برنامه وزیر پیشنهادی برای بافت فرسوده

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۸/۰۵
وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، برنامه‌ریزی برای تسهیل و تسریع فعالیت انبوه‌سازان در بافت‌های فرسوده را از اولویت‌های کاری خود اعلام کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، محمد اسلامی وزیر پیشنهادی راه وشهرسازی گفت: در سال‌های گذشته برنامه‌ها و طرح‌های زیادی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است، همچنین برنامه ششم نیز تکالیف زیادی در حوزه بازسازی بافت های فرسوده شهری برای وزارت راه و شهرساز ی و سایر دستگاه‌های مرتبط تعریف شده که تنها سه سال از زمان اجرای آن باقی مانده است.
وی تاکید کرد: مهمترین کاری که ما می توانیم در این بخش انجام دهیم این است که مسیر فعالیت انبوه سازان در بافت فرسوده را هموار کنیم. چرا که احیای این بخش ها می تواند مهمترین تقاضای مسکن را که در حال حاضر از سوی قشر متوسط و ضعیف است، پاسخ دهد.
اسلامی گفت: برنامه ریزی برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری باید به صورت استانی باشد تا مقامات استان ها قادر به عملیاتی سازی برنامه‌ها و طرح‌ها با سهولت بیشتری باشند.
وزیر پیشنهادی راه وشهرسازی خاطرنشان کرد: مهمترین برنامه های ما اجرای تکالیفی است که در برنامه ششم توسعه و دیگر قوانین مانند قانون رفع موانع کسب و کار دیده شده است. این برنامه ها به خوبی در این قوانین ذکر شده و آنچه مهم است استراتژی ها است که باید به طور جدی عملیاتی شوند.
وی افزود: یکی از کارهایی که پیگیر اجرای آن هستم، رها کردن هر گونه تصدی گری در وزارتخانه است. از سوی دیگر لازم است ساختار وزارتخانه بازمهندسی شده و به سمت کوچک سازی حرکت کنیم. همچنین ایجاد پنجره واحد برای صدور مجوزها و کم کردن مجوزها به میزان اقتضای جامعه از دیگر اقدامات ما در وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.
وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان اینکه باید برای تولید مسکن که یک جریان دائمی و بخش مهمی از اقتصاد است، سیاست پابرجا داشته باشیم، تصریح کرد: کسانی که برای حفظ منابع خود به ساخت و ساز روی می آورند را جزء فعالان صنعت ساختمان نمی دانم. از نظر من سرمایه گذاری که برای سرپناه مورد نیاز جامعه و برای اقتضای مصرف مسکن به ساخت و ساز رو می آورد جزیی از سند ساختمان است.این در حالی است که براساس قانون اساسی، تأمین مسکن وظیفه قانونی دولت است و بخش ساختمان اثرگذاری مهمی برای خروج بخش صنعت و تولید کنندگان از رکود برعهده دارد.
اسلامی همچنین در خصوص تعیین تکلیف پروژه ناتمام مسکن مهر در شهرها و استان‌های مختلف گفت: یکی از مهمترین موارد مورد تمرکز، تعیین تکلیف مسکن مهر باقی مانده است. در حال حاضر سه نوع مشکل عمده در پروژه ناتمام مسکن مهر وجود دارد که باید با استفاده از ظرفیت مقامات استانی تعیین تکلیف شود.
وی افزود: بخشی از مشکلات مسکن مهر های باقی مانده مربوط به سایر دستگاه ها است و باید با تعامل و همیاری سایر دستگاه‌ها تعیین تکلیف شود؛ برخی دیگر از این واحدها مشکلات حقوقی دارند و برخی از واحدها هم بدون متقاضی هستند که برای مسکن مهر بدون متقاضی، واگذاری آنها به بهزیستی و نهادهای حمایتی را برنامه‌ریزی خواهیم کرد.
به گزارش هیبنا، عصر امروز جلسه رای اعتماد نمایندگان به چهار وزیر پیشنهادی با حضور حسن روحانی، رییس جمهور، در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد که محمد اسلامی،گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی نیز برنامه‌های خود را در حوزه راه، مسکن و شهرسازی برای دریافت رای اعتماد از نمایندگان تشریح خواهد کرد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000