آمارها تایید می کند

همگامی بانک مسکن با سیاست های کلان اقتصادی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۷/۰۷
آمارها نشان می دهد که بانک مسکن در حوزه تامین مالی مسکن مهر، مسکن روستایی و حوادث غیرمترقبه متناسب با اهداف مدنظر و سیاست های کلان اقتصادی حرکت کرده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک مسکن در 4 دهه اخیر، اقدامات مهمی در حوزه منابع انسانی و خدمات مالی در حوزه های ابلاغی سیاست گذاران انجام داده است. بخشی از فعالیت های این بانک در راستای سیاست گذاری تامین مالی خانوارهای کم درآمد بوده است.

در راستای ایفای تکالیف طرح مسکن مهر در قانون بودجه سال 1386 و قانون «ساماندهی و حمایت از تولید واحدهای مسکونی» مصوب سال 1387 و کمک به تحقق اهداف و سیاست های دولت در تأمین مسکن اقشار کم درآمد جامعه و با توجه به فعالیت تخصصی بانک مسکن در بخش مسکن از سال 1388 با ابلاغیه بانک مرکزی عاملیت انحصاری اعطای تسهیلات مسکن مهر به بانک مسکن واگذار شد. به تبع آن با مساعدت های بانک مرکزی، خط اعتباری به میزان 44 هزار میلیارد و 466 میلیون تومان تخصیص داده شد، که تامین مالی باقی مانده آن تا سقف 55 هزار میلیارد و 538 میلیون از محل اقساط وصولی طرح مسکن تامین می شود. در مجموع آمارها نشان می دهد از ابتدای طرح تا پایان مرداد 1397 تعداد 3 میلیون و106 هزار و 306 فقره تسهیلات مسکن مهر به مبلغ 49 هزار و 976 میلیارد تومان اعطا شده است.

بخش دیگر از فعالیت بانک مسکن در حوزه تسهیلات روستایی بوده است. در مرداد ماه سال 1395، بانک مرکزی پرداخت تعداد 30 هزار فقره تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی را به بانک مسکن ابلاغ کرد. در سال جاری مدیریت کل اعتبارات بانک مرکزی، سهمیه این بانک جهت پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی تعداد 30 هزار فقره تعیین کرده که به تبع آن مراتب پرداخت تسهیلات به مدیریت های شعب ابلاغ و از تاریخ وصول در دستور کار قرار گرفته است. همچنین در سال های گذشته نیز پرداخت این تسهیلات از محل مسکن مهر صورت گرفت که در این مدت 999 هزار و 324 فقره تسهیلات روستایی به میزان 9 هزار و 247 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.
از سوی دیگر بانک مسکن در راستای تحقق رسالت اجتماعی خود در هر سال بر اثر وقوع حوادث غیرمترقبه در سراسر کشور بر اساس ابلاغیه های بانک مرکزی و هیات وزیران نسبت به اعطای تسهیلات حوادث غیرمترقبه از قبیل بازسازی اماکن مسکونی شهری و روستایی، تعمیر اماکن مسکونی شهری و روستایی، تعمیر خودرو آسیب دیده و تأمین لوازم خانگی ، تسهیلات و ... به آسیب دیدگان ناشی از حوادث اقدام می کند. بر این اساس تعداد تسهیلات اعطایی در این بخش تعداد 122 هزار و473 فقره بوده که مبلغ آن به رقم یک هزار و 318 میلیارد تومان می رسد.

برنامه های رفاهی و توسعه منابع انسانی

بانک مسکن علاوه بر اعطای تسهیلات مسکن در بحث منابع انسانی، تلاش کرده است که در جهت استقرار نظام شایسته سالاری ، زمینه رشد افراد بر اساس شایستگی را فراهم کند. همچنین در این حوزه بهره برداری متحد وسیع از آموزش و توسعه یادگیری سازمان برای ارتقا دانش ، مهارت و تغییر در نگرش و رفتار کارکنان، در دستور کار قرار گرفته است. بانک مسکن علاوه بر تقویت نگرش سرمایه ای بر منابع انسانی، همسان سازی حقوق بازنشستگان و اصلاح نحوه انتصاب کارکنان در مشاغل تخصصی متناسب با توانایی های فردی و سازمانی را نیز اجرایی کرده است. تقویت روحیه خدمت گزاری به مشتریان و ایجاد سیستم یکپارچه در نظام پرداخت های پرسنلی اعم از شاغلین ، بازنشستگان و مستمری بگیران از دیگر برنامه های بانک مسکن در حوزه منابع انسانی بوده است. بر اساس آمارها در 40 سال اخیر 15 هزار و491 نفر در این بانک استخدام شده اند.

علاوه بر پشتیبانی منابع انسانی، بانک مسکن سعی کرده با ایجاد برنامه های رفاهی، برای کارکنان شاغل، بازنشسته و وظیفه بگیر طی 4 دهه گذشته بخشی از نیازهای اجتماعی این گروه را تامین کند. در گام نخست، بخشی از هزینه تهیه مسکن کارکنان ( شاغل ، بازنشسته و وظیفه بگیر ) با اعطاء تسهیلات مسکن کارمندی تا سقف معین تامین شده است. همچنین بخشی از هزینه های درمان کارکنان از طریق کمک هزینه درمانی تامین شده و کارکنان تحت بیمه خدمات درمانی کارکنان و عائله تحت تکفل قرار گرفته اند. بانک مسکن در طول سالیان اخیر همواره از تشکل های مردم نهاد کارکنان نظیر شرکت تعاونی مصرف، شرکت تعاونی مسکن، شرکت تعاونی کانون بازنشستگان، صندوق قرض الحسنه ذخیره و صندوق خیریه کوثر حمایت کرده است.

از دیگر برنامه های اجتماعی این بانک برگزاری برنامه های ورزشی همگانی ، دوره های آموزشی ورزشی ، مسابقات و المپیادهای ورزشی درون و برون سازمانی و اجرای برنامه های ویژه برای کارکنان ایثارگر و خانواده ایشان نظیر مسابقات ورزشی ، تورمسافرتی بوده است. بانک مسکن سعی کرده که در هر سال بخشی از هزینه یک سفر داخلی خانوادگی را تامین کند و در حوزه شخصی و خانوادگی، خدمات مددکاری و مشاوره ارایه دهد. برگزاری پایش دو سالانه سلامت و برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی خانوادگی سلامت محور از دیگر برنامه های این بانک در حوزه رفاهی بوده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000