بازدید وزیر راه و شهرسازی، از شهر پرند و افتتاح چندین پروژه در این شهر

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۶/۲۲
صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، کلنگ۳۴۰۰ واحد مسکن مشارکتی در فاز ۶ شهر پرند، بر زمین زده شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در بازدید وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از پروژه های مسکن مهر شهر جدید پرند، مجموعه چند منظوره فرهنگی هنری انقلاب و زمین های بازی شهرستان پرند، افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار هیبنا، آخوندی صبح امروز، همچنین از قطار حومه‌ای تهران- اسلامشهر- رباط‌کریم- پرند و همچنین ایستگاه ریل باس شهرجدید پرند بازدید کرد و از نزدیک در جریان جزئیات این پروژه ها قرار گرفت.
در جریان بازدید امروز پروژه ٣٤٠٠ واحدی مسکن مشارکتی در شهر پرند نیز با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی و آغاز شد.
گفتنی است ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن مشارکتی برای اقشار متوسط در دستور کار این دوره از شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته است.

در جریان این سفر، همچنین از محور پیش بینی شده برای احداث قطار شهری پرند و پروژه در حال ساخت ساخت بوستان مشاهیر نیز بازدید شد. در جریان این بازدیدها و افتتاح مقیمی استاندار تهران نیز حضور یافت و وزیر راه و شهرسازی را همراهی کرد.

محسن وطن خواهی مدیر عامل شرکت عمران پرند ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم، پروژه های آماده افتتاح در شهر جدید پرند را تشریح کرد.

به گزارش هیبنا، عباس آخوندی در حاشیه ی ای بازدید در جمع خبرنگاران گفت: من به دلیل بارگذاری جمعیتی بسیار زیاد شهر پرند و تداوم این روند همواره علاقمند بودم تا از پروژه‌های آن بازدید کنم، خوشبختانه امروز شاهد اتفاقات خوبی خصوصاً در حوزه قطار حومه‌ای در این شهر جدید بودیم چرا که در گذشته مسیر قطار حومه‌ای حرم تا تهران دارای ۴ زوج قطار بود که این رقم امروز به ۱۴ زوج ارتقا پیدا کرده است.

آخوندی افزود: تا پیش از این محور ریلی تهران تا تپه سفید سه خطه بود که هم اکنون در حال تبدیل آن به چهار خط هستیم. همچنین گفتنی است از تپه سفید تا اسلامشهر دو خطه بوده و از اسلامشهر تا پرند دارای یک خط ریلی بودیم که هم اکنون در حال اضافه کردن یک خط ریلی دیگر به این دو مسیر نیز هستیم.

این مقام مسئول تسریع در حرکت این قطارها و گسترش ظرفیت ریلی پرند- تهران را از دلایل اصلی پروژه‌های مذکور اعلام کرد و گفت: مسیر قطار حومه‌ای از تهران به پرند امروز ۶۵ دقیقه طول کشید که با اجرایی شدن خطوط یاد شده می‌توانیم این زمان را به طور قابل توجهی کاهش دهیم چراکه مسیر تهران تا پرند تنها ۴۷ کیلومتر بوده و با افزایش خطوط می‌توانیم سرعت حرکت در این محور را بیش از پیش کنیم.

آخوندی با اشاره به احداث بیش از ۹۰ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند، گفت: با توجه به خشک بودن منطقه جغرافیایی شهر جدید پرند همواره تاکید داشتیم با ایجاد فضاهای عمومی کیفیت زندگی در این منطقه را برای ساکنان ارتقا دهیم که خوشبختانه طرح جالبی مبنی بر ساخت بوستان ۳۵ هکتاری مشاهیر در وسط این شهر جدید با برخورداری از یک کانال آب در حال اجراست که تلاش می‌شود تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: علی رغم اسکان جمعیت زیادی در شهر جدید پرند ما مشکلی در حوزه مراکز آموزشی و مدرسه نداریم هر چند که بودجه‌ای برای ساخت آنها از ابتدای عملیات مسکن مهر پیش‌بینی نشده و حتی اجرای آنها به عنوان مأموریت ما محسوب نمی‌شود.

وی افزود: شرکت عمران شهرهای جدید طرحی را مبنی بر ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور آغاز کرده است که امروز شاهد کلنگ‌زنی ۳۴۰۰ واحد از آن در پرند بودیم، ما در این طرح تلاش داریم تا تراکم بالای طرح مسکن مهر را کنار گذاشته و حداکثر از تراکم‌های دوطبقه در این پروژه استفاده کنیم چراکه هدف ما اقدامی غیرتجاری و تنها برای ارتقای کیفیت زندگی است.

وی در خصوص بحث امضافروشی در حوزه نظام مهندسی نیز، گفت: هدف وزارت راه و شهرسازی در این مسیر ارتقای کیفیت ساخت و ساز است در حقیقت افرادی که مخالف شیوه‌نامه ما هستند همان امضافروشان به شمار می‌روند، متاسفانه در این مسیر برخی رسانه‌هایی که ادعای انقلابی بودن دارند در راستای اهداف آنها حرکت کرده و به ترویج این موضوعات می‌پردازند.

آخوندی تاکید کرد: بحث اصلی ما در این حوزه آن است که مهندسان از راه ارائه خدمت استاندارد ارتزاق کنند نه از راه امضا فروشی. در حقیقت مهندس باید در اختیار مالک بوده و در ازای کار برای او حق الزحمه بگیرد نه اینکه در ابتدای پروژه طرحی را امضا و در زمان اجرا هیچ وقت در محل حاضر نشود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000