هیبنا گزارش می دهد

استان های پرنوسان در تحولات بازار مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۵/۰۷
استان های پرنوسان در تحولات بازار مسکن به لحاظ بیشترین و کمترین سطح قیمتی در معاملات خرید، اجازه و ملک کلنگی معرفی شدند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مرکز آمار ایران با انتشار گزارش جدید حاوی اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در نقاط شهری کشور در تابستان 96،تحولات مربوط به بازار معاملات زمین و املاک کلنگی،خرید وفروش واحدهای مسکونی و همچنین تغییرات بازار اجاره مسکن را اعلام کرد.
بر این اساس، بیشترین نوسانات مربوط به قیمت «زمین» در معاملات انجام گرفته دربازار خرید و فروش زمین و املاک مسکونی کلنگی در استان تهران و کمترین آن در استان کهگیلویه و بویر احمد بوده است؛به این ترتیب،در میان استان های کشور «بیشترین متوسط» قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده 3 میلیون و 849 هزار تومان با میانگین مساحت 256 مترمربع در استان تهران و کمترین متوسط قیمت معادل 60 هزار تومان با میانگین مساحت 381 مترمربع در استان کهگیلویه و بویر احمد بوده است.
از سوی دیگر ارزانترین قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی در معاملات انجام شده طی تابستان سال گذشته،مربوط به استان چهارمحال و بختیاری با 35 هزار تومان و گرانترین آن مربوط به استان تهران با 20 میلیون و 500 هزار تومان است. این در حالی است که از کل معاملات انجام شده برای فروش زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در کشور در تابستان 96 استان مازندران با 15.8 درصد دارای بیشترین سهم و استان خراسان جنوبی با 0.03 درصد دارای کمترین سهم است.
به گزارش هیبنا در تابستان 96 میانگین قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در کل کشور به یک میلیون و 155 هزار تومان رسید که در مقایسه با یک فصل گذشته-بهار 96- معادل 11.5درصد افزایش داشته است.
بر اساس این گزارش، همچنین مقایسه متوسط «قیمت خرید و فروش هرمترمربع واحد مسکونی» در میان استان های کشور نشان می دهد که بیشترین آن معادل 3 میلیون و746 هزار تومان با میانگین مساحت 90 مترمربع و متوسط عمر بنای 10 سال در استان تهران و کمترین آن معادل 185 هزار و600 تومان با میانگین مساحت 205 مترمربع و متوسط عمربنای 9 سال در استان کهگیلویه و بویر احمد بوده است؛ از سوی دیگر ارزانترین واحد مسکونی در معاملات انجام شده در این فصل مربوط به استان اردبیل با 50 هزار تومان و گرانترین آپارتمان به استان تهران با 27 میلیون و 346 هزار تومان بوده است. همچنین در تابستان 96،از کل معاملات انجام شده برای فروش مسکن در کشور،استان تهران با 50 درصد دارای بیشترین سهم و استان خراسان جنوبی با 0.03 درصد دارای کمترین سهم است.
براساس این گزارش،در تابستان 96 متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در سطح کشور یک میلیون و 541 هزار تومان بوده است؛که نسبت به فصل قبل،3.7 درصد افزایش داشته است.همچنین تعداد معاملات خرید وفروش مسکن در تابستان 96 در مقایسه با بهار 96،معادل 24.6 درصد رشد داشته است.
در بازار «اجاره مسکن» نیز،در میان استان های کشور بیشترین سطح اجاره بها برای هر مترمربع واحد مسکونی اجاره ای،معادل 20 هزار و 433 تومان با میانگین مساحت 78 مترمربع و متوسط عمربنای 13 سال در استان تهران و کمترین آن 2 هزار و 299 تومان با میانگین مساحت 128 مترمربع و میانگین عمربنای 11 سال در استان چهارمحال و بختیاری بوده است.از سوی دیگر ارزانترین اجاره بهای ماهانه برای اجاره هر مترمربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده در این فصل مربوط به استان خوزستان با 158 تومان و گرانترین آن مربوط به استان تهران با 99 هزار و 946 تومان بوده است. از کل معاملات اجاره صورت گرفته در کشور، در تابستان 96،استان تهران با 37.5 درصد دارای بیشترین سهم و استان خراسان جنوبی با 0.07 درصد دارای کمترین سهم است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000