یک عضو کمیسیون عمران مجلس:

تعدیل قیمت مسکن با ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۱/۲۹
عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با پیش بینی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال ۹۸ از سوی دولت، شاهد تعدیل قیمت مسکن خواهیم بود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، سید احسن علوی با پیش بینی از چشم انداز بازار مسکن در سال 98 با بیان اینکه ناگزیر به افزایش تولید مسکن در کشور هستیم، اظهار داشت: طبق وعده وزیر راه و شهرسازی ساخت 400 هزار واحد مسکونی در سال 98 پیش بینی شده است و با توجه به این هدفگذاری دولت، ساخت و ساز در کشور به صورت گسترده رونق خواهد گرفت.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، نیاز اصلی بازار مسکن را واحدهای با مساحت متوسط و عمدتا کمتر از 100 متر مربع عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه دولت بنا دارد در سال جاری این حجم از ساخت و ساز را در دستور کار قرار دهد امیدواریم شاهد کاهش تقاضا در بازار باشیم.
وی با بیان اینکه مشکلی اصلی بازارمسکن، افزایش تقاضا ناشی از چند سال گذشته به دلیل کمبود ساخت مسکن متناسب با نیاز متقاضیان است، گفت: رونق ساخت و ساز و تولید مسکن برای جامعه هدف می تواند این بازار را تعدیل کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: تنشی که در بازار مسکن ایجاد شد ناشی از دو عامل مهم، کاهش تولید و همچنین فعالیت های سوداگرانه بود که بخش تولید با افزایش ساخت و ساز قابل جبران است اما برای بخش فعالیت های سوداگرانه باید سیاست های بازدارنده از سوی سیاستگذاران اعمال شود.
علوی با اشاره به هدفگذاری وزرات راه و شهرسازی برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی تحت عنوان «مسکن امید» گفت: با توجه به اینکه این واحدها در مساحت تا سقف100 مترمربع پیش بینی شده است، الگوی مصرف و نیاز واقعی متقاضیان رعایت می شود در نتیجه می تواند یک عامل تاثیر گذار در تعدیل بازار مسکن باشد.
عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه این حجم از واحد مسکونی به صورت انبوه ساخته می شود و تسهیلات نیز به سازندگان ارایه می شود، می توان امیدوار بود تا علاوه بر افزایش تولید، انبوه سازی هم رونق بگیرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت هر چه سریعتر باید مقدمات ساخت 400 هزار واحد مسکونی را فراهم کند، اظهار امیدواری کرد: در صورت اقدام بهنگام دولت، شاهد تعدیل قیمت در بازار مسکن خواهیم بود. ضمن اینکه امیدواریم سیاست های بازدارنده برای مقابله با فعالیت های سوداگرانه نیز در کنار سیاست تولید مسکن، به کار گرفته شود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000