پایگاه خبری بانک مسکن، عملکرد ۱۰ ماهه را تشریح کرد

اقدامات بانک مسکن در دولت دوازدهم

بانک مسکن به منظور افزایش شفافیت در عملکرد ۱۰ ماهه ابتدایی دولت دوازدهم، مهمترین اقدامات خود را در این بازه زمانی به شکل خلاصه منتشر کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک مسکن برخی از اقدامات مهم در بازه زمانی شهریور ماه 96 تا پایان خرداد 97 را تشریح کرد، گزارشی که نشان می دهد که این بانک علاوه بر اولویت بخشی به فعالیت های مالی و بانکی‌ در راستای اهداف تعیین شده و سند راهبردی بانک مسکن تا سال 1400، اقدامات تکمیلی در سایر حوزه های اجتماعی و توسعه ای را نیز در دستور کار قرار دارد.
«هیبنا»، پیش از این با انتشار خبر «عملکرد ده ماهه تامین مالی مسکن» به تعدادی از دستاوردها اشاره کرده بود. در مهر ماه سال 96، مجامع ارزیابی عملکرد 6 ماهه مدیریت های شعب مناطق و استان ها برگزار شد که در این جلسه به ارزیابی عملکرد مدیریت ها در جهت تحقق برنامه ابلاغ شده، پرداخته شد. در این ماه همچنین آزمون سنجش اطلاعات شغلی، نیمسال اول سال 1396 به صورت الکترونیکی برای تعداد 460 نفر از همکاران شاغل در شعب سراسر کشور برگزار شد. در این آزمون ارزیابی برای اطلاعات شغلی و حرفه ای از مباحث مطروحه در شعب بانک ایجاد شد.
بانک مسکن در آبان ماه سال 96، ثبت و به روزرسانی قراردادهای منعقده در پایگاه ثبت اطلاعات قراردادهای کشور از تاریخ اول مرداد سال 1395 را بر عهده گرفت، که ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد در راستای اجرای مصوبه سازمان برنامه و بودجه را دنبال می کرد.
در آذرماه 96 یک اتفاق مهم برای بانک مسکن، برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بانک مسکن با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی بود که در این جلسه گزارش جامع سه وجهی از اقدامات و عملکرد 4 سال گذشته از سال های 1392 تا 1395 ارائه شد. در ماه بعد، کمیته راهبردی اجرای قانون رفع موانع تولید، به منظور واگذاری اموال و دارایی های مازاد بانک و سهام شرکت های غیربانکی برگزار شد، که جزییات آن رونمایی شد.
از مهمترین اقدامات بهمن ماه 96 نیز می توان به برگزاری سومین سمینار تخصصی تحلیل بازار مسکن در سال 1397، اشاره کرد، که در این سمینار با تحلیل شرایط بازار مسکن در سال آینده، به سوالات مدعوین در سال گذشته پاسخ داده شد. همچنین در این ماه، امکان برقراری ارتباط دو سویه میان مدیران ارشد بانک و مشتریان، جهت پاسخ به سوالات این دو گروه فراهم شد، تا مسوولان بانک مسکن به طور مستقیم از مشکلات و چالش های بانک مسکن آگاه شوند.
از مهمترین اقدامات مهم اسفند ماه 96 و فروردین 97، می توان به تسویه ارزی سال های گذشته مربوط به بانک های صادرات و ملی دبی به منظور رفع تعهدات بانک اشاره کرد. همچنین یکی از اقدامات اجتماعی بانک مسکن در این دوره، راه اندازی «سامانه آوا» حامی ترویج فعالیت های فرهنگی روشندلان بوده است. این سامانه به منظور سهولت کاربری روشندلان در استفاده از خدمات درگاه ها و ابزارهای پرداخت به وجود آمده است.
در خرداد ماه سال جاری نیز سه اقدام مهم در بانک مسکن به وقوع پیوست. اقدام نخست، انجام معامله با بانک صادرات بابت خرید درهم امارات و تسویه معوقات درهمی بود، که معوقات درهمی با بانک صادرات دبی، تعیین تکلیف و تسویه شد. رویداد دوم، ابلاغ طرح چاوش مبنی بر بخشودگی جرایم به منظور کاهش مطالبات غیرجاری بود که این طرح نیز با هدف بهبود روند وصول مطالبات و تلاش در راستای تحقق شعار سال جاری اجرایی شد. همچنین در راستای بهسازی مسکن در مناطق روستایی؛ 8600 امین واحد مسکن روستایی در استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد. در این ماه مراسم افتتاح 8600 امین واحد طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در روستای "گوشه" از توابع شهرستان فارسان در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000