بازدید از منطقه گردشگری تالاب میقان اراک

جمعی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک با همراهی مسوولین مدیریت و شعب بانک مسکن استان مرکزی، از تالاب میقان اراک دیدن کردند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، به دنبال هماهنگی صورت گرفته از سوی مسوولین روابط عمومی شورای اسلامی کلان شهر اراک و بانک مسکن استان؛ همزمان با "روز درنا" و در برنامه ای تفریحی، با شعار آشتی با طبیعت، گردشگری و پرنده نگری، مسوولین شورای اسلامی کلانشهر اراک و بانک مسکن استان، از تالاب میقان و مناظر زیبای اطراف آن دیدن کردند.

تالاب کویری میقان، با وسعت 25000 هکتار در 15 کیلومتری شمال شرقی اراک، از مناطق مهم گردشگری کشور به شمار می آید. از ویژگی های مهم این تالاب، وجود سه دریاچه با سه جزیره در وسط قسمت کویری و دشت های اطراف آن است. به علت شوری آب تالاب، لایه های نمکی و گنبدهای نمک در آن انباشته شده و این منطقه را به بزرگترین منبع سولفات سدیم کشور تبدیل نموده است. همه ساله و با سرد شدن هوا، تعداد زیادی از پرندگان مهاجر از جمله تعداد زیادی از درناها از نقاط مختلف کشور به این تالاب مهاجرت می کنند و بر همین اساس روز 15 آبان -به دلیل تجمع درناها در این تالاب- روز درنا نامگذاری شده است.

مرتضی سورانه رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای شهر اراک، در پایان این بازدید، ضمن قدردانی از حضور مسوولین بانک مسکن در استقبال پرشور از این اقدام فرهنگی اجتماعی؛ اظهار امیدواری کرد؛ سایر دستگاه های اجرایی استان نیز با انجام اقدامات مشابه، ضمن معرفی جاذبه های گردشگری استان به کارکنان و خانواده خود، ایشان را به بازدید از این مناطق تشویق کنند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000