لزوم افزایش اوراق بهادار بیمه ای در بازار سرمایه

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۸/۰۲/۰۲
رییس کل بیمه مرکزی با توجه به بالا بودن سهم اوراق بهادار بیمه ای در بازارهای سرمایه دنیا، بر افزایش این سهم در بازارهای داخلی تاکید کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، غلامرضا سلیمانی در جریان مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه با تاکید بر این وضوع که فعالیت هماهنگ بخش های بانک، بیمه و بورس به تشکیل یک نظام کارآمد کمک می کند، گفت: صنعت بیمه می تواند نقش مهمی در تامین مالی ایفا کند و سرمایه های خرد جامعه را جذب کند. او با تاکید بر این موضوع که 18 درصد از منابع بیمه در بازار سرمایه سرمایه گذاری شده گفت: این رقم در کشورهای پیشرفته تا حدود 50 درصد است و نیاز است که شرایط برای سرمایه گذاری بیشتر حرکت کند. سلیمانی تاکید کرد: سهم بیمه زندگی در سال 97 به 15 درصد رسیده، اما این رقم باید بیشتر شود، علاوه بر این نیاز است که سهم اوراق بهادار بیمه ای نیز رشد کند، زیرا در دنیا این رقم به 30 میلیارد دلار می رسد، اما با توجه به این که ایران کشور حادثه خیزی است، باید در این زمینه بیشتر فعال بود و اوراق بیمه ای را در بخش حوادث طبیعی منتشر کرد.

به گفته رییس کل بیمه بانک مرکزی، با تلاش های فراوان صنعت بیمه، بیمه های با ریسک بالا از سوی شرکت های بیمه ای داخلی تحت پوشش قرار گرفته است و اگر اوراق بیمه منتشر شود، بازار سرمایه با بیمه های اتکایی خارجی، جایگزین خواهد شد.

سلیمانی با تاکید بر انتشار اوراق بدهی برای شرکت های بیمه ای در آینده نزدیک، عنوان کرد: پرتفوی بیمه اکنون ٦٠ هزار میلیارد تومان است که قابلیت ارتقا به ١٨٠ هزار میلیارد تومان را دارد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000