رئیس کمیته مسکن کمیسیون عمران خبرداد:

بررسی عوامل افزایش قیمت مسکن در کارگروه ویژه

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۵/۰۴
رئیس کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در سال های اخیر روند تسهیلات دهی در بخش مسکن با رشد مثبتی همراه بوده است گفت: اتکای صرف به منابع بانکی برای تامین مسکن شیوه مناسبی نیست.
پایگاه خبری بانک مسکن

شهرام کوسه غراوی در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با اشاره به اینکه دلایل افزایش قیمت مسکن و التهابات در این بازار در کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در این زمینه نخستین جلسه این کمیته برگزار شد و با توجه به شرایط نابسامان بازار مسکن بنا به درخواست کتبی اعضای کمیسیون عمران عوامل دخیل در گرانی قیمت مسکن در دستور کار این کمیته قرار گرفت.
نماینده مردم مینودشت، مراوه تپه، کلاله و گالیکش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه مسئولانی از وزارت اقتصاد، راه و شهرسازی و سایر مسئولان مربوطه حضور داشتند، افزود: بررسی گزارشات مرکز آمار کشور در حوزه وضعیت مسکن نخستین دستور کار این کمیته بود؛ ضمن اینکه از مسئولان درخواست کردیم تا توضیحات خود را در خصوص چرایی افزایش قیمت مسکن ارائه دهند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در این نشست ضمن بررسی آمارها راهکارهای بهبود وضعیت بازار مسکن نیز بررسی شد، ادامه داد: هم گرایی لازم در حوزه مسکن وجود ندارد.
رئیس کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه جلسات آتی این کمیته با هدف تسریع در بهبود وضعیت بازار مسکن مجدد برگزار خواهد شد ادامه داد: تحلیل، آسیب شناسی و نتیجه گیری و ارائه راهکار در حوزه بهبود وضعیت مسکن به نشست بعدی این کمیته موکول شد.
کوسه غراوی با تاکید بر اینکه سرمایه های بخش خصوصی بهترین مولفه برای تامین منابع مورد نیاز بخش مسکن است، تصریح کرد: بسیاری از سرمایه های خرد مردم اکنون به سمت بازار ارز و طلا کشیده شده در حالی که اگر مشوق های لازم از سوی دولت وجود داشت این سرمایه ها به مسیر تولید و ساخت و ساز هدایت می شد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دولت باید سیاست هایی را برای توانمندسازی خریداران مسکن با استفاده از منابع غیر بانکی در پیش بگیرد، گفت: اتکا صرف به منابع بانکی برای تامین مسکن شیوه مناسبی نبوده و گاهی حتی بدهی های معوق در نتیجه ناتوانی در پرداخت مطالبات بانکی را در پی خواهد داشت.
این عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: در حالی که تسهیلات مسکن اکنون متنوع شده اما بسیاری از مردم حتی با مراجعه به بانک از کم و کیف آن به درستی اطلاع حاصل نمی کنند از این رو لازم است دولت ضمن شفاف سازی سیاست های بانکی خود در بخش مسکن سازوکارهای مشخصی برای ساماندهی این بازار با سرمایه های دیگر فراهم کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در سال های اخیر روند تسهیلات دهی در بخش مسکن با رشد مثبتی همراه بوده است، افزود: دولت باید با ایجاد سازوکارهای مناسب انحصار در حوزه ارایه وام مسکن را شکسته و سایر بانک ها را نیز در این حوزه به عنوان مسئول قلمداد کند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000