برگزاری آیین اختتامیه جشنواره نخستین واژه (آب)

آیین اختتامیه جشنواره نخستین واژه (آب) با حضور احمدی رییس اداره کل روابط عمومی ،دهداری زاده مدیر شعب بانک مسکن استان لرستان ، معاون سیاسی امنیتی استاندار و جمعی دیگر از مسوولان استانی برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، احمدی رییس اداره کل روابط عمومی که به نمایندگی از مدیر عامل بانک مسکن در این مراسم حضور داشت با اشاره به اهمیت وظیفه خطیر مسوولیت اجتماعی بانک در حوزه مصرف صحیح آب وضرورت این موضوع گفت : بانک مسکن علاوه بر وظایف بانکی و مالی خود در سراسر کشور ، مسوولیت اجتماعی را وظیفه خود می داند و یکی از حوزه های مسوولیت اجتماعی اجرای کمپین حمایت از مصرف صحیح آب می باشد که حدود دوسال است بانک مسکن در این مقوله وارد شده است .

وی با اشاره به اهمیت آموزش و فرهنگ سازی در این مقوله گفت : بهینه مصرف کردن و مصرف صحیح آب باید در جامعه نهادینه شود و در این میان مصرف صحیح آب را باید ابتدا به خود و سپس به فرزندان مان آموزش دهیم و برگزاری این جشنواره مسلما در راستای عمل به مقوله آموزش و فرهنگ سازی کودکان و نوجوانان است .

به گزارش هیبنا، نماینده سازمان های مردم نهاد استان در این جشنواره در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک هزار اثر نقاشی با موضوع آب و صرفه جویی در مصرف آن به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
مهدی بابایی افزود: از این تعداد 20 اثر برتر برای جشنواره کشوری به وزارت نیرو ارسال شده و 80 اثر نیز در استان تجلیل می شوند.
وی با اشاره به همکاری بانک مسکن در خصوص فرهنگ سازی مصرف صحیح آب در استان تصریح کرد: بانک مسکن به عنوان یکی از پیشرو ترین سازمان ها در حوزه مسوولیت اجتماعی علی الخصوص مصرف صحیح آب همکاری ویژه و اثر بخشی از خود نشان داده است و در این راستا بانک مسکن به الگویی برای سایر سازمان ها تبدیل شده است .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز ضمن اهمیت برگزاری این جشنواره ها گفت : هدف از برگزاری این جشنواره ها این است که در بحث صرفه جویی و بهینه مصرف کردن در قشر کودکان و نوجوانان تاثیر گذار باشیم .

مهندس کرم وند در ادامه به نقش مهم و مشارکتی بانک مسکن در این میان گفت : بانک مسکن با مشارکت درمبحث فرهنگ سازی مصرف صحیح آب نشان داد که اهمیت موضوع توسط مدیران ارشد این بانک به خوبی درک شده واقدامات مدیریت استان نشان از عمل به مسوولیت اجتماعی بانک می باشد .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان لرستان نیز گفت: کمتر از 2درصد آب های جهان قابل استفاده است که از این رقم حدود 30 درصد قابل دسترسی می باشد.
علیرضا کاکاوند اظهار داشت: ایران کمتر از یک سوم میانگین بارندگی جهان را دارد و با توجه به وقوع خشکسالی های پی در پی ، ضرورت صرفه جویی در مصرف آب باید به یک فرهنگ تبدیل شود.
وی با انتقاد از فرهنگ غلط مصرف در شهر و روستاها افزود: در بسیاری از روستاها بیش از چهار برابر نیاز واقعی، آب مصرف می شود که این امر ضرورت آگاه سازی مشترکان را دوچندان می کند.

پیش از این طی فراخوانی از کودکان لرستانی دعوت شده بود که نقاشی‌هایی در زمینه آب طراحی کنند و به دبیرخانه شرکت آب و فاضلاب ارسال نمایند.

در این مراسم در سالنی مجزا آثار کودکانی در حمایت از مصرف صحیح آب از خود به نمایش گذاشتند.

در پایان نیز از صاحبان نقاشی‌های منتخب توسط مدیران و مسوولان با اهدا هدایا تجلیل به عمل آمد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000