معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مطرح کرد؛

بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده تا پایان ۹۸

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۲/۰۷
بر اساس برنامه ریزی و زمانبندی بازسازی در کل مناطق سیل زده کشور تا پایان سال انجام می‌شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عزیز الله مهدیان معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه ­­دو سیما، با بیان اینکه تشکیل پرونده برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده آغاز شده است، گفت: تمامی افرادی که واحدهای مسکونی آنها در سیل اخیر، آسیب‌دیده است باید به بنیاد مسکن مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهند.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام این مطلب که حدود ۷۳ هزار واحد تخریب شده اند و نیاز به بازسازی دارند، افزود: با هماهنگی سازمان ثبت اسناد، برای ­­واحدهای مسکونی که مدارک آنها­ مفقود شده، المثنی صادر می شود. همچنین همانطور که برای ۲۴ هزار واحد مسکونی تخریب شده در سیل اخیر در استان های گلستان و مازندران بودجه پیش بینی شد، برای سایر استان ها نیز به مرور تامین بودجه ارزیابی و تخصیص بودجه انجام خواهد گرفت.

مهدیان از آغاز تعمیرات واحدهای مسکونی آسیب دیده خبر داد و تصریح کرد: این دسته از متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کمک هزینه تعمیر را دریافت و کار تعمیرات واحدهای مسکونی خود را شروع کنند.

به گفته وی، تعمیرات واحدهای مسکونی آسیب دیده حداکثر تا ۳ ماه آینده تعمیر می‌شود و به اتمام می‌رسد. برای واحدهای احداثی نیز در صورت وجود زمین کار بلافاصله آغاز می شود.

مهدیان تاکید کرد: برای واحدهای مسکونی تخریب شده که زمین آنها نیز از بین رفته است و باید در مناطق دیگری احداث شوند، تامین زمین و انجام کار، نیازمند صرف زمان بیشتری است.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن با اعلام اینکه در پلدختر حدود ۴۰۰ واحد مسکونی تخریب شده در حریم رودخانه ها باید جابه جا شوند، از آب بردگی ۹۰ واحد مسکونی که زمین آنها را نیز آب برده است و باید تامین زمین در مورد آنها صورت بگیرد، خبر داد.

مهدیان افزود: بر اساس برنامه ریزی و زمانبندی بازسازی در کل مناطق سیل زده کشور تا پایان سال انجام می‌شود. همچنین، خیرین و سازمان های حمایتی برای تکمیل و قابل سکونت شدن واحدهای مسکونی در مراحل آخر ساخت به یاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواهند آمد.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از در معرض خطر بودن ۱۰ روستا در منطقه سیستان که اکنون به حالت پایدار درآمده اند خبر داد و گفت: به دلیل خسارات اندکی که در این منطقه از سیل ایجاد شده، کار بازسازی و ساخت های واحدهای مسکونی سریع انجام می شود. همچنین، در خوزستان نیز آب فروکش کرده و به دلیل بازسازی و مقاوم سازی بیشتر واحدهای مسکونی در ایام پس از جنگ تحمیلی، بیشتر واحدهای مسکونی آسیب دیده به دلیل مقاوم سازی هایی که از قبل داشته اند نیاز به تخریب ندارند.

به گفته مهدیان، در حال حاضر تعداد زیادی از روستاهای در حریم رودخانه باید جابه جا شوند که این جا به جایی ها زمانبر است.

هشت هزار واحد تخریبی و ۱۲ هزار واحد تعمیری در خوزستان

این معاون در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین اعلام کرد: در خوزستان حدود هشت هزار واحد تخریبی و ۱۲ هزار واحد تعمیری در سیل شناسایی شده اند که تلاش می‌کنیم بازسازی واحدهای مسکونی خوزستان را با سرعت انجام دهیم.

اتمام بازسازی واحدهای مسکونی کرمانشاه در زلزله سال ۹۶

مهدیان همچنین از اتمام بازسازی واحدهای روستایی استان کرمانشاه که در زلزله سال ۹۶، آسیب دیده بودند در پایان سال ۹۷ خبر داد و گفت: ۲۵ هزار واحد روستایی در استان کرمانشاه که بر اثر زلزله آسیب دیده بودند تعمیر و ساخته شد. همچنین، ۵ هزار واحد مسکونی نیز به جای واحدهای مسکونی فرسوده احداث شدند.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در عین حال با اعلام اینکه کار بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زده کرمانشاه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: در مناطق شهری کرمانشاه نیز کار بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله سال ۹۶ تا نیمه اول سالجاری به اتمام می‌رسد.

به گفته وی، دلیل زمانبر شدن بازسازی واحدهای مسکونی شهری کرمانشاه در زلزله سال ۹۶ افزایش تعداد طبقات واحد مسکونی از میانگین یک و دو دهم طبقه به سه و هشت دهم طبقه بوده است. همچنین، کسانی که هنوز در کانکس یا چادر در حاشیه شهر سرپل ذهاب به سر می برند، مستاجرانی هستند که منتظر­ دریافت زمین­ هستند تا برای آنها خانه ساخته شود.

مهدیان ادامه داد: در سرپل ذهاب تعمیر بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی انجام شده اما ساخت­ سه هزار واحد مسکونی برای مستاجران که نیاز به تامین زمین است در حال انجام است .



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000