مدیر شعب استان مازندران، اعلام کرد؛

۳۰ درصد خانه‌های شهری و روستایی با تسهیلات بانک مسکن ساخته یا خریداری‌ شده‌اند.

مصطفی تقوی مدیر شعب استان مازندران در گفت وگو با خبرنگار هیبنا، عملکرد بانک مسکن در استان مازندران را تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مدیر شعب بانک مسکن استان مازندران اظهار داشت: هفته‌ی بانکداری اسلامی فرصت مغتنمی است تا فعالیت‌ها و اقدامات این بانک به‌ عنوان بزرگ‌ترین بانک دولتی در حوزه‌ی تخصصی مسکن برای مردم فهیم و ولایت مدار مازندران تبیین و تشریح شود تا هم استانی‌های عزیز بیشتر در جریان عملکرد، اقدامات، مأموریت‌ها و برنامه‌های آتی این بانک قرار گیرند.
وی بابیان اینکه یکی از رسالت‌ها و سیاست‌هایی که بر عهده‌ی این بانک تخصصی است تأمین مالی خرید و ساخت مسکن می‌باشد، افزود: بعد از انقلاب بیش از 30 درصد خانه‌های شهری و روستایی با تسهیلات بانک مسکن ساخته یا خریداری‌شده‌اند.

رتبه‌ی برتر پرداخت تسهیلات
تقوی گفت: بانک مسکن مازندران با 53 شعبه و 520 پرسنل رسمی در استان مشغول ارائه‌ی خدمت به مردم شریف استان مازندران می‌باشد که ازلحاظ تعداد شعب و پرسنل در رتبه‌ی هشتم استان قرار دارد.
وی افزود: بانک مسکن مازندران ازلحاظ پرداخت تسهیلات در بین بانک‌های استان در جایگاه نخست قرار دارد.
وی با اشاره به سیاست‌های جدید بانک مسکن در سال‌های اخیر و رویکرد این بانک در راستای بهره‌مندی اقشار میان درآمدی از تسهیلات این بانک گفت: یکی از نشانگاه‌ها و جامعه‌ی هدف بانک مسکن اقشار میان درآمدی بوده است، به همین جهت بانک مسکن در چند سال اخیر افزایش سقف تسهیلات به‌صورت انفرادی و زوجین را در دستور کار خود قرار داده است.

کاهش سود و افزایش مدت بازپرداخت
وی بیان داشت: مناسب‌سازی تسهیلات برای ترغیب و تشویق جامعه‌ی هدف با افزایش مدت بازپرداخت از دیگر برنامه‌های بانک مسکن برای حمایت از مشتریان خود بوده است.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر کاهش نرخ سود بانکی در دستور کار بانک مسکن قرارگرفته است تا جاییکه نرخ‌های سود این بانک تخصصی تک‌رقمی شده‌اند وتمامی این اقدامات از منابع داخلی بانک و به‌صورت داوطلبانه صورت گرفته است.
وی به نرخ سود 6 و 8 درصدی در تسهیلات صندوق مسکن یکم و نرخ سود 9 درصدی در تسهیلات مسکن جوانان اشاره کرد و افزود: تمامی سیاست‌های بانک مسکن در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که این بانک تلاش دارد با افزایش سطح تسهیلات، کاهش نرخ سود بانکی و افزایش مدت بازپرداخت به دنبال مناسب‌سازی و ایجاد مقبولیت و مطلوبیت تسهیلات برای اقشار میان درآمدی جامعه می‌باشد.


احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری
تقوی اذعان داشت: یکی دیگر از اقدامات بانک مسکن ورود به بحث احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری بوده است که در سال‌های اخیر در دستور کار بانک قرارگرفته است.
مدیریت شعب بانک مسکن استان مازندران گفت: در سال جاری به دستور ریاست محترم جمهور، بانک مسکن توانست به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک تأمین‌کننده مالی بخش مسکن و ساختمان نقش خود را در بازآفرینی شهری به‌خوبی ایفا نماید.
تقوی با اشاره به این مطلب که بانک مسکن تنها بانک عامل در حوزه پرداخت تسهیلات بافت فرسوده در کشور می‌باشد گفت: سال گذشته توانستیم 1785 واحد در بافت فرسوده را با تسهیلاتی بالغ‌بر 642 میلیارد و 820 میلیون ریال برای نوسازی تأمین مالی نماییم.
وی ادامه داد: در طی 5 ماهه‌ی نخست سال جاری نیز در پرداخت تسهیلات بافت فرسوده مبلغ 108 میلیارد و 800 میلیون ریال به 301 واحد پرداخت‌شده است.
مدیرشعب بانک مسکن مازندران افزود: بانک مسکن استان مازندران این آمادگی را داشته که در 5 ماهه‌ی نخست سال جاری بیش از 2 هزار واحد را در بافت فرسوده تأمین مالی نماید ولی به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی و تورم موجود در کشور شاهد اقبال کمتری در این بخش بوده‌ایم.
وی افزود: بانک مسکن استان مازندران توانست در 5 ماهه‌ی نخست سال جاری در این بخش نسبت به مدت مشابه سال قبل عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد.

رشد 40 درصدی پرداخت تسهیلات
تقوی ادامه داد: طی 5 ماهه‌ی نخست سال جاری در بخش خرید مسکن 1944 میلیارد و 525 میلیون ریال تسهیلات خرید به متقاضیان این بخش پرداخت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8/96 درصد رشد داشته‌ایم.
وی افزود: در تعداد معاملات خرید مسکن، بانک مسکن با 4537 فقره تسهیلات در 5 ماهه‌ی نخست سال جاری توانست نسبت به مدت مشابه سال قبل 7/106 درصد رشد داشته باشد.
تقوی بیان داشت: بانک مسکن مازندران توانست 2971 قرارداد انتقال سهم الشرکه را با تسهیلاتی به ارزش 1132 میلیارد و 591 میلیون ریال به خریداران این واحدها واگذار نماید که در این بخش ازلحاظ مبلغ 25 درصد و ازنظر تعداد 9/23 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل (5 ماهه‌ی نخست) رشد داشته‌ایم.
تقوی اذعان داشت: درمجموع تسهیلات پرداخت‌شده توسط بانک مسکن اعم از خرید، مشارکت ساخت، جعاله، بخش خدمات بازرگانی و سایر تسهیلات، در 5 ماهه‌ی نخست سال جاری 4453 میلیارد و 939 میلیون ریال تسهیلات پرداخت‌شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 8/40 درصدی در کل تسهیلات و رشد 9/29 درصدی در افزایش تعداد تسهیلات بوده است.


تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج
وی با اشاره به این مطلب که یکی از سیاست‌های شبکه‌ی بانکی کشور از سال گذشته پرداخت حداکثری تسهیلات قرض‌الحسنه‌ی ازدواج بوده است گفت: در این راستا بانک مسکن درحرکتی جهادی به‌تمامی متقاضیانی که در صف انتظار دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه‌ی ازدواج بودند این تسهیلات را پرداخت نمود.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز بانک مسکن جزو معدود بانک‌هایی است که سامانه آن همچنان برای ثبت‌نام تسهیلات قرض‌الحسنه‌ی ازدواج باز است و تاکنون تمامی متقاضیان دریافت این تسهیلات که در سامانه ثبت‌نام نموده‌اند جهت تکمیل پرونده و دریافت تسهیلات به شعب بانک معرفی‌شده‌اند.
مدیر شعب بانک مسکن استان مازندران اظهار داشت: درسال گذشته 2808 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ 299 میلیارد و 200 میلیون ریال و در 5 ماهه‌ی نخست سال جاری نیز 722 فقره تسهیلات به مبلغ 114 میلیارد و 550 میلیون ریال به متقاضیان این تسهیلات پرداخت گردید.

