همه چیز درباره نحوه فعال‌سازی رمز دوم یکبارمصرف

ماجرای پیامک جدید برای مشتریان بانک مسکن

طی روزهای اخیر بانک مسکن با ارسال پیامک سراسری برای مشتریان خود از آنها دعوت کرده به منظور ارتقای امنیت تراکنش‌های خود، نسبت به فعال‌سازی «رمز دوم پویا» اقدام کنند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، بانک مسکن در چند روز اخیر برای مشتریان خود پیامکی با این محتوا ارسال کرده است: «مشتری گرامی! با مراجعه به خودپردازهای بانک مسکن، نسبت به فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف مسکن‌کارت خود اقدام نمایید. جهت نصب نرم‌افزار رمز یکبار مصرف و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس ذیل مراجعه نمایید: https://www.bank-maskan.ir/maskan-otp ».
نکته مهم که این است که پیامک مذکور صرفا یک دعوت عام از مشتریان به حساب می‌آید و در حال حاضر واجد هیچ‌گونه اجباری نیست؛ بنابراین صرفا آن‌دسته از مشتریانی که تمایل دارند از رمز دوم یکبار مصرف بانکی به جای رمز ثابت (ایستا) استفاده کنند، باید به این دعوت پاسخ داده و با یک نوبت مراجعه به یکی از خودپردازهای بانک مسکن در سطح شهر، نسبت به فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف خود اقدام کنند.
با مراجعه به لینک مذکور که آدرس صفحه‌ای ذیل سایت بانک مسکن است، امکان دریافت نسخه اندروید نرم‌افزار این حوزه موسوم به «رمزنما» که توسط بانک طراحی شده، وجود دارد. بنابراین ساده‌ترین مسیر برای نصب این نرم‌افزار در حال حاضر، مراجعه به همین آدرس از طریق گوشی تلفن همراه است تا این نرم‌افزار همواره در دسترس مشتریان قرار داشته باشد. البته در همین صفحه تذکر داده شده که نسخه IOS نرم‌افزار رمز یکبار مصرف نیز به زودی منتشر خواهد شد و این گروه از مشتریان بانک مسکن هم می‌توانند از مزایای آن برخوردار شوند.
در این صفحه همچنین نسخه متنی با عنوان «دستورالعمل فعال‌سازی رمز پویا برروی دستگاه های خودپرداز بانک مسکن» بارگذاری شده است که طی آن گام به گام درباره این فرایند تشریح شده است.
بر اساس این دستورالعمل، مشتریان بانک مسکن (در این مرحله صرفا کسانی که سیستم عامل تلفن همراه آنها «اندروید» است)، با مراجعه به خودپرداز و پس از اینکه رمز اول خود را وارد کردند، وارد صفحه «تغییر رمز» شده و سپس گزینه «خدمات رمز پویا» را انتخاب می‌کنند. در مرحله بعد گزینه «تخصیص رمز پویا» را انتخاب کرده و سپس لازم است شماره تلفن همراه خود را وارد کنند. در این مرحله همچنین به مشتری تذکر داده می‌شود که با فعال‌سازی رمز پویا، رمز ایستا یعنی همان رمز یکبار مصرفی که به شکل دائمی مورد استفاده قرار می‌گرفته، غیرفعال می‌شود.
در صورتی که شماره همراه وارد شده صحیح بوده و منطبق با شماره ثبت شده در سیستم اطلاعات مشتریان بانک باشد، پیغامی مبنی بر تایید عملیات نمایش داده شده و یک شماره سریال در رسید چاپ می‌شود. همچنین پیامکی حاوی لینک دانلود نرم‌افزار و کد فعال‌سازی تخصیص رمز پویا به شماره مشتری ارسال می‌شود. به این ترتیب اگر کسی از طریق مراجعه به سایت، نرم‌افزار رمزنما را نصب نکرده باشد، می‌تواند در این مراحله از طریق مراجعه به لینک پیامک شده، آن را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کند.
پس از دریافت رمز پویا، مشتریان می‌توانند از آن در تمام تراکنش‌های حضوری و غیرحضوری خود استفاده کنند. فراموش نکنید این رمز تا یک دقیقه و فقط برای یک تراکنش قابل استفاده است؛ هر چند ممکن است بر اساس نیاز مشتریان، در آینده این زمان تغییر کند که در این صورت اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.
اگر مشتری به هر دلیل پس از فعال‌سازی این خدمات جدید، از تصمیم خود منصرف شود و بخواهد به روال سابق، از رمز دوم ثابت برای تراکنش‌های بانکی استفاده کند، لازم است طی مراجعه به خودپرداز در صفحه «خدمات رمز پویا» این بار گزینه غیرفعال سازی رمز دوم پویا را انتخاب کند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000