مدیر شعب خراسان شمالی:

مهمترین وظیفه خبرنگاران بعد نظارتی آنان است

مدیر شعب استان خراسان شمالی در مراسمی، از خبرنگاران در روز خبرنگار تجلیل کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مجید اسدی فر مدیر شعب استان ضمن گرامی داشت سالروز شهادت شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار در نشست خبری با خبرنگاران نشریات، خبرگزاری ها و اصحاب رسانه استان خراسان شمالی، گفت: خبرنگاران علاوه بر آن که کار تهیه و جمع آوری اخبار و انتقال آن به مردم از طریق وسایل ارتباط جمعی را به عهده دارند که مسوولیت بسیار خطیری است اما به اعتقاد من مهمترین وظیفه رسانه ها و خبرنگاران بعد نظارتی آنان است.

وی در همین راستا تصریح کرد: بعد نظارتی خبرنگاران و رسانه ها ازاین جهت بسیار مهم و اثر گذار است که موجب پیشگیری از وقوع تخلف می شود و افرادی که قصد تخلف دارند از اینکه نام توسط رسانه ها افشا شود هراس دارند.

اسدی فر همچنین با تاکید بر عدم درج اخبار نگران کننده و نا امید کننده در رسانه ها، گفت: بعد نظارتی کار خبرنگاران باید توام با واقعیت و بدور از هرگونه جناح بندی سیاسی باشد.

مجید اسدی فر در ادامه بیان مسوولیت ها و وظایف خطیر خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: ایجاد حس شادابی، امید و پرهیز از سیاه نمایی ها می تواند تا حد زیادی از فشار های اقتصادی بکاهد و مردم را نسبت به نظام و مسوولین خوشبین نماید چرا که بیان حقایق با شفافیت و به دور از تعصب چشم انداز روشنی را برای جامعه ایجاد می کند.

مدیر شعب استان در ادامه این نشست خبری با ارایه گزارشی از عملکرد بانک مسکن طی 4 ماهه اول سالجاری در بخش های مختلف، اظهار داشت: بانک مسکن طی این مدت بالغ بر 361میلیارد و 784 میلیون ریال تسهیلات به تعداد 881 فقره توسط شعب خود در شهرهای استان پرداخت کرده است.

وی اضافه کرد: از این میزان 215 میلیارد و 824 میلیون ریال آن در قالب تسهیلات خرید خانه ، 29 میلیارد و 535 میلیون ریال در قالب تسهیلات تعمیر و تکمیل مسکن و 78 میلیارد و 22 میلیون ریال در قالب ساخت واحد های مسکونی پرداخت شده است.

اسدی فر در خصوص تسهیلات پرداختی به زوج های جوان نیز گفت: طی 4 ماهه اول امسال تعداد 140 فقره تسهیلات به مبلغ 23 میلیارد و 300 میلیون ریال در قالب تسهیلات ازدواج به زوجین در استان پرداخت شده است.

به گفته وی 9 نفر نیز با دریافت یک میلیارد و 500 میلیون ریال از تسهیلات بانک مسکن در بخش اشتغالزایی بهره مند شده اند.

اسدی فر در ادامه گفتگو گفت: با فرارسیدن زمان اخذ تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم به خانه اولی ها، شعب این بانک در استان از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه توانسته اند به تعداد 162 نفر از متقاضیان مبلغی بالغ بر 108میلیارد و 810 میلیون ریال تسهیلات پرداخت نمایند و این در حالیست که در بحث جذب منابع در بخش سپرده صندوق مسکن یکم، استان خراسان شمالی رتبه دوم را در سطح کشور دارا می باشد.

مدیر شعب استان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بانک مسکن در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای زلزله استان به تمامی تعهدات خود عمل کرده است گفت تا کنون بالغ بر 750 فقره تسهیلات به ارزش 146 میلیارد و 440 میلیون ریال به متقاضیان خسارت دیده از زلزله سال گذشته پرداخت شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در استان خراسان شمالی به تعداد 26 هزار و 310 واحد مسکونی، توسط شعب بانک مسکن تسهیلات مسکن مهر پرداخت شده است گفت: تا کنون 19 هزار و 969 واحد به فروش اقساطی و تحویل واحد ها به متقاضیان منجر شده است که این رقم 76 درصد واحدهای احداثی را شامل می شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000