نشست هماهنگی با انجمن انبوه سازان استان مازندران

نشست هماهنگی مدیر شعب استان با انجمن انبوه سازان استان مازندران در خصوص تشریح سیاستهای اعتباری سال جاری و بازسازی بافت فرسوده شهری به میزبانی بانک مسکن برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مصطفی تقوی مدیر شعب استان ضمن عرض خوشامد با بیان اینکه، بانک مسکن همواره بعنوان یک بانک تخصصی توسعه ای دولتی در بخش مسکن وساختمان در عرصه مسکن و پرداخت تسهیلات بصورت حرفه ای و تخصصی در این زمینه عمل کرده است افزود:در سال 97تسهیلاتی بالغ بر 13هزارو 500میلیارد ریال پرداخت نموده در حالی که رقمی بالغ بر 5 هزارو 800میلیارد ریال جذب منابع جدید داشته و مابقی مبلغ تسهیلات را از محل وصول نقدی اقساط تامین نمودیم.

مصطفی تقوی مدیر شعب بانک مسکن استان مازندران دراین دیدار ، ضمن ارایه خدمات بانک مسکن، توضیحات مبسوط در خصوص شرایط تسهیلات بانک مسکن به صورت با سپرده و بدون سپرده در بخش خرید و ساخت مسکن پرداخت و یادآور شد:در پرداخت تسهیلات در سال 97 نسبت به سال 96 از لحاظ مبلغ 32.8 درصد و از لحاظ تعداد 24.9 درصد دارای رشد صعودی بوده و در بخش مشارکت مدنی ساخت نیز رقمی بالغ بر دو هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت نموده ایم.

مدیر شعب مازندران با تشریح سیاستهای اعتباری سال جاری با اشاره به اینکه رفتارحرفه ای سازندگان در پروژه های قبلی مبنی بر تعین تکلیف واحدها برای بانک مهم بوده افزود:سیاست اعتباری سال 98 در چند موضوع بصورت کلی پراهمیت دیده شده و بر توجه به این موضوعات تاکید شده که شامل توجه به پروژه های کوچک مقیاس،تمرکز بر منابع سازنده و کیفیت ساخت و ساز می شود.

تقوی در ادامه با اشاره به همسو بودن فعالیت های فی مابین تصریح کرد : بدون شک پرداخت 5008 فقره تسهیلات به مبلغ بیش از هزار و 820میلیارد ریال و فروش اقساطی 2064واحد در بخش بافت فرسوده نشانگر دیدگاه و رویکرد بانک مسکن در بازسازی بافت های قدیمی استان می باشد که حاکی از نقش موثر بانک مسکن در احیای بافت فرسوده شهری دارد وامیدواریم با همکاری و فعالیت دستگاه های اجرایی مرتبط شاهد رونق در بخش مسکن باشیم .

مدیرشعب مازندران با تشریح مبسوط سیاست های اعتباری سال جاری و شرایط تسهیلات بافت فرسوده تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا به انبوه سازان و درخواست کنندگان تسهیلات ساخت وساز بصورت پکیج کامل در قالب صندوق زمین و ساختمان هم از نظر اعتباری و هم از نظر تامین کننده منابع مالی خدمات ویژه وانحصاری ارایه نماییم.

در ادامه قوپرانلو رییس هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان استان، ضمن تشکر از زحمات و تلاش بانک مسکن جهت پیگیری امور انبوه سازان استان، از بانک مسکن به عنوان حامی یاد کرد و با مطرح نمودن مشکلات انبوه سازان به مسائلی چون، بالا بودن هزینه ها اعم از اخذ پروانه ساخت ملزومات ساختمانی پرداخت .

در ادامه تعدادی از انبوه سازان حاضر در جلسه با بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود مشکلات اساسی را مطرح و از دستگاه های مربوطه تقاضای حمایت بیشتر نمودند واظهار نمودند: تسهیل و تسریع در قوانین، مقررات و اخذ مجوزها و حمایت دستگاه های دولتی می تواند انبوه سازان را ترغیب به مشارکت بیشتر در احیای بخش مسکن، بخصوص در بافت فرسوده نماید.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000