ضرورت توجه ویژه به توسعه مسکن روستایی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۸/۱۹
مراسم تودیع و معارفه وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، معاون اول رئیس جمهوری نیز در مراسم تودیع عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی و معارفه محمداسلامی وزیر جدید راه و شهرسازی عنوان کرد: یکی از وزارتخانه هایی که مسئولیت سنگینی دارد و دو بخش مهم اقتصادی یعنی حمل و نقل مسکن در اختیار آن است، وزارت راه و شهرسازی است. وی تصریح کرد: این وزارتخانه باید در همه شرایط سرویس و خدمات را ارائه کند. اسحاق جهانگیری با بیان این که وظیفه وزارت راه سنگین و دشوار است و انتظار عموم است که برنامه ای متناسب با این مقطع تهیه و اجرایی شود، افزود: دشمن به حمل ونقل برای مختل کردن امور چشم دوخته است؛ حمل ونقل هوایی، دریایی، جاده ای و ریلی باید به صورت جدید در دستور کار ما قرار گیرد تا اخلالی به وجود نیاید.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، وی تاکید کرد: برای ایران در این بخش ها برنامه خوبی تدوین کرده ایم، علی رغم همه اقدامات انجام شده مسئولان این بخش ها برنامه های خوبی تدوین کرده اند. معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به برنامه های وسیع حمل ونقل ریلی که در اولویت قرار گرفته است، گفت: باید بنادر کشور به راه آهن سراسری متصل شود که همچنان در اولویت دولت قرار خواهد داشت. راه آهن برقی تهران-مشهد، اینچه برون- گرمسار و... جزو مهم ترین برنامه هایی است که در شرایط عادی و خطیر امروزی به آنها نیاز داریم و باید در دستور وزارت راه قرار بگیرد.
جهانگیری با اشاره به این که دشمن به دنبال اخلال در حمل و نقل هوایی است، گفت: باید هواپیماهای مورد نیاز از بازار جهانی تامین شود، در دشوارتر از این شرایط امکان تامین هواپیما و قطعات وجود داشته است. مطمئنم همکاران ما با اطمینان به مردم سرویس ایمنی را در حمل ونقل هوایی ارائه می کنند.
وی افزود: باید سالانه کالا غیر از نفت از ایران باید صادر و وارد شود؛ برنامه های مورد نیاز برای فعال تر شدن حمل ونقل دریایی تهیه شده است. با اطمینان به ملت ایران می گوییم با کمک نیروهای زبده کاری می کنیم هیچ کالای ایرانی برای حمل و نقل معطل نماند. حمل ونقل یکی از حیاتی ترین بخش هاست و انتظار داریم وزارت راه با جدیت بیشتر این بخش را در توسعه کشور قرار دهد.
معاون اول رئیس جمهوری درباره مسکن تاکید کرد: ما کشور حادثه خیزى هستیم بنابراین باید به بخش مسکن به ویژه توسعه مسکن روستایى توجه داشته باشیم. بافت فرسوده و حاشیه نشینى شهرها دو مسئله جدى دولت است. اعطاى وام با درصدهاى پایین براى حل این معضلات در نظر گرفته شده است.
جهانگیری همچنین از قرائت گزارشی از اقدامات انجام شده در زلزله کرمانشاه در جلسه فردا هیئت دولت خبر داد.
وی درباره وزیر سابق راه و شهرسازی نیز گفت: آخوندی یک عضو فعال دولت بود. امیدوارم مدیران راه و شهرسازى با آقاى اسلامى همکارى کنند و مطمئن هستم دوره خوبى براى وزارت راه ثبت خواهد شد.
محمداسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم با تاکید بر تداوم اقدامات تمدن ساز وزارت راه و شهرسازی، اعلام کرد: مقابله سرسختانه با تحریم‌های ظالمانه از ضروریات این دوره از نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وضعیت کنونی وضعیتی نیست که بخواهیم تغییراتی آنچنانی در آن ایجاد کنیم. به همین دلیل در ادامه راه به دنبال تمرکز بر اولویت‌هایی هستیم که اولویت مردم و رئیس‌جمهوری است و همچنین جزو اولویت‌ها و تعهداتی است که وزارت راه و شهرسازی به آنها پایبند است.
اسلامی با تاکید بر این مطلب که وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه عریض و طویل با مسئولیت‌های فراوان است اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی یعنی همه‌چیز مردم و قطعا اقداماتی که در این وزارتخانه بزرگ انجام می‌شود سهم زیادی در زندگی مردم و شهروندان دارد و اقداماتی که این وزارتخانه انجام می‌دهد تمدن‌ساز است. وی تصریح کرد: آنچه که در وزارت راه و شهرسازی انجام می شود نماد موفقیتی تمدن جمهوری اسلامی ایران است و سهم بزرگی از نماد موفقیتی کشورمان وابسته به اقداماتی است که در وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود. وزیر راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد: ما باید این فضا را هماهنگ و یکپارچه کنیم تا کشور را به سلامت از بحران و تحریم‌ها عبور دهیم. اسلامی در پایان سخنرانی خود تاکید کرد: مقابله سرسختانه با تحریم‌ها از ضروریات این دوره از نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین رسالت وزارت راه و شهرسازی است که بر آن تاکید ویژه داریم.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000