مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان خبر داد:

چهار شهر استان کردستان با همکاری بانک مسکن هوشمند می شود

بانک مسکن طرح شهر هوشمند را با با تاکید بر پرداخت های خرد الکترونیکی با همکاری دستگاه های اجرای خصوصا شهرداری ها در چهار شهر استان اجرا می کند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از ایرنا، سلیمی هدف از اجرای این طرح را توسعه خدمات بانکی و دسترسی آسان مردم به این خدمات و هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل با ایجاد پرداخت های خرد الکترونیکی عنوان کرد و افزود: این طرح با هدف ساماندهی پرداخت های خرد از کرایه تاکسی ، عوارضی ها ، کرایه اتوبوس ها ، بوفه هوشمند مدارس، پارکینگ ها ، نانوایی ها و شهربازی ها اجرا می شود که در مرحله اول بر روی محور اول شهر هوشمند یعنی هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل با تاکید بر پرداخت های خرد شهری انجام می شود.

سلیمی استقبال مردم از این طرح را زمینه اجرای کامل آن در سایر محورهای شهر هوشمند دانست و گفت : در یک ماه گذشته فاز اجرای تکمیل زیرساخت ها و فضای اجرای نرم افزاری شهر هوشمند در شهرستان های دیوان دره و سقز شروع شد که در مرحله اول اجرای این تفاهم نامه ها با ناوگان حمل و نقل در حال انجام است.

بانک مسکن کردستان در نظر دارد با توجه به اهمیت و ضرورت بانکداری الکترونیکی این طرح را با همکاری شرکت ناواکو از شرکت های تحت پوشش گروه مالی بانک مسکن اجرا نماید و با پیاده سازی شارژ کارت های شهروندی بر روی درگاه های الکترونیکی همچون دستگاه کارتخوان و نرم افزار موبایلی تحت عنوان پرنا که یکی از نرم افزارهای پرداخت تلفن همراه شرکت ناواکو است ، گام مهمی را در تحقق شهر هوشمند و ساماندهی پرداخت های خرد شهری نماید.

مدیر شعب بانک مسکن کردستان، همچنین تاکید کرد: به منظور حمایت از استارت آپ ها و فعالان حوزه نرم افزاری استان در نظر داریم از توان آنها در طراحی و اجرای نرم افزار شهر هوشمند استفاده کنیم.

گفتنی است شهر هوشمند به شهری گفته می‌شود که داری شش معیار اصلی زندگی هوشمند جدید از جمله اقتصاد، حمل نقل، محیط، شهروندان، روش زندگی و در آخر مدیریت اداری هوشمند باشد.

کار و خرید از دور، بانکداری الکترونیکی، آموزش و درمان از دور نمونه عملی و مصداق فعالیت‌هایی هستند که ضمن فراهم آوردن زمینه آزادی بیشتر وقت مردم و فضاهای شهری سامانه‌های موجود واحد کلی شهر و عرصه‌های همگانی را دگرگون می‌سازند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000