنامه تعریف شده است.
یکی از 12 برنامه دولت برای اشتغالزایی در سال جاری، تمرکز بر اشتغال در صنعت ساختمان با اولویت نوسازی بافت های ناکارآمد شهری است.
دولت برای امسال ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع مالی برای ایجاد یک میلیون و 33 هزار شغل اختصاص داده که برنامه اشتغالزایی در بخش مسکن به طور مشخص اعلام شده است.
بر این اساس، برنامه اشتغال دولت در حوزه مسکن در دو بخش تعریف شده است؛ به این ترتیب یک برنامه کمک به احیای بافت‌های فرسوده از طریق ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است که پیش‌بینی می‌شود در این حوزه ۲۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود.
همچنین برنامه دیگر، کمک به تامین مسکن روستایی و اجتماعی با ایجاد ۵۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی است که پیش‌بینی می شود ۶۰ هزار فرصت شغلی نیز در این حوزه ایجاد شود.

بر اساس هدف گذاری دولت برای غلبه بر ابرچالش اقتصادی بیکاری، طبق برآوردهای صورت گرفته در سال 1397 تعداد 838 هزار نفر متقاضی کار جدید وارد بازار کار می‌شوند که از این جهت ایجاد اشتغال گسترده الزامی است.
با این حال، با فرض ایجاد 980 هزار شغل در سال 1397 نرخ بیکاری به 11.2 درصد خواهد رسید.

بنابراین آنچه که به طور مشخص از سوی دولت اعلام شده، همگام با تأمین مسکن گروه‌های آسیب پذیر و کم درآمد شهری، مقاوم سازی مسکن در روستاها، کمک به تأمین مسکن 50 هزار خانوار شهری کم درآمد شهری، بازسازی 50 هزار واحد مسکن روستایی و جمعاً 400 هزار واحد مسکونی تا سال 1400 اشتغال پایدار نیز هدف گذاری شده است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000