در نشست با رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح شد

استفاده از ظرفیتهای مجلس بویژه کمیسیون اقتصادی مجلس در کاهش مطالبات معوق بانک مسکن

نشست مشترک بررسی آخرین وضعیت مطالبات معوق بانک مسکن و راهکارهای وصول آن در استان کرمان برگزار شد .
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا،نشست مشترک بررسی آخرین وضعیت مطالبات معوق بانک مسکن و راهکارهای وصول آن با حضور دکتر محمد رضا پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مالک آزادیان رییس اداره کل پیگیری وصول مطالبات بانک مسکن،علی اکبر سلطانی نژاد مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حسین حاجی پور مدیر شعب بانک مسکن برگزار شد .

دکتر محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این نشست از عملکرد جهادی بانک مسکن استان در پرداخت تسهیلات بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله شهرستان راور در سال 96 تقدیر کرد.

وی اظهار داشت: به دلیل مشکلات مربوط به زلزله وحوادث طبیعی شاهد حجم عظیمی از عدم باز پرداخت تسهیلات هستیم که باید برای آنها تصمیم گیری شود .

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: پرداخت تسهیلات جدید توسط بانک ها منوط به وصول اقساط تسهیلات پرداختی قبلی است.

وی از آمادگی کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص در دستور کار قرار دادن بررسی مطالبات بانک مسکن در کشور با اولویت استان کرمان خبر داد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که با مشکلات اقتصادی روبه رو هستیم ،حوادث طبیعی نیز مشکلات متعددی را برای مردم ایجاد کرده است ؛که باید برای وصول مطالبات به شیوه ای اقدام کنیم که کمترین تنش اجتماعی را داشته باشد .

پور ابراهیمی بخشودگی جرائم،افزایش مدت باز پرداخت تسهیلات دریافتی تا 10سال وتمدید قرار داد مشارکت مدنی تا 60ماه را ازجمله موارد درخواستی خود از مسوولان بانک مسکن عنوان کرد وافزود در صورتی که امکان تمدید قراردهای مشارکت مدنی تا 60 ماه فراهم شود ظرفیت خوبی برای تسهیلات گیرندگان ایجاد می شود تا با مراجعه به بانک وبا توجه به افزایش دوره زمانی باز پرداخت نسبت به تعیین تکلیف و تسویه بدهی های خود اقدام نمایند .

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: این سه اقدام که مربوط به تسهیلات پرداختی سالهای گذشته است، می تواند کمک بزرگی برای حل مشکلات افرادی که از تسهیلات مشارکت مدنی برای ساخت مسکن استفاده کرده اند، باشد.

وی افزود: در صورت توافق بانک مسکن این فرصت به همه افرادی که از تسهیلات مسکن مهرو همچنین افرادی که از تسهیلات مشارکت مدنی استفاده کرده اند ونتوانستند به تعهدات خود در باز پرداخت تسهیلات دریافتی عمل کنند ،داده شود.

پور ابراهیمی در پایان اظهار امیدواری کرد این اقدامات مثبت به حل مشکلات تسهیلات گیرندگان بخش مسکن کمک می کند.

مالک آزادیان رییس اداره کل پیگیری و وصول مطالبات بانک نیز دراین نشست با ارایه گزارشی از اجرای طرح های بخشودگی جرائم در بانک مسکن از جمله طرحهای همت وچاوش عنوان کرد طرح های بخشودگی جرائم بیشتر با هدف حمایت از تسهیلات گیرندگان بخصوص اقشار کم درآمد جامعه در باز پرداخت تسهیلات در بانک مسکن اجرا شده است .

وی استفاده از ظرفیت مجلس ، بویژه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در زمینه کاهش مطالبات معوق بانک را راهگشا دانست وافزود برگشت منابع به چرخه مالی بانک قدرت تسهیلات دهی بانک را افزایش می هد وافراد بیشتری می توانند از تسهیلات استفاده کنند .

در ادامه این نشست حسین حاجی پور مدیر شعب استان با ارایه گزارشی از وضعیت مطالبات معوق استان گفت: در استان کرمان حدود 260میلیارد تومان مطالبات در بخش روستایی و180میلیارد تومان در بخش مسکن مهر وجود دارد که برای وصول این مطالبات باید تدابیری اندیشیده شود .

بررسی میزان مطالبات بانک در تمام بخش ها ،لزوم رسیدگی به واحدهای مشکل دار با حضور نهادها وسازمانهای مرتبط ،بررسی میزان مطالبات وریسک اعتباری آن، بررسی پرداخت تسهیلات روستایی و چالشهای آن در استان، فرهنگ سازی باز پرداخت تسهیلات در بین تسهیلات گیرندگان از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود .


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000