استقبال از صندوق یکم به روایت معاون آخوندی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۶/۲۵
طبق آمار به دست آمده میزان سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز یکم رشدی ۱۰ درصدی داشته است که نشان‌دهنده استقبال مردم از طرح بازآفرینی شهری در بافت‌های ناکارآمد است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، هوشنگ عشایری، با بیان اینکه ۱۸ محله باید در شهر تهران بهسازی و نوسازی شود، گفت: عملیات نوسازی این محلات از امسال شروع شده و خوشبختانه شهرداری نیز تا کنون میزان ۸۵۰ میلیارد تومان تخفیف برای صدور پروانه ساختمانی در این راستا اعمال کرده است که دولت باید به طرق گوناگون آن را جبران کند.

وی افزود: تهران ویژگی‌های خاص خود را دارد و نزدیک به ۱۶.۵ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است که نشان دهنده تراکم جمعیتی خاص این کلانشهر نسبت به سایر شهرهاست.

عشایری در ادامه با تأکید بر اینکه در ستاد سعی می‌شود دستور کاری جهت جلوگیری از افزایش سکونت گاه‌های غیررسمی تهیه و برای بررسی بیشتر به شورای عالی ساماندهی استان ارجاع داده شود، گفت: در این راستا بحث موزاییک شدن نقاط پیرامونی شهر تهران مساله بسیار مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گرفته و هیچ نقطه‌ای از این نواحی را بدون مدیریت رها نکند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تأکید بر اینکه طی ۲ سال گذشته شاهد رشد ۲۹ درصدی صدور پروانه ساختمانی در تهران بودیم، گفت: ۱۱۰ هزار واحد طی سه سال گذشته پروانه ساختمانی گرفته و طبق آمار به دست آمده میزان سپرده‌گذاری در صندوق پس ‌انداز یکم نیز رشدی ۱۰ درصدی داشته است که همگی نشان ‌دهنده استقبال مردم از طرح بازآفرینی شهری در بافت‌های ناکارآمد است.

این مقام مسوول با بیان اینکه طبق تعهدات اعلام شده در سال جاری به ۲۷۰ محله در سطح کشور ورود پیدا کرده و عملیات بازآفرینی را آغاز کرده‌ایم، گفت: در این راستا قرار بر این شد تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی از سوی دولت و ۲۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان وجوه اداره شده در اختیار بانک‌ها قرار گرفته و به پیشبرد برنامه بازآفرینی اختصاص یابد، مساله‌ای که هم ‌اکنون با سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی و پیگیری آن هستیم.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000