برگزاری همایش صنعت ساختمان در شهر مقدس مشهد

به منظور جذب و ارتقاء مشتریان مرتبط با صنعت ساختمان سازی و در راستای هم افزایی بیشتر بین فعالان صنعت ساختمان و مسکن جلسه ای با حضور نمایندگان سازمان های مرتبط در مدیریت شعب استان خراسان رضوی برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، به منظور جذب و ارتقاء مشتریان مرتبط با صنعت ساختمان سازی و در راستای هم افزایی بیشتر بین فعالان صنعت ساختمان و مسکن و در جهت فراهم نمودن مقدمات برگزاری همایش صنعت ساختمان در شهر مقدس مشهد، جلسه ای با حضور نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی، شهرداری مشهد، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، اتحادیه مشاورین املاک، دبیرخانه نوین صنعت ساختمان، نظام کاردانی استان، انجمن صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان، انجمن انبوه سازان استان و چند تن از انبوه سازان استان برگزار شد. در این جلسه، امیر بدخشان معاون حوزه جنوب استان خراسان رضوی موضوع جلسه را ((هم اندیشی جهت تحقق شعار سال 98 و ایجاد رونق در بخش مسکن)) اعلام کرد .

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت تأثیر تکنولوژی های جدید و فناوری های نوین بر روی ساختمان سازی بهتر است یک بخش از این هم اندیشی با رویکرد کیفی سازی و معرفی مزیت های این علم جدید در ساخت و ساز باشد.

بدخشان افزود : توجه ویژه به ایده های خلاق و متفاوت نگاه کردن به صنعت ساختمان سازی نیز می تواند یکی دیگر از محور های مهم این جلسه باشد.

معاون حوزه جنوب استان خاطر نشان کرد : برگزاری یک استارتاپ و مسابقه در زمینه ارایه ایده های خلاقانه در جهت توسعه صنعت ساختمان سازی و تسهیل در امر خانه دار نمودن افرادی که متقاضی واحد های مسکونی هستند در این همایش می تواند بسیار جالب و تاثیر گذار باشد.

بدخشان ادامه داد : یکی از مشکلات فعلی بازار به صورت کلی و به طور خاص در بخش ساختمان سازی، عدم توجه به شناخت بازار و عدم تحقیق در خصوص بازار و بازاریابی مناسب است. لذا پیشنهاد می شود اگر یکی از محورهای این همایش در ارتباط با تحقیقات بازاریابی و ارایه روش های علمی بازاریابی و فروش واحد های احداثی باشد می تواند تأثیر مناسبی بر روی سرمایه گذار ، سازنده و خریدار داشته باشد .

در ادامه این نشست رضا اخلