بانک مسکن در یک بخشنامه تشریح کرد

چارچوب خرید اسکناس ارزی

بانک مسکن در یک بخشنامه، چارچوب خرید اسکناس ارزی از مشتریان توسط شعب ارزی به نیابت از بانک مرکزی را تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا ، بانک مسکن در یک بخشنامه با عنایت به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در سیستم شعب بانک، اعلام کرد کرد که خرید اسکناس ارزی از مشتریان توسط شعب ارزی و به نیابت از بانک مرکزی امکان‌پذیر شده است. به همین منظور چند نکته در خصوص رعایت موضوع و اطلاع از چگونگی اجرای فرآیند مذکور از سوی این بانک اعلام شده است. نخست این که شعب ارزی صرفاً مجاز به خرید اسکناس‌های دلار آمریکا و یورو (به نیابت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) هستند.
موضوع دوم نیز این است که نرخ مورد استفاده جهت خرید اسکناس ارزی مشتریان نرخ خرید اسکناس سامانه ETS بوده که روزانه از طریق سیستم جامع ارزی بانک (NFCS) قابل دسترسی خواهد بود و ضروری است روزانه از طریق مانیتورهای شعب در معرض دید مشتریان قرار گیرد.
همچنین موضوع دیگری که در این بخشنامه مورد تاکید قرار گرفته این است که خرید اسکناس ارزی از مشتریان (به نیابت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) مشمول کارمزد نبوده، شعب مجاز به اخذ کارمزد خرید اسکناس ارزی از مشتریان نمی‌باشند.
در پایان نیز این بخشنامه در خصوص نوع اسکناس تحویل گرفته شده تاکید می کند: ضروری است از دریافت اسکناس‌های ارزی فرسوده، مخدوش، پاره، اسکناس‌های از رده خارج و اسکناس‌هایی که به هر شکل دستگاه تشخیص اسکناس صحت و اعتبار آنها را تأیید نمی‌کند، جداً خودداری شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000