با حضور مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان:

برگزاری اولین نشست طرح ملی بازآفرینی شهری در سقز

اولین نشست طرح ملی بازآفرینی شهری در در راستای احیای بافت های فرسوده و ناکارآمد در شهرداری سقز برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، در این نشست آرتیکاس اقبال مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان ضمن تشریح فعالیت های بانک مسکن و شرکت های وابسته به آن در توسعه بخش مسکن خصوصا احیای بافت های فرسوده و ناکارآمد در سطح استان ابراز داشت : بانک مسکن به عنوان محرک اصلی بخش مسکن، اقدامات بسیار ارزشمندی را در استان در این زمینه انجام داده است که امیدواریم در شهرستان سقز نیز با توجه به مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری، بتوان از پتانسیل و ظرفیتهای این بانک نهایت استفاده و بهره برداری لازم انجام شود.

اقبال ترویج الگوی مناسب و رعایت آیتم های استاندارد صنعت ساختمان سازی را از طریق این شرکت های بزرگ در حوزه ساخت و ساز مهم برشمرد.

در ادامه جلال الدین سلیمی مدیر شعب استان کردستان در این نشست با تقدیر از حمایت های مسئولین شهرستان سقز در راستای احیای بافت های فرسوده و توسعه بخش مسکن، گفت: بانک مسکن در راستای توسعه شهرستان سقز تا کنون دو هزار و 192 هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب یازده هزار فقره قرارداد و در مسکن مهر نیز برای احداث 5541 واحد مسکونی تسهیلات به مردم این شهرستان پرداخت کرده است که در صورت فراهم شدن شرایط سرمایه گذاری در این شهرستان، بازهم آماده پرداخت تسهیلات در راستای توسعه بخش مسکن و احیای بافت های فرسوده و ناکارآمد شهرستان سقز است.

سلیمی به تشریح رویکرد و برنامه ها بانک مسکن در طرح ملی بازآفرینی شهری و احیای بافت های فرسوده و ناکارآمد پرداخت و گفت: اخیرا توافقات کلی درباره نحوه سرمایه گذاری در بخش مسکن در شهرستان دیواندره در نشست شورای مسکن این شهرستان انجام شده و در صدد آن هستیم که در سقز نیز بتوانیم جهت احیای بافت های فرسوده و ناکارآمد با همکاری مسئولین این شهرستان اقدامات بسیار خوبی انجام دهیم .

همچنین در این نشست شهردار سقز نیز با تقدیر از حضور بانک مسکن در احیای بافت های فرسوده و ناکارآمد و توسعه مسکن در سقز گفت : حمایت از هر نوع سرمایه گذاری بخش دولتی و غیر دولتی در راستای توسعه زیرساخت و عمران شهری سیاست اصلی شهرداری است و حضور بانک مسکن به عنوان بزرگترین بانک تخصصی و توسعه ای بخش مسکن در این سرمایه گذاری بسیار ارزشمند است.

دکتر چیا صالحی بابامیری اذعان داشت: نوسازی بافت فرسوده شهری، توانمند سازی محلات کم برخوردار، توسعه فضاهای خدماتی، ایجاد زیر ساخت های گردشگری و تقویت اقتصاد شهری از برنامه های مد نظر مدیریت شهری بوده و در این راستا از مشارکت سرمایه گذاران استقبال می کنیم.

سپس مهندس سردار دوغی رئیس شورای شهر سقز با اشاره به اینکه در بحث درآمدزایی در حوزه صنعت ساختمان فاکتورهای زیادی موثر است، اظهار داشت: شورای شهر نیز آمادگی این را دارد که با حسن نیت و آسان کاری از سرمایه گذاران حمایت کند و سرمایه گذاری بانک مسکن و شرکت های وابسته به آن در شهرستان سقز را بسیار مهم و خوشایند دانست.

معاون عمرانی فرماندار سقز نیز در این نشست با اشاره به پتانسیل های شهری سقز در زمینه و حوزه های مختلف به عنوان دومین شهر بزرگ و پر جمعیت استان، سرمایه گذاری در این شهر فرهنگی - تاریخی را مقرون به صرفه دانست و بر همکاری و همدلی همه مسئولین شهرستان با بانک مسکن در جهت توسعه شهری سقز تاکید نمود.

گفتنی است در این نشست راهکارهای ایجاد شهر هوشمند در شهرستان سقز بررسی شد و اعضای این نشست بر همکاری با بانک مسکن برای توسعه بانکداری الکترونیک و ایجاد محورهای شهر هوشمند تأکید کردند .


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000