مهم ترین رکن پژوهش خوب، دسترسی به داده های جامع است

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۸/۰۲/۱۶
معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی آمار تجارت خارجی کشور مهم‌ترین رکن یک پژوهش خوب را، دسترسی به داده های جامع دانست.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دهقان معاون امور اقتصادی در این مراسم که در محل این وزارتخانه برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: در این صورت پژوهش های خوب می توانند به سیاست گذاری های خوب منجر شوند.
وی طی سخنانی با معرفی نرم افزار TCCS به عنوان محصولی از وزارت اقتصاد، گفت: آمار تجارت خارجی کشور بر اساس طبقه بندی های اقتصادی، بستر های جدیدی برای انتشار اطلاعات، شفافیت و ایجاد فضای تحقیق و پژوهش بیشتر را فراهم می کند.
وی افزود: این داده های ارزشمند سال ها موجود بودند، اما یا منتشر نمی شدند و یا بطور مطلوب منتشر نمی شدند که اکنون به همت این وزارتخانه، ارائه می‌شود.
دهقان با بیان اینکه اکنون در ابتدای کار هستیم و اقدامات بزرگ تر و بیشتری برای رسیدن به نقطه مطلوب در پیش رو داریم، اظهار داشت: این وزارتخانه داده ها را به طور شفاف در اختیار عموم قرار می دهد.
وی در ادامه ، قول در اختیار عموم قرار دادن بخشی از موارد گفته شده تا پایان سال را به خبرنگاران داد.
دهقان با تاکید بر حفظ اطلاعات محرمانه افراد، گفت: اطلاعات محرمانه نیز باید با حذف بخش‌های محرمانه، قابل انتشار شود.
وی افزود: مجموعه وزارت اقتصاد با هدف رسیدن به سیاست گذاری خوب، داده‌ها را در اختیار عموم قرار خواهد داد و این کار می تواند الگو و نمونه برای همه دستگاه ها باشد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000