گرامی داشت روز خبرنگار در مدیریت استان یزد

مراسم گرامی داشت روز خبرنگار توسط مدیر شعب بانک مسکن استان یزد با حضور جمعی از خبرنگان استان، برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مدیر شعب بانک مسکن استان یزد در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران استان ضمن گرامی داشت سالروز شهادت شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار، گفت: بانک مسکن با نگاه جدید به بخش تقاضای مسکن و رویکرد حمایت از قشر متوسط جامعه، واحدهای مسکونی میان متراژ را با رعایت الگوی مصرف با توجه به استطاعت بازپرداخت اقساط توسط مشتریان در دستورکار خود قرار داده است.

صید نبی حیدریان با اشاره به اهمیت مسکن و ساختمان در اقتصاد کشور و تاثیر قابل ملاحظه آن بر سایر بخش های اقتصادی و همچنین اتکای بخش مذکور به سرمایه گذاری بخش خصوصی و تامین عمده مواد و مصالح مصرفی از محل تولیدات داخلی را از دیگر مزایای این بخش مهم اقتصادی برشمرد و گفت: با توجه به اینکه مشاغل و صنوف زیادی بصورت مستقیم و غیرمستقیم به بخش مسکن وابسته است، می تواند در بخش اشتغال زایی و رونق بخش اقتصادی نقش مهمی را داشته باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: بانک مسکن به عنوان تنها بانک توسعه ای و تخصصی در بخش مسکن علاوه برخدماتی که سایر سیستم بانکی ارایه می دهد، نقش قابل ملاحظه ای در تامین مالی بخش مسکن را برعهده دارد به طوری که حجم تسهیلات پرداختی در بخش ساخت و ساز و خرید مسکن نشان دهنده قدرت تاثیرگذاری این بانک در بخش مسکن است.

حیدریان در این نشست خبری به خدمات متنوع بانک مسکن اشاره داشت و گفت: بانک مسکن در حوزه مسکن و توسعه شهری با پشتیبانی از اجرای اهداف کلان دولت در توسعه کمی و کیفی بخش مسکن و رونق آن ، نقش موثری در توانمندسازی مالی فاقدین مسکن، اجرای طرح های توسعه ای در حوزه مسکن و توسعه بازآفرینی شهری را ایفا می نماید.

لذا در راستای حمایت از اقشار متوسطه جامعه و حمایت از ساخت و ساز و هدایت عرضه و تقاضا خصوصا در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و رونق بخش مسکن تسهیلات متنوعی از محل حساب صندوق مسکن یکم، اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات ، پس اندازمسکن جوانان و پرداخت تسهیلات بدون سپرده در بخش ساخت و ساز را ارایه می دهد.

صیدنبی حیدریان در ادامه اظهار داشت بانک مسکن در بخش مسکن و تامین مالی مسکن خانه اولی ها و زوج های جوان نسبت به ایجاد صندوق پس انداز مسکن یکم برای خانه اولی ها اقدام نموده است. این طرح با هدف تجهیز مالی خانه اولی ها به عنوان یکی از مهمترین گروه های شاخص دریافت تسهیلات پیش بینی شده است که انتظار خانه دار شدن را کوتاه می کند، چراکه از محل این حساب بالاترین سقف تسهیلات و مناسب ترین شرایط فراهم شده است به نحوی که در قالب زوجین پرداخت تسهیلات 120 میلیون تومانی در شهر یزد و در شهرستانها 80 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 12 ساله با شرایط اقساط پلکانی میسر است.

وی افزود: از مهمترین نکات جذاب حساب صندوق پس انداز مسکن یکم نرخ این تسهیلات است که در بافت فرسوده با نرخ 6% و در خارج از بافت فرسوده با نرخ 8% پرداخت می شود. به عبارتی اگر زوجینی در شهر یزد از تسهیلات 120 میلیون تومانی این طرح استفاده کنند، اقساط پلکانی تسهیلات دریافتی از مبلغ 750 هزار تومان واقع در بافت فرسوده و 850 هزار تومان در خارج از بافت فرسوده شروع می شود.

مدیر شعب بانک مسکن استان یزد در ادامه نشست در مورد حساب پس انداز مسکن جوانان گفت: حساب پس انداز مسکن جوانان یکی از انواع حساب های صندوق پس انداز مسکن است که دارنده حساب قادر می باشد با رعایت برنامه سپرده گذاری ارایه شده توسط بانک در میان مدت یا بلند مدت و با شرایط خاص از مزایای و تسهیلات ویژه حساب برخوردار شود.

واریز ماهانه مبلغی اندک، این فرصت را برای مشتری فراهم می آورد تا پس اندازهای کوچک خود را به تسهیلات قابل ملاحظه ای تبدیل نموده و امیدوار باشد که در آینده و پس از گذشت چند سال صاحب خانه شود.

