هوش مصنوعی به کمک بازار مسکن آمد

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۵/۰۱
دبیر کانون نهادهای مالی ایران­، گفت: سامانه های اینترنتی­ می توانند­ شفاف سازی در بخش مسکن­ را با استفاده از هوش مصنوعی و بدون نیاز به اظهار نظر های سطحی که باعث ایجاد حباب های کاذب قیمتی می شوند­­برای مردم فراهم کنند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از صدا و سیما، ­­اسلامی ­­در نشست خبری که در حوزه­ استارت اپ مسکن برگزار شد­­­ با اشاره به تدوین راهکارهای 9 گانه وزارت مسکن و شهرسازی برای تعادل بخشی به بازار مسکن، افزود: یکی از سیاست های 9 گانه وزارت مسکن بحث شفاف سازی و­ آگاهی رسانی به آحاد مردم است.­

وی با بیان اینکه طبق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب ششم بهمن ماه 1378، هر شخص ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد مگر آنکه قانون منع کرده باشد، گفت: اطلاعات مربوط به معاملات املاک بدون افشای اطلاعات طرفین معامله، مصداق اطلاعات عمومی ذکر شده در قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات بوده و همه ­­شهروندان ایرانی حق دسترسی به آن را دارند .

وی افزود: ­بنا به ­سیاست های اعلامی­­ آخوندی وزیر ­راه ، مسکن و شهرسازی دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات از سیاست های اصلی این وزارتخانه برای تعادل بخشی به بازار مسکن در شرایط اقتصادی و سیاسی جاری است.

اسلامی تصریح کرد: استفاده از هوش مصنوعی GLS و سایر فناوری های­ مدرن که امروزه در دنیا متداول­ است، می تواند تصمیمات ملکی را به سوی تصمیمات هوشمند و بدون هیجان و احساسات کاذب رهنمون کند.

وی در پایان با برتر شمردن تکنولوژی های استارتاپ های مسکن­ گفت: ایجاد بازارگاه الکترونیکی مسکن در زمره سیاست های وزارت راه، مسکن و شهرسازی، بعنوان رابطی بین عرضه کنندگان متقاضیان مسکن و بانک مسکن در کشور است.

علیرضا ذوالفقاری مدیرعامل جدیدترین سامانه هوشمند املاک کشور، گفت: سامانه های هوشمند ­بستری آنلاین را برای برآورده ساختن همه ­نیازهای عرضه کنندگان و متقاضیان مسکن، به عنوان یک one-stop shop­­­فراهم کند و همه ابزارهای لازم برای مشاوره تخصصی مسکن را در اختیار مشاوران بگذارد.

وی­­ افزود: ارزیابی هوشمند قیمت خانه،­ یکی از امکانات منحصر به فرد است که برای نخستین ­­بار در ایران­ معرفی و پیاده سازی شده است با کمک «سیستم ارزیابی هوشمند قیمت املاک» کاربران قادر خواهند بود تنها با وارد کردن کد پستی 10 رقمی، قیمت هر ملک را بر اساس ویژگی هایی از قبیل مساحت، موقعیت، سن بنا، تغییرات­ بازار در سطح محله و قیمت املاک مشابه، به صورت آنلاین و با دقت بالا محاسبه کنند .

وی افزود: به این ترتیب خریداران، فروشندگان و مشاوران املاک می توانند در هر لحظه، از قیمت املاک در هر نقطه از شهر تهران مطلع شوند و مطمئن باشند قیمت محاسبه شده به قیمت واقعی ملک بسیار نزدیک است.

وی ادامه داد:­ ­در سیستم ارزیابی هوشمند،​­ قیمت ملک از مدل های محاسباتی و یاد گیری ماشین استفاده شده است تا مجموعه ای از داده ها و اطلاعات ارزشمند را در دسترس کاربران قرار دهد.

مدیرعامل استارت اپ مسکن ادامه داد:­ همچنین برای نخستین ­بار، شاخص قیمت مسکن را با کمک روش های آماری و اقتصاد سنجی پیچیده محاسبه کرده ­ است. این شاخص برمبنای جدیدترین تحقیقات اقتصادی مسکن محاسبه شده است و تغییرات و رفتار بازار را به درستی تحلیل می کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه رفتار بازار مسکن در همه ­مناطق تهران یکسان نیست و روند تغییرات قیمت برای خانه های، بسته به متراژ و سال ساخت، متفاوت­ است، در­ تفکیک بازارهای هدف به 22 منطقه تهران و همچنین محدود کردن جستجو براساس شرایط متراژی و سنی بنا وجود دارد.

ذوالفقاری همچنین ادامه داد: ­علاوه بر امکان جستجوی روی نقشه کاربر می تواند تلفن همراه خود را به اطراف چرخانده و مواد خرید و رهن اجاره را با فاصله مکانی نسبت­ موقعیت خود را جستجو کند.

وی­ افزود: بخش­ متفاوتی به عنوان فرصت های بازار مسکن وجود دارد در این بخش کاربران می توانند درک درستی از قیمت ها، تعداد معاملات، میانگین قیمت املاک معاملات شده تغییرات قیمت و شاخص قیمت در مناطق مختلف­ شهر تهران به دست آوردند. با کمک این اطلاعات درست و داشتن تحلیل های علمی، در زمینه خرید، فروش و اجاره املاک، کاربران می توانند مطمئن تر تصمیم گیری کنند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000