پاسخگویی به ۸۰۰۰ تماس تلفنی از بانک مسکن ظرف یک ماه

کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن در فروردین ماه سال جاری به پرسش‌هایی درباره زمان واریز سود حساب‌های کوتاه‌مدت و ممتاز و چگونگی اخذ کد شهاب پاسخ دادند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، دایره ارتباطات مردمی بانک مسکن در نخستین ماه سال جاری به تعداد زیادی از تماس‌های تلفنی، ایمیل و پیغام در سامانه صوتی بانک مسکن پاسخ داد.

در طول یک ماهه فروردین با وجود نیمه تعطیل بودن این ماه، هشت هزار و 606 فقره تماس تلفنی با مرکز ارتباط با مشتریان (Call Center) برقرار و به پرسش مخاطبان بانک مسکن از این مسیر پاسخ داده شد.
طی این ماه همچنین تعداد ایمیل‌های پاسخ داده شده به مخاطبان بانک مسکن 436 پیام بوده است. سامانه‌های صوتی بانک مسکن نیز 853 پیام دریافت کردند که کارشناسان به این پیام‌ها نیز پاسخ دادند.
طبق روال همیشگی، بیشترین تماس‌های صورت گرفته با مرکز ارتباط با مشتریان برای طرح پرسش و برخی پیشنهادها و انتقادها در خصوص حساب پس‌انداز مسکن یکم بوده است. در فروردین ماه 2 هزار و 669 فقره تماس با این موضوع با بانک مسکن برقرار شد که 31 درصد از کل تماس‌ها را شامل می‌شود. بیشترین درخواست صورت گرفته در این تماس‌ها ناظر بر افزایش سقف تسهیلات این حساب بوده است.
رتبه دوم موضوعات پرتکرار در تماس مخاطبان طی فروردین، تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم اعم از انفرادی و زوجین و نیز تسهیلات بدون سپرده توام با آن بوده که 27 درصد از کل تماس‌ها معادل 2 هزار و 325 تماس را به خود اختصاص داد.
24 درصد از تماس‌های فروردین ماه نیز به حوزه‌های مرتبط با فناوری‌های نوین و بانکداری الکترونیک اختصاص داشته است. انتشار اخبار نادرستی مبنی بر الزامی شدن پرداخت الکترونیک عوارض بزرگراهی در برخی مبادی ورودی توسط برخی سایت‌ها در اواخر اسفند ماه از یک‌سو و افزایش حجم سفرهای بین شهری در ایام نوروز و در نتیجه افزایش تمایل به استفاده از این امکان که در قالب همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن برای 3 معبر بین شهری فراهم شده است، از سوی دیگر سبب شد بخش زیادی از پرسش‌های عیدانه تماس‌گیرندگان با مرکز ارتباط با مشتریان به این موضوع اختصاص یابد.
در این تماس‌ها همچنین کسانی که پیش‌تر از خدمات پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی (ETC) استفاده کرده بودند اما اکنون به دلیل وقفه طولانی‌مدت کارت آنها غیرفعال شده بود، درباره چگونگی فعال‌سازی مجدد کارت خود برای استفاده در سفرهای نوروزی راهنمایی دریافت کردند.
در ماه گذشته پیامک‌هایی برای آن دسته از مشتریانی که اطلاعات و مدارک هویتی آنها نزد بانک مسکن ناقص بوده، ارسال شد تا این افراد در اولین فرصت با مراجعه به شعب، نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کرده و بتوانند کد انحصاری خود برای فعالیت در شبکه بانکی موسوم به «کد شهاب» را دریافت کنند. با توجه به ضرب‌الاجل بانک مرکزی برای انسداد حساب مشتریان فاقد کد شهاب، این پیامک برای گروهی از مشتریان بانک مسکن ارسال شد و در نتیجه بخشی از تماس‌ها به پرسش درباره کم و کیف اختصاص کد شهاب به مشتریان بانکی اختصاص یافت.
کد شهاب، یک کد واحد و اختصاصی به ازای هر یک از دارندگان حساب در سیستم بانکی کشور است که حاوی اطلاعات بانکی فرد سپرده‌گذار در کل شبکه بانکی است و مشابه کد ملی ویژه شبکه بانکی محسوب می‌شود. نقص در اطلاعات در زمان افتتاح حساب سبب می‌شود مشتریان بانکی از امکان دریافت کد شهاب محروم شده و مشمول اجرای دستور اخیر بانک مرکزی در خصوص انسداد حساب شوند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000