با حضور فعالان بخش مسکن شهر ایلام :

دومین نشست تخصصی فعالان مسکن و ساختمان استان ایلام برگزار شد

به منظور اجرای برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت تامین و توسعه مسکن در استان ایلام، دومین نشست تخصصی با فعالان مسکن و ساختمان برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در این جلسه که در محل ساختمان مدیریت استان برگزار شد، حشمت اله کاکی معاون مدیریت شعب استان ایلام بر اولویت های مهم بانک در شکوفایی اقتصاد کشور و تحقق اهداف کلان تاکید کرد.

وی ضمن تشریح سیاست های بانک مسکن در سال 1398 و جهت گیری های آینده بانک در حوزه اعمال سیاست های حمایتی اظهار داشت: بانک مسکن در سال جاری بدنبال تعامل و افزایش همکاری با فعالان بخش مسکن و ساختمان است که به همین منظور با برگزاری این نشست ها بدنبال رفع نواقص و کاستی ها و دریافت انتظارات و پیشنهادات آنان می باشد تا با بهره گیری از پتانسیل موجود در این بخش، تحولات مثبتی در زمینه همکاری ایجاد کنیم.

معاون مدیریت شعب استان در ادامه بر تمهیدات و برنامه های جدید مدیران عالی بانک جهت مشارکت حداکثری گروه های مختلف بخش مسکن و ساختمان اشاره و اظهار داشت: بانک مسکن بدنبال این است که با فراهم نمودن زمینه های مشارکت، باعث تسهیل در امر ساخت و ساز و کاهش هزینه آن شود.

وی با بیان اینکه در نظر داریم تحرک خاصی در بخش مسکن ایجاد نماییم تاکید نمود: بهترین راه تحرک بخش و اصلاح امور در بخش ساخت و ساز، حذف موارد زاید، استفاده از تخصص افراد و سازمان های مرتبط با بخش مسکن و ساختمان می باشد.

حشمت اله کاکی اساسنامه و ساختار بانک مسکن را مبتنی بر ارایه تسهیلات به بخش مسکن دانست و اظهار داشت: انبوه سازان، پیمانکاران و فعالان بخش مسکن که مستقیما با امر ساخت و ساز سر و کار دارند می توانند با ارایه پیشنهاد و راهکار یا شناسایی نقاط قوت و ضعف بانک مسکن زمینه ایجاد همکاری را فراهم نمایند.

وی در ادامه به همکاری و مشارکت بانک مسکن با انبوه سازان و پیمانکاران پرداخت و مهمترین اثر پرداخت تسهیلات به آنان را خانه دار کردن اقشار کم درآمد و تغییر در بافت شهری عنوان کرد.

در ادامه این نشست جهانپور از فعالان بخش مسکن و ساختمان، ضمن قدردانی از کارکنان بانک مسکن بخاطر برگزاری نشست، اظهار امیدواری کرد برگزاری این نشست ها زمینه شروع گسترش همکاری های متقابل و ایجاد شرایط مناسب برای فعالان بخش مسکن و ساختمان باشد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی استان و چالش ساخت مسکن اظهار امیدواری کرد این نشست ها باعث رونق فعالیت بخش مسکن و ساختمان استان ایلام شود.

سعید کشاورز، دیگر پیمانکار حاضر در جلسه ، بسیاری از خدمات و فعالیت های بانک مسکن را منحصر به فرد شمرد و با اشاره به داشتن کارکنان متخصص، خلاق و توانمند ، خواستار بررسی راهکارهای همکاری بانک مسکن و پیمانکاران و فعالان بخش مسکن شد.

وی همکاری فعالان بخش مسکن و ساختمان با بانک مسکن را موقعیتی مناسب در زمینه همکاری با یکدیگر دانست .

توجه ویژه به جامعه مهندسان ، پیمانکاران و فعالان بخش مسکن و شغل های مرتبط با آنان، پرداخت تسهیلات در بخش عقود مشارکتی و مبادله ای به جامعه پیمانکاران و فعالان بخش مسکن با اعتبار سنجی مناسب و تضمین کافی ، تامین سرمایه در گردش (نقدینگی ) در حین اجرای پروژه، افزایش مبلغ تسهیلات مشارکت، افزایش مبلغ و مدت باز پرداخت فروش اقساطی ، پرداخت تسهیلات در هنگام اجرای پروژه های تجاری، پرداخت تسهیلات به جای مالکین به سازندگان حرفه ای و دارای صلاحیت و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش از جمله مواردی بود که در این نشست پیشنهاد شد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000