نماینده مینودشت در مجلس شورای اسلامی:

همه بخش‌های دولت باید برای حل مشکل مسکن ورود کنند

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۳/۱۱
کنترل بار روانی جامعه ضمن رشد عرضه در بخش مسکن می‌تواند به کاهش قیمت‌ها بیانجامد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، شهرام کوسه غراوی، نماینده مردم مینودشت و عضو کمیسیون عمران دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه هم‌اندیشی وزیر راه و شهرسازی با اعضای کمیسیون عمران مجلس، برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه مسکن را مناسب خواند و گفت: عملیاتی شدن این برنامه‌ها قطعاً به رشد و تولید مسکن منجر خواهد شد و از افزایش قیمت مسکن جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه کنترل بار روانی جامعه در حوزه مسکن از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد، افزود: اگر بار روانی ناشی از افزایش قیمت‌ها کنترل شود قطعاً به کاهش قیمت مسکن منجر خواهد شد؛ معتقدم برنامه‌هایی که این زمینه در نظر گرفته‌ شده است می‌تواند مفید واقع شود.

کوسه غراوی اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی به‌تنهایی نمی‌تواند موضوع مسکن را مدیریت کند و همه بخش‌های دولت باید به این موضوع ورود کنند و با این وزارتخانه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی اتمام و عرضه واحدهای باقی‌مانده از مسکن مهر را یکی از راهکارهای کنترل قیمت مسکن دانست و گفت: البته مشکل اصلی افزایش قیمت در شهر تهران است و بار روانی افزایش قیمت مسکن از تهران به کل کشور منتقل می‌شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس ابراز امیدواری کرد برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای کنترل قیمت مسکن اجرایی و عملیاتی شود و تا آخر سال جاری شاهد کاهش قیمت‌های بخش مسکن در کل کشور باشیم.

نماینده مینودشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور اکثر نمایندگان عضو کمیسیون عمران در این نشست هم‌اندیشی گفت: این نشست به‌ منظور همکاری دو طرف برای حل مشکل مسکن برگزار شد؛ بدین معنی که اگر وزارت راه و شهرسازی خلأ و مشکلی در قانون می‌بینند آن را با اعضای کمیسیون در میان بگذارد و کمیسیون نیز آمادگی دارد همکاری‌های لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه "طرح جامع مسکن" یکی از موضوعات مطرح‌ شده در این نشست بود که بحث‌های زیادی حول آن انجام شد، اظهار کرد: اگر بتوانیم قیمت‌ها را در کلان‌شهرها مدیریت کنیم سایر شهرها نیز در این خصوص از کلان‌شهرها پیروی خواهند کرد.

کوسه غراوی بار دیگر بر کنترل بار روانی جامعه در حوزه مسکن گفت: کنترل و مدیریت این بار روانی می‌تواند اثرگذاری خوبی داشته باشد که می‌تواند اعتماد و آرامش جامعه را در پی داشته باشد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000