وی درباره جزئیات این حساب ابراز داشت: در صورت تمایل مشتری به واریز مبالغ ماهیانه ثابت، با واریز مبلغ 590000 ریال، پس از 15 سال می توان از سقف تسهیلات مسکن جوانان به مبلغ 1420 میلیون ریال و در صورت واریز ماهیانه مبلغ 2115000 ریال پس از 5 سال می توان از سقف این تسهیلات به مبلغ 610 میلیون ریال استفاده نمود.همچنین مشتری می تواند با واریز یکجای مبلغ 60 میلیون ریال در زمان افتتاح حساب، از سقف تسهیلات به مبلغ 610 میلیون ریال در پایان سال پنجم بهره مند شود که نرخ تسهیلات فوق 9% و مدت بازپرداخت آن 20 سال می باشد.

حیدریان برای مشتریانی که قصد استفاده فوری و بدون سپرده گذاری از تسهیلات مسکن را داشته باشند گفت: این دسته از مشتریان می توانند با خرید اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات بانک مسکن در شهر یزد از سقف تسهیلات به مبلغ 500 میلیون ریال و در صورت استفاده به صورت زوجین تا سقف 800 میلیون ریال از تسهیلات مسکن با بازپرداخت 12 سال بهره مند گردند.

همچنین به منظور ترغیب و تشویق سرمایه گذاری و ساخت و ساز در بخش فرسوده و ناکارآمد شهری ، نرخ سود تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن از 17.5 درصد به 16 درصد کاهش و مدت بازپرداخت تسهیلات 12 ساله به 15 سال افزایش یافته است.

وی در خصوص استقبال مشتریان از تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات اظهار داشت از ابتدای امسال تعداد 395 فقره تسهیلات خرید واحد مسکونی از محل اوراق مذکور به مبلغ 115000 میلیون ریال به هم استانی های عزیز پرداخت شده است.

حیدریان در ادامه اظهار داشت بانک مسکن در بخش هایی به غیر از مسکن نیز آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشد که در این باره می توان به پرداخت بیش از 1040 فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ 131300 میلیون ریال به زوجهای جوان استان طی سال گذشته و ابتدای امسال اشاره نمود.

مدیر شعب بانک مسکن استان یزد یکی دیگر از اولویت های بانک مسکن را حمایت از فعالان و سازندگان حرفه ای بخش مسکن نام برد و خاطر نشان کرد؛ پرداخت تسهیلات در حال متمرکز شدن بر روی انبوه سازان دارای گواهی نامه صلاحیت دار است و قطعاً این رویکرد ارتقا کیفیت ساخت و ساز ، مدیریت بهینه مصرف انرژی و حمایت از فعالان حرفه ای را به دنبال خواهد داشت. وی اضافه کرد؛ به منظور تشویق سازندگان حرفه ای نرخ سود تسهیلات ساخت برای سازندگان یک درصد کمتر محاسبه خواهد شد.

بانک مسکن در راستای مسوولیت اجتماعی خود اهدافی را در نظر گرفته است که مدیر شعب بانک مسکن استان بخشی از آن را بدین گونه معرفی نمود که در سال جاری به دو شکل قصد دارد گام موثر در سطح ملی برای مصرف بهینه آب شرب بردارد. این دو گام که در قالب بسته فرهنگ مصرف صحیح آب است شامل «حمایت مالی-اجتماعی از فرهنگ سازی عمومی برای مصرف بهینه آب» و همچنین هدایت هدفمند جریان ساخت و ساز به سمت پروژه های ساختمانی دوستدار محیط زیست با قابلیت صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. بر همین اساس بانک مسکن در راستای اجرای بخشی از مسوولیت های اجتماعی خود در سطح جامعه در ماه های اخیر بر آن شده تا در اولین گام، فرهنگ سازی در خصوص الگوی مصرف صحیح آب داشته باشد و در گامهای بعدی از طریق اطلاع رسانی مصرف صحیح آب به همکاران و مشتریان بتواند فرهنگ مصرف صحیح آب را در بانک مسکن جاری نماید.

پس از معرفی تسهیلات انبوه سازی به خبرنگاران حاضر، پیشنهاد تشکیل تعاونی مسکن جهت بهره مندی ایشان از تسهیلات بانک مسکن مورد استقبال آنها قرار گرفته و مقرر شد تا این موضوع در نشست صنفی خبرنگاران منعکس شودو بانک مسکن استان نیز آمادگی خود را جهت ارایه مشاوره تخصصی در این زمینه اعلام نمود.

در پایان این مراسم توسط مدیر شعب استان از خبرنگاران حاضر به مناسبت روز خبرنگار تجلیل و تقدیر به عمل آمد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000