هیبنا تازه ترین گزارش از خدمات نوین بانک مسکن را منتشر می کند:
آمار مسکن کارت ها در کشور
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، خدمات نوین بانکی در بانک مسکن با هدف فراهم کردن امکان دسترسی مشتریان به خدمات بانکی با استفاده از واسطههای امن و بدون نیاز به حضور فیزیکی ارایه میشود. از جمله خدمات بانک در زمینه بانکداری الکترونیک میتوان به صدور انواع کارتها اعم از مسکن کارت، بن کارت، کارت هدیه و کارت اعتباری، صدور انواع کارت های هوشمند تسهیلاتی و نیز تجهیز شعب مکانیزه، استقرار سیستمهای تلفنبانک و توسعه شعب برخط، استقرار درگاههای پرداخت (POS) و سیستمهای PinPad اشاره کرد.
رتبه اول پرتعدادترین کارت های صادر شده در بانک مسکن به «مسکن کارت» اختصاص دارد که از ابتدای امسال تا پایان تیر، شاهد بیشترین رشد آمار صدور نسبت به پایان سال گذشته بوده است. طی چهار ماهه اول امسال تعداد مسکن کارتهای صادر شده از سوی حدود 1200 شعبه فعال بانک مسکن در سراسر کشور برای مشتریان جدید یا کسانی که به دلیل انقضا، مفقودی، خرابی و ... درخواست صدور کارت جدید داشتهاند، با رشد 4.3 درصدی همراه شد. به این ترتیب شمار کارتهای صادر شده از سوی بانک مسکن از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه به حدود یک میلیون و 68 هزار فقره رسیده و به این ترتیب تعداد کل کارتهای صادر شده از سوی شعب را به حدود 24 میلیون و 795 هزار فقره افزایش داد.
رتبه دوم پرتعدادترین کارتهای صادر شده از سوی بانک مسکن، به کارتهای هوشمند تسهیلات و کارتهای ویژه سپردهگذاران در صندوق پسانداز مسکن یکم اختصاص دارد. طی چهار ماهه اول امسال حدود 377 هزار فقره از این نوع کارت برای تسهیلاتگیرندگان و سپردهگذاران حسابهای صندوقهای پسانداز مسکن صادر شد که به این ترتیب شاهد افزایش 3.6 درصدی کارتهای صادر شده در این بخش در مقایسه با پایان اسفند 96 بودهایم. به این ترتیب اکنون تعداد کل کارتهای تسهیلات و صندوق پسانداز مسکن صادر شده توسط بانک مسکن طی سالهای اخیر به بیش از 10 میلیون و 800 هزار فقره رسیده است.
همچنین تعداد کل کارتهای هدیه صادر شده توسط بانک مسکن با رشد 2.3 درصدی در پایان تیر ماه امسال در مقایسه با پایان سال گذشته، اکنون به 5 میلیون و 228 هزار و 400 فقره رسیده است.
افزون بر این خدمات، با استقرار 43 دستگاه PinPad جدید طی چهار ماه اول امسال، شمار این دستگاههای مستقر در کل کشور به 6 هزار و 106 دستگاه رسیده است. از طریق این دستگاهها طیف گستردهای از عملیات بانکی قابل انجام است.
بخشی از خدمات نوین بانک مسکن نیز از طریق 1955 دستگاه خودپرداز و 75 هزار و 472 دستگاه پوز فروشگاهی در سراسر کشور به مشتریان عرضه میشود.
به گزارش هیبنا، بانک مسکن همچنین به منظور ارتقای سطح دانش کارکنان خود و در راستای ارایه خدمات مطلوب به مشتریان و نیز برخورداری از استانداردهای لازم در زمینه نیروی انسانی، اقدام به برگزاری دورههای آموزشی مورد نیاز میکند. تا پایان تیر ماه 460 دوره آموزشی به این ترتیب برگزار شده که 13 هزار و 300 نفر از خانواده کارمندان بانک مسکن در آنها شرکت کردهاند.