یک عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد:

الزامات مسکنی وزیر جدید راه و شهرسازی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۸/۰۱
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهم سیاست های جدید وزیر آینده راه و شهرسازی در حوزه مسکن و شهرسازی، تکمیل پروژه های مسکن مهر را یکی از الزامات اجرایی برای وزیر آینده عنوان کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

سید حسین افضلی در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، با تشریح الزامات سیاست های وزیر جدید راه و شهرسازی در حوزه مسکن گفت: با توجه به شرایط موجود وزیر آینده راه و شهرسازی باید هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ عمرانی نگاه زیرساختی به پروژه های عمرانی داشته باشد.

وی با اشاره به حجم زیاد پروژه‌های نیمه تمام عمرانی افزود: یکی از ظرفیت هایی که در حوزه شهرسازی کشور باید تقویت شود استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است که باید در اولویت وزیر راه و شهرسازی باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه پروژه های عمرانی ناشی از عملکرد دولت های مختلف به دلیل کمبود منابع مالی با عقب ماندگی مواجه شدند تصریح کرد: دولت باید به تدریج چاره ای برای به سرانجام رساندن پروژه های عمرانی بیاندیشد چراکه تاخیر در اجرای هر یک از این پروژه ها، هزینه های زیادی را به دوش دولت تحمیل می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اولویت دیگر وزارت راه و شهرسازی را، توجه ویژه به ساماندهی بازار مسکن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بازار مسکن در شرایط نابسامان قرار دارد که نیازمند سیاست های کوتاه مدت و بلندمدت است.

وی با تاکید براینکه ماهیت بخش مسکن با بخش راه متفاوت است، گفت: بخش مسکن تحت تاثیر مشکلات حوزه راه دچار عقب ماندگی شده است لذا باید یک سازوکار جدید برای ساماندهی این بازار پیش بینی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تامین مالی بخش مسکن نیز گفت: افزایش میزان تسهیلات مسکن طی سال های گذشته قطعا در خانه دار شدن عده ای از افراد اثرگذار بود، اما این بازار در شرایط فعلی نیازمند سیاست های مکمل است.

وی تاکید کرد: با توجه به کمبود واحد مسکونی و نیاز به رونق ساخت پروژه های مسکن پیشنهاد می شود اعتبارات کلان بانک مسکن در حوزه ساخت و ساز هدایت شود.

افضلی ادامه داد: در حالی که بر اساس برنامه پنجم توسعه باید سالانه 700 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می شد تا نیاز بازار را پاسخ دهد اما این میزان به طور میانگین سالانه 300 هزار واحد مسکونی بوده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین به لزوم توجه جدی وزیر راه و شهرسازی به نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: احیای بافت های ناکارآمد شهری باید به عنوان یکی از اصول شهرسازی با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش به ثمر رساندن پروژه های مسکن مهر را از مهمترین الزامات وزیر آینده راه و شهرسازی اعلام کرد و افزود: متقاضیان این واحدها دیگر توان انتظار ندارند، به ویژه در شرایطی که بازار اجاره مسکن افزایش قابل توجه داشته است، بنابراین قطعا به نتیجه رسیدن مسکن مهر از مطالبات مهم مجلس از وزیر بعدی خواهد بود تا در یک برنامه زمان بندی مشخص به سرانجام برسد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000