افتتاح پروژه صندوق زمین و ساختمان نارون در آینده نزدیک

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن از افتتاح پروژه صندوق زمین و ساختمان نارون در آینده نزدیک خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

سید محسن فاضلیان در گفت‌ و گو با پایگاه خبری بانک مسکن -هیبنا، از تامین مالی مسکن برای خانه اولی ها به عنوان یکی از چالش‌های جدی متقاضیان مسکن یاد کرد و با بیان اینکه خانه اولی ها در اولویت برنامه‌های دولت در بخش مسکن نیز قرار دارند، گفت: مهم‌ترین برنامه شرکت تامین سرمایه بانک مسکن در این زمینه، نهادینه کردن جایگاه صندوق های زمین و ساختمان در مقیاس های متوسط و بزرگ در میان شرکت های تامین سرمایه و نیز متقاضیان خرید مسکن است.

وی با تاکید بر اینکه با ایجاد صندوق های زمین و ساختمان به شکل گسترده، می توانیم به رفع نیاز تقاضای مصرفی مسکن کمک کنیم، اظهار کرد: در این راستا لازم است صندوق های زمین و ساختمان متعددی شکل بگیرد که در قالب آن تامین مالی برای ساخت واحدهای کوچک و میان متراژ مسکن میسر شود. چرا که در حال حاضر عمده تقاضای بازار مسکن معطوف به واحدهای کوچک و میان متراژ است و در نتیجه باید از طریق ابزارهای گوناگون به دنبال پاسخگویی به این نیاز باشیم.

وی با اشاره به تجربه راه‌اندازی چندین صندوق زمین و ساختمان توسط شرکت تامین سرمایه بانک مسکن، یادآور شد: واحدهای مسکونی ساخته شده که از طریق صندوق نسیم تامین مالی شد، سال گذشته در منطقه 22 به بهره‌برداری رسید و تعدادی از واحدها نیز به محض عرضه، به فروش رفت. افزون بر این، در آینده نزدیک قرار است پروژه ساختمانی مربوط به صندوق نارون نیز افتتاح شود و موفقیت در این موارد به عنوان دستاوردهای شرکت تامین سرمایه بانک مسکن و تجربه‌ای برای دیگر شرکت‌های علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه است.

فاضلیان تاسیس صندوق‌های زمین و ساختمان برای تامین مالی واحدهای مسکونی متناسب با نیاز بازار را از برنامه‌های آتی شرکت تامین سرمایه بانک مسکن اعلام و اظهار کرد: علاوه بر این، در آینده نزدیک با نهادسازی اوراق رهنی و ابلاغ آیین نامه توسط نهادهای ناظر، شاهد راه اندازی کامل بازار رهن ثانویه در کشور خواهیم بود و حرکتی که بانک مسکن در سال 95 آغاز و برای نخستین بار به پشتوانه تسهیلات رهنی، اوراق منتشر کرد، به این ترتیب نهادینه و ساختارمندتر از گذشته ادامه خواهد یافت.

اوراق رهنی به پشتوانه تسهیلات خرید مسکن باعث تبدیل مطالبات بانک مسکن به جریان نقدی منابع در زمانی کوتاهتر از روال طبیعی بازگشت منابع به بانک می­ شود. در نتیجه، قدرت تسهیلات­ دهی بانک مسکن افزایش پیدا می­ کند.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن ابراز امیدواری کرد: از طریق ایجاد بازار رهن ثانویه، فرصت تامین مالی بیشتری برای نهادهای مالی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، فراهم شود تا مردم بتوانند به راحتی صاحب خانه شوند، چرا که انتشار اوراق، موجب می‌شود توان تسهیلات‌دهی نهادهای مالی منتشر کننده پیش از اینکه دوره بازپرداخت تسهیلات بلند مدت به سر آید، از طریق منابع حاصل از فروش اوراق رهنی، تقویت شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات در کشور، گفت: شرکت تامین سرمایه بانک مسکن به عنوان تنها شرکت تامین سرمایه تخصصی در حوزه حمل و نقل، املاک و مستغلات و زیرساخت، با ایجاد بزرگترین صندوق سرمایه گذاری جسورانه (VC) در حوزه املاک و مستغلات به ارزش 50 میلیارد تومان در سال جاری نیز فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

به گفته فاضلیان، مهم‌ترین وظیفه این صندوق حمایت از طرح های فناورانه و نوآورانه در حوزه املاک و مستغلات است.

به گزارش هیبنا، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه یک مدل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی کسب‌ و کارهای نوپا و شرکت‌های کوچک با پتانسیل رشد بلند مدت است. این صندوق‌ها بر روی پروژه‌هایی که هم ریسک و هم بازدهی مورد انتظار آنها بالا است، سرمایه‌گذاری می‌کنند که تامین سرمایه بانک مسکن، بزرگترین صندوق از این نوع در حوزه املاک و مستغلات در کشور را راه‌اندازی کرده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000