جزییات سپرده‌گذاری در حساب پس‌انداز مسکن جوانان

بانک مسکن با طراحی حساب پس‌انداز مسکن جوانان، شرایط ویژه‌ای برای استفاده از تسهیلات ارزان قیمت مسکن بدون سپرده‌گذاری یک‌باره طراحی کرده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، سپرده‌گذاری 40 میلیون تومانی یک ساله و حتی سپرده‌گذاری 13.5 میلیون تومانی سه ساله برای اخذ تسهیلات 80 میلیون تومانی خرید مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم برای بسیاری از تهرانی‌ها به ویژه جوانان دشوار و حتی برای برخی از اقشار ناممکن است. بانک مسکن برای پاسخگویی به نیاز این گروه از متقاضیان مسکن که برای تامین «سپرده اولیه» دچار مشکل هستند، «حساب پس‌انداز مسکن جوانان» را طراحی کرده است.

هر شخصی که به سن 18 سال تمام رسیده و یا حکم رشد او از سوی دادگاه صادر شده باشد می‌تواند به‌ نام خود یا افرادی که تحت ولایت و قیومیت او باشند، حساب پس‌انداز مسکن جوانان افتتاح کند. نرخ سود تسهیلات از این محل در حال حاضر 9 درصد بوده و بالاترین مدت بازپرداخت در میان انواع تسهیلات بانک مسکن را به خود اختصاص داده است، طوری که امکان تقسیط آن تا 20 سال وجود دارد.
البته حداقل مدت سپرده‌گذاری در این حساب با ارقام پایین و شارژ تدریجی، 5 سال است و زودتر از آن امکان دریافت تسهیلات مسکن از طریق این حساب وجود ندارد.
با استفاده از افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان به دو طریق می‌توان حساب را به تدریج شارژ کرد و در پایان دوره 5 یا 15 ساله از تسهیلات خرید بهره‌مند شد.
خبر خوب سالی که گذشت این بود که سقف تسهیلات مسکن جوانان برای افتتاح کنندگان حساب صندوق مسکن جوانان در سال 97 افزایش یافت. به این ترتیب پس از گذشت 5 سال، می‌توان در تهران 91 میلیون تومان، در شهرهای بزرگ (شامل کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم و شیراز) 76 میلیون تومان و در سایر شهرها 61 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرد.
در مدل سپرده‌گذاری تدریجی 15 ساله در این حساب نیز، سقف تسهیلات برای سپرده‌گذاران امسال در تهران 213 میلیون، در شهرهای بزرگ ذکر شده 177 میلیون و در سایر شهرها 142 میلیون تومان تعیین شده است.
متقاضیان افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان می‌توانند سپرده‌گذاری خود را با واریز حداقل مبلغ ماهانه (به دفعات یا به صورت یکجا در ابتدای دوره) آغاز کنند.
حداقل مبلغ واریزی ماهانه در صندوق پس‌انداز مسکن جوانان برای افتتاح‌کنندگان حساب در سال جاری برای سال اول 38 هزار تومان تعیین شده که این رقم در سال‌های بعدی تا پایان دوره 15 ساله به تدریج افزایش یافته و به 80 هزار تومان می‌رسد.
در عین حال برای کسانی که قصد دارند از تسهیلات 5 ساله این حساب استفاده کنند، شرط پرداخت ماهانه ارقام بالاتری چند برابر موارد ذکر شده تعیین شده است.
به عنوان مثال اگر فردی قصد دارد در تهران پس از گذشت 5 سال از افتتاح حساب، از تسهیلات 91 میلیون تومانی استفاده کند، باید در سال اول به جای ماهانه 38 هزار تومان، 272 هزار و 460 تومان در حساب صندوق خود سپرده‌گذاری کند.
در عین حال با توجه به ماهیت بلندمدت سپرده‌گذاری در این صندوق به منظور دریافت تسهیلات، ممکن است مقررات مربوط به آن در سال‌های پیش‌رو بر اساس مصوبات بانک مرکزی دستخوش تغییراتی شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000