همایش سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان

همایش سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان باحضور مدیر شعب گلستان،جمعی از مسوولان این مدیریت و روسای شعب استان،مدیران و مسوولان استانی و کشوری درحوزه فعالیت انبوه سازی،در گرگان برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در همایش سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان، محمد غفوریان مدیر شعب گلستان طی سخنانی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این همایش، اولویت های اساسی بانک مسکن را در بخش مسکن و ساختمان تشریح نمود.

وی گفت؛ یکی از اولویت های بانک مسکن تأمین مالی پروژه های مسکونی در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری است و برنامه این بانک در سالجاری تأمین مالی یکصد هزار واحد مسکونی بافت فرسوده می باشد.

مدیر شعب گلستان ادامه داد؛ پرداخت تسهیلات بافت فرسوده از چند مسیر مشخص صورت می پذیرد، اول اینکه در قالب تسهیلات تکلیفی بر اساس طبقه بندی و نوع شهرها و دیگر از محل تسهیلات بدون سپرده به متقاضیان اعطاء می شود.

مدیر شعب تصریح کرد؛ نکته قابل توجه و از دیگر اولویت های بانک مسکن ، تقویت قدرت خرید و توان مالی خریداران و متقاضیان مسکن است. وی افزود؛ در تسهیلات خرید بدون سپرده و در بافت فرسوده شهری 50 میلیون تومان به متقاضیان پرداخت می شود که بانک برای ایجاد تحرک در بخش تقاضای مسکن این موضوع را پیش بینی نموده است.

غفوریان در ادامه اعلام کرد؛ به منظور ترغیب و تشویق سرمایه گذاری و ساخت و ساز در بخش فرسوده و ناکارآمد شهری ، نرخ سود تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن از 17.5 درصد به 16 درصد کاهش و مدت بازپرداخت تسهیلات 12 ساله به 15 سال افزایش یافت.

مدیر شعب گلستان یکی دیگر از اولویت های بانک مسکن را حمایت از فعالان و سازندگان حرفه ای بخش مسکن نام برد و خاطر نشان کرد؛ پرداخت تسهیلات در حال متمرکز شدن بر روی انبوه سازان دارای گواهی نامه صلاحیت دار است و قطعاً این رویکرد ارتقا کیفیت ساخت و ساز ، مدیریت بهینه مصرف انرژی و حمایت از فعالان حرفه ای را به دنبال خواهد داشت. وی اضافه کرد؛ به منظور تشویق سازندگان حرفه ای نرخ سود تسهیلات ساخت برای سازندگان یک درصد کمتر محاسبه خواهد شد.

محمد غفوریان همچنین به موضوع صندوق های زمین و ساختمان و پروژه هایی مانند نارون ، تبریز و کرمان که از محل تسهیلات این صندوق ها احداث شده اند اشاره کرد و از راه اندازی 10 صندوق جدید طی سال جاری در نقاط مختلف کشور خبر داد.

مدیر شعب در بخش دیگری از سخنان خود گفت؛ بانک مسکن با نگاه به بخش تقاضای مسکن ، رویکرد حمایت از دهکهای میان درآمدی ، واحدهای مسکونی میان متراژ با رعایت الگوی مصرف و توجه به استطاعت بازپرداخت اقساط توسط مشتریان را در دستورکار خود قرار داده است. وی در ادامه تصریح کرد؛ طرح صندوق مسکن یکم بانک مسکن، بیشترین میزان مبلغ تسهیلات ، طولانی ترین دوره بازپرداخت در شبکه بانکی و کمترین نرخ سود را شامل می شود.

مدیر شعب گلستان ادامه داد؛ متقاضیان مسکن در بافت فرسوده نیازی به دارا بودن شرایط سه گانه دریافت تسهیلات صندوق مسکن یکم نمی باشند و تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود 6 درصد در بافت فرسوده به آنان تعلق خواهد گرفت.

وی با بیان این مطلب به ذکر آماری در خصوص تسهیلات صندوق مسکن یکم پرداخت و به نقل از معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : طی یک سال آینده 400 هزار نفر متقاضی واقعی و موثر برای مسکن خواهیم داشت و این نوید را می دهیم که هم اکنون در استان گلستان 6 هزار نفر متقاضی موثر تسهیلات صندوق مسکن یکم را داریم.

گفتنی است، در ادامه این همایش هر یک از مسوولان و مدیران استانی و کشوری در خصوص مباحث و موضوعات مرتبط با همایش و در حوزه کاری و فعالیت های خود به سخنرانی پرداختند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000