عضو هیأت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران

دو هزار واحد مسکونی جایگزین بافت‌ فرسوده در اهواز

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۳/۲۶
احداث ۲ هزار واحد مسکونی در اهواز برای جایگزینی بافت‌های فرسوده در دستور کار است اما احداث ۸۱۱ واحد در منطقه کوی رسالت که بیشتر در معرض خطر است در اولویت قرار گرفته است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مجید روستا عضو هیأت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به امضای این تفاهم نامه به منظور احداث ۸۱۱ واحد مسکونی در منطقه کوی رسالت اهواز در محل استانداری خوزستان اظهار داشت: کوی منبع آب یکی از محلات هدف برای نوسازی شهری در خوزستان است که در سال های گذشته به دلیل بافت فرسوده این منطقه مورد توجه قرار گرفته اما تاکنون اقدامات اساسی برای حفظ سلامت شهروندان انجام نشده است.

وی افزود: با پیگیری‌های استاندار خوزستان و بازدیدهایی که توسط معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری انجام شد از یک ماه گذشته تصمیم گرفته شد تا در زمینه احداث تعداد واحد مسکونی برای جابجایی منازل پرخطر اقدامات اساسی صورت گیرد.

روستا ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده اولویت به ۸۱۱ واحد مسکونی که بیشتر از سایر منازل در معرض خطر هستند داده شده است.

وی بیان کرد: در ابتدا قرار بود اهالی این منازل به منطقه مهدیس منتقل شوند اما از آنجا که این منطقه فاصله زیادی با سکونت قبلی آنها داشت این اقدام صورت نگرفت و به جای آن زمینی به مساحت ۲۵ هکتار در کوی رسالت شناسایی شد و این اراضی در حال آماده سازی برای آغاز این پروژه بزرگ است.

روستا تصریح کرد: این ۸۱۱ واحد مسکونی با شیوه‌های نوین احداث‌ می شوند و قرار است زمین آن را دولت تأمین کند و به هر واحد ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات نوسازی مسکن با سود ۹ درصد اختصاص یابد.

وی افزود: مقرر شد همچنین ۱۰۰ میلیون ریال نیز از منابع استانی به صورت بلاعوض به این منازل تعلق گیرد و ۱۰۰ میلیون ریال نیز وزارت راه در صورتی که سازمان مدیریت از محل تبصره ۱۸ پیش بینی کند، به آنها تعلق گیرد و تفاوت قیمت تمام شده مسکن توسط مجری طرح به صورت غیر نقدی از اراضی این شهرستان کارگزاری می‌شود.

روستا گفت: امید است که عملیات اجرایی این منازل ظرف ماه آینده آغاز شود. اقدامات لازم در زمینه تغییر کاربری این اراضی نیز انجام شده است.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است ظرف مدت یک سال این واحدهای مسکونی احداث شود و به مردم تحویل داده شود اما ساماندهی منطقه منبع آب اهواز به ۴ سال زمان نیاز دارد.

وی گفت: اعتبار پیش بینی شده برای احداث این ۸۱۱ واحد مسکونی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

تفاهم نامه احداث ۸۱۱ واحد مسکونی در منطقه کوی رسالت اهواز با حضور جمعی از مدیران استان بین شهرداری اهواز و راه و شهرسازی در محل استانداری خوزستان امضا شد.

گفتنی است ۸۱۱ واحد مسکونی یاد شده جزو بافت فرسوده این منطقه به شمار رفته که در اولویت کار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار گرفته است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000