مسکن مهر
تقوی در خصوص مسکن مهر که تکمیل آن‌یکی از دغدغه‌های نظام می‌باشد بیان داشت: بانک مسکن استان مازندران نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت 105 هزار و 598 واحد ازمحل تسهیلات خط اعتباری مسکن مهر اقدام نموده و تاکنون نسبت به فروش اقساطی 95 هزار و 572 واحد اقدام نموده است.
وی افزود: در حال حاضر متقاضیان و خریداران درآن واحدهای تعیین و تکلیف شده سکونت دارند و کارت قسط خود را دریافت و مشغول پرداخت اقساط خود می‌باشند.
وی بیان داشت: بانک مسکن استان مازندران توانسته 91 درصد از تمام قراردادهایی که با مشارکت ساخت منعقد نموده است را به مرحله‌ی فروش اقساطی برساند و در این بخش جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود.
وی با اشاره به این‌که بدون همکاری دستگاه‌های ذیربط ازجمله اداره کل راه و شهرسازی و همه‌ی ادارات و نهادهای مرتبط در فراهم کردن تأسیسات روبنایی و زیربنایی برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر ، این موفقیت‌ها میسر نبود افزود: لازم می‌دانم از مساعدت و همکاری مجموعه‌ی استانداری مازندران به‌ویژه مهندس اسلامی استاندار محترم و مهندس نبیان معاونت عمرانی استانداری مازندران کمال تشکر را داشته باشم.

حرکت به سمت بانکداری اسلامی
تقوی خاطرنشان کرد: بانک مسکن ازجمله بانک‌هایی است که به جهت خدمت‌رسانی به اقشار میان درآمدی جامعه به‌صورت داوطلبانه اقدام به کاهش نرخ سود بانکی نموده تا بتواند در مسیر اجرایی کردن بانکداری اسلامی گام مؤثری بردارد.
وی اذعان داشت: در بخش دیگری از بانکداری اسلامی که مورد تأکید همه مسؤلین ذیربط می‌باشد نظارت دقیق و شفاف بر نحوه‌ی مصرف و پرداخت تسهیلات است که خوشبختانه در بانک مسکن به جهت نظارت عالیه بر نحوه‌ی پرداخت‌ها، تسهیلات تحت نظارت‌های درست، دقیق، مستمر و منظم بانک پرداخت می‌شود و تمامی تسهیلات اعطایی در محل موردنظر مصرف می‌گردد.
مدیر شعب بانک مسکن استان مازندران اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های بانک مرکزی و نظام، مصرف شدن تسهیلات شبکه‌ی بانکی در بخش موردنظر است که این امر با نظارت همکارانمان در شبکه بانکی در راستای اجرایی شدن عقود اسلامی به عینه در بانک مسکن در حال اجراست.
موفقیت‌های پیاپی
تقوی ادامه داد: هرساله و در دوره‌های 6 ماهه، عملکرد مدیریت‌ها و شعب (33 مدیریت و 1255 شعبه) بانک مسکن در سطح کشور در همه‌ی شاخص‌های عملکردی بر اساس اهداف سازمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که خوشبختانه بانک مسکن استان مازندران توانسته در ارزیابی‌های 8 دوره گذشته (4 سال گذشته) با کسب رتبه‌ای بالاتر از متوسط عملکرد بانک در منطقه سبز عملکردی قرار گیرد.
تقوی ادامه داد: مازندران در این ارزیابی‌ها توانسته در بسیاری از بخش‌ها جزو 10 مدیریت برتر کشور قرار گیرد و از سوی دیگر بانک مسکن مازندران توانست در بین معدل امتیاز هشت دوره گذشته رتبه اول را دربین مدیریت‌های کشور به خود اختصاص دهد.
مدیر شعب استان مازندران در پایان این گفتگو افزود: کسب این عناوین و افتخارات حاصل فعالیت و کار گروهی مجموعه‌ی همکارانمان در بانک مسکن مازندران بوده است که جا دارد از زحمات و تلاش‌های همه‌ی این بزرگواران تقدیر نمایم.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000