رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

​کلیات طرح مالیات بر عایدی مسکن تصویب شد

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۳/۱۹
کلیات طرح مالیات بر عایدی بخش مسکن در مجلس تصویب شده و در کمیسیون اقتصادی پیگیر آن هستیم.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما محمدرضا پورابراهیمی در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان امور مالیاتی که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد گفت: فرار مالیاتی در کشور به مراتب بیشتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان است که عنوان می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد پایه‌های جدید مالیاتی افزود: باید مالیات بر مجموع درآمد خانوار اجرایی شود و می‌توانیم این کار را منوط به داده‌های ورودی و خروجی حساب‌های افراد کنیم.
وی به ضرورت اجرای مالیات بر عملکرد اشاره کرد و گفت: باید در سال ۹۸ میزان مالیات را در حوزه تولید ۵ درصد کاهش دهیم که این کار در نهایت کمک به تولید و وصول مالیات بیشتر و جلوگیری از فرار مالیاتی است.
وی بر ضرورت اجرای طرح جامع مالیاتی اشاره کرد و گفت: دریافت مالیات باید به صورت سیستمی و هوشمند صورت گیرد و از ممیز محوری باید فاصله بگیریم تا از فساد جدا شویم.
پور ابراهیمی گفت: در بدنه سازمان امور مالیاتی مقاومت‌هایی برای اجرای طرح جامع مالیاتی وجود دارد، زیرا در سیستم سنتی این افراد و کارشناسان هستند که مالیات را تعیین می‌کنند.
وی افزود: سال گذشته در قالب مالیات تراکنش‌های بانکی ۱۲ هزار میلیارد تومان مالیات قانونی از کسانی گرفته شد که کد فعال اقتصادی نداشتند.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اساس متوسط سهم مالیات در دنیا ما می‌توانیم سهم مالیات را در کشور به دو تا سه برابر برسانیم.
وی ابراز امیدواری کرد: امسال قانون مالیات بر ارزش افزوده نهایی و اصلاح شود تا مالیات از مصرف کننده به جای تولید کننده گرفته شود.
وی گفت: در موضوع صندوق‌های مکانیزه فروش نیز ایراد آن در شورای نگهبان برطرف شده و در دست اقدام است.
پورابراهیمی افزود: اجرای طرح جامع مالیاتی نیازمند اتصال بانک‌های اطلاعاتی دستگاه‌ها به سازمان امور مالیاتی است که دستگاه‌های مختلف حتماً باید در این زمینه همکاری کنند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000