بزرگترین گردهمایی صاحب نظران و مسوولان بخش مسکن و ساختمان شکل گرفت

آغاز هجدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۷/۰۷
هجدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران از ساعت ۹ صبح امروز در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آغاز به کار کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن –هیبنا، این همایش که به همت معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و با همکاری و مشارکت فراگیر نهادهای مرتبط با این بخش از جمله بانک مسکن برگزار می شود، از امروز به مدت دو روز به بررسی مشکلات بازار مسکن و همچنین نظام تامین مالی مسکن می پردازد.
از دقایقی پیش مراسم افتتاحیه این همایش با حضور مسوولان ارشد وزارت راه و شهرسازی، مدیران بانک مسکن و همچنین مدیران وزارتخانه های اقتصادی و کارشناسان بانک مرکزی آغاز شد.
حجت میرزایی دبیر علمی همایش و معاون برنامه ریزی شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه هجدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن، اعلام کرد: بخش مسکن و ساختمان همواره قربانی نابسامانی اقتصاد کلان و سایر بخش های اقتصادی و بازارهای موازی شده است.
اشاره میرزایی به وضعیت ملتهب بازار مسکن در ماه های اخیر است که تحت تاثیر شوک های ارزی و جو روانی ناشی از آن قرار گرفته و قیمت آپارتمان ها دست کم در تهران دچار جهش 30 تا 70 درصدی شده است.
دبیر علمی این همایش تصریح کرد:‌ سیاست مطلوبی که از سال 94 تحت عنوان احیای رژیم پس انداز برای خانه اولی ها برای تجهیز مالی آنها در جهت افزایش قدرت خرید مسکن با اجرای مدل راه اندازی صندوق پس انداز مسکن یکم، به اجرا درآمد، اکنون به دلیل جهش قیمت مسکن، تقریباً ناکارآمد شده است چرا که از یک سو، متقاضیان خرید مسکن از ترس گرانتر شدن، عجله خرید دارند و سپرده گذاری (گذشت زمان) را به صلاح خود نمیدانند و از سوی دیگر، قدرت خرید تسهیلات مسکن بخاطر افزایش قیمتها، تضعیف و نازل شده است.
همایش سیاست های توسعه مسکن، همه ساله در مهر ماه به مناسب روز جهانی اسکان بشر، برگزار می شود.
اولین دوشنبه ماه اکتبر، به ابتکار دفتر اسکان بشر ملل متحد وابسته به سازمان ملل متحد روز جهانی اسکان بشر نام گذاری شده است.
دفتر اسکان بشر ملل متحد –هبیتات- که در تهران نیز نمایندگی دارد، به دنبال افزایش رفاه سکونتی در جهان از طریق اصلاح فرآیند توسعه شهرنشینی به نفع محیط زیست و عرضه مسکن در خور خانوارهای دهک های متوسط و پایین است.
روز جهانی اسکان بشر، 9 مهر ماه است اما در تهران، به این مناسبت، دو روز جلوتر، هجدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن برگزار می شود.
اخبار تکمیلی درباره این همایش منتشر خواهد شد.


زنجیره خبر

  • آغاز هجدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران

ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000