مدیریت شعب بانک مسکن گلستان:

پیش بینی ۴ نوع تسهیلات برای بازسازی مناطق سیل زده

مدیریت شعب بانک مسکن گلستان، جزییات انواع تسهیلات برای بازسازی مناطق سیل زده در این استان به ویژه شهرستان آق قلا را تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

محمد غفوریان مدیر شعب گلستان در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن -هیبنا، با اشاره به جدیدترین اقدامات صورت گرفته برای بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده این استان اظهار داشت: خوشبختانه با ابلاغ مصوبات، اولین تسهیلات پرداختی به ساکنان و مالکان این مناطق پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه از همان روزهای اولیه وقوع سیل در استان گلستان، پرداخت تسهیلات ضروری آغاز شد، افزود: با ابلاغ مصوبه هیأت وزیران، 351 میلیارد ریال به مدیریت استان گلستان تخصیص داده شد که با معرفی افراد واجد شرایط از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی در این استان با تمرکز بر شهرستان آق قلا پرداخت خواهد شد.
مدیریت شعب بانک مسکن استان گلستان تاکید کرد: امیدواریم طی روزهای آینده با معرفی افراد صاحب صلاحیت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، روند پرداخت تسهیلات سرعت گیرد.
این مقام مسوول در بانک مسکن، با اشاره به اینکه رایزنی ها برای افزایش اعتبارات بازسازی واحدهای مسکونی در استان ادامه دارد، تاکید کرد: البته دولت بر تامین اعتبارات لازم برای ساخت واحدهای مسکونی تخریب شده ناشی از سیل و حمایت‌های مالی تاکید دارد.
غفوریان با بیان اینکه 8 بانک عامل در تامین اعتبارات مربوط به مناطق سیل زده نقش دارند، درباره تسهیلات بانک مسکن گفت: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی، تسهیلات بازسازی و احیای مناطق سیل زده در چهار قالب تعریف شده است.
وی اظهار داشت: برای بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق شهری سقف تسهیلات 50 میلیون تومان با نرخ سود 5 درصد و بازپرداخت 12 ساله و سه سال دوره مشارکت تعیین شده است.
مدیریت شعب بانک مسکن استان گلستان افزود: همچنین برای بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق روستایی سقف تسهیلات 40 میلیون تومان با نرخ سود 4 درصد و 12 ساله و سه سال دوره مشارکت در نظر گرفته شده است.
غفوریان، سقف تسهیلات جعاله (تعمیر مسکن) را 15 میلیون تومان با نرخ سود 5 درصد و بازپرداخت 7 ساله عنوان کرد و گفت: همچنین برای تامین معیشت مردم 15 میلیون تومان تسهیلات ضروری با بازپرداخت 7 ساله و نرخ سود 5 درصد پیش بینی شده است.
مدیریت شعب بانک مسکن استان گلستان در پایان تاکید کرد: علاوه بر تسهیلات و حمایت های مالی، خدمات مشاوره ای، تخفیفات در قیمت نهاده های ساختمانی نیز با هماهنگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است. همچنین برای تامین رایگان بخشی از سیمان مورد نیاز بازسازی این مناطق برنامه ریزی شده است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000