نشست کمیسیون شورای هماهنگی بانک ها در استان کرمان

نشست کمیسیون شورای هماهنگی بانک ها در استان کرمان به میزبانی بانک مسکن برگزار شد .
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، نشست کمیسیون شورای هماهنگی بانک های استان با حضور مدیر کل دفتر هماهنگی اقتصادی استانداری، مدیر کل اقتصاد و دارایی، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان، مدیران بانکی و نمایندگان اداره کل علوم پزشکی و سازمان صنعت و معدن و تجارت استان به میزبانی مدیریت شعب کرمان برگزار شد.

حسین حاجی پور مدیر شعب استان در ابتدای این نشست طی سخنانی اظهار داشت: بانک مسکن بانک توسعه ای تخصصی در حوزه مسکن و توسعه شهری است که با پشتیبانی از اهداف کلان دولت در توسعه کمی و کیفی بخش مسکن و رونق آن نقش موثری را در توانمندی سازی فاقدین مسکن ایفا می کند.

وی افزود بخش مسکن بزرگترین بخش اقتصادی بعد از صنعت نفت و پتروشیمی در کشور است که به دلیل اینکه نیاز به مواد اولیه از خارج از کشور ندارد کمک شایانی در اشتغال زایی و رونق اقتصادی و صنایع وابسته به خود دارد .

مدیر شعب استان گفت بانک مسکن در راستای وظیفه ذاتی خود هم گام با اهداف دولت و با توجه به شرایط اقتصادی با اتخاذ تدابیر لازم و سیاست های راهبردی نقش بسزایی در رونق این بخش از اقتصاد کشور داشته است که در همین راستا این مدیریت از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه رقمی بالغ بر 3هزار و 400میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است که 90درصد مبلغ این تسهیلات در راستای احداث و خرید 5.590واحد مسکونی بوده است و مابقی در قالب تسهیلات اشتغالزایی و جعاله تعمیرات مسکن به تعداد 5.200 فقره اعطا شده است.

وی ادامه داد بانک مسکن استان در سال 96 نیز نزدیک به 4 هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات جهت خرید وساخت بیش از 8000 واحد مسکونی در استان پرداخت کرده است.

حاجی پور با اشاره به آمار مطالبات معوق بانک ها گفت: افزایش مطالبات معوق منجر به افزایش ریسک اعتباری خواهد شد و با عنایت به افزایش مطالبات در اکثر بانک ها و همچنین بانک مسکن به منظور کاهش مطالبات معوق و در نهایت کاهش ریسک اعتباری وفاق جمعی و بسیج عمومی سیستم بانکی در این زمینه مثمرثمر خواهد بود.

مدیر شعب استان اظهار داشت: به منظور هماهنگی بیشتر شبکه بانکی و بهره گیری از ابزارهای موجود و استفاده از ظرفیت های دستگاه قضا و سایر مراجع ذیل صلاح برای به وصول در آوردن مطالبات پیشنهاد می شود کمیته ای متشکل از کارشناسان حقوقی و وصول مطالبات بانک ها به صورت فصلی تشکیل و نتایج اقدامات انجام شده در راستای وصول مطالبات معوق برای بررسی و تصمیم گیری در کمیسیون هماهنگی بانک ها به این کمیسیون ارایه شود.

محمد روشنی سالار دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان نیز در این نشست با اشاره به عملکرد بانک ها در حوزه منابع و مصارف گفت: به منظور افزایش قدرت تسهیلات دهی بانک ها و همچنین تقویت مالی لازم است ؛ منابع خارج از استان در راستای تقویت منابع بانک ها به استان منتقل شود.

وی افزود بانک ها علاوه بر ارایه خدمات مالی و سرویس دهی تسهیلاتی وظایف و مسوولیت های دیگری نیز دارد که حضور در برخی از رویدادهای ورزشی وفرهنگی از جمله این مسوولیت ها می باشد که باید نقش بانک ها در این رویدادها پر رنگ تر از گذشته باشد .

علیرضا سنجری مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در این نشست ضمن تقدیر از بانکهای استان در پرداخت تسهیلات اظهار داشت:با توجه به شرایط و محدودیت های موجود، بانک ها عملکرد خوبی در پرداخت تسهیلات داشتند که قابل تقدیر است.

وی در ادامه با اشاره به پرداخت تسهیلات روستایی توسط چند بانک افزود: علی رغم اینکه عملکرد استان در پرداخت تسهیلات روستایی نسبت به 4ماه پیش از جهش نسبتا خوبی برخوردار بوده است اما از نظر رتبه بندی در کشور در جایگاه مناسبی قرارنداشته ایم ، بنابراین لازم است به منظور ارتقاءجایگاه استان در پرداخت تسهیلات روستایی در بین استان ها بانک ها نسبت به ثبت تسهیلاتی پرداختی در سامانه اقدام نمایند .

حمید شیخ اسدی مدیرکل اقتصاد ودارایی استان نیز طی سخنانی با تشریح وضعیت استان درجذب اسنادخزانه و اوراق تسویه، اظهار داشت: این اسناد واوراق به میزانی که تعیین شده است باید تا پایان آذر ماه جذب استان شود. وی همچنین گفت :در بخش اوراق تسویه کار در امور مالیاتی استان بهتر پیش رفته وتهاتر خوبی انجام شده است ولی در بخش بانکی پیمانکاران استقبال چندانی از تهاتر جهت تسویه حساب با بانکها نکرده اند که لازم است جلساتی با حضور پیمانکاران برگزار شود وراهکارهای مناسب برا ی ترغیب آنان به استفاده از این اوراق برای تهاتر با بانکهای طرف قرارداد شان ارایه شود.

شیخ اسدی افزود تا کنون دویست میلیارد تومان تهاتر صورت گرفته که 140میلیارد تومان سهم امور مالیاتی و60 میلیارد تومان سهم شبکه بانکی استان بوده است.

درادامه این نشست مدیران سیستم بانکی عضو شورا در ارتباط با مسائل ومشکلات پولی وبانکی و وصول مطالبات به بحث وتبادل نظر پرداختند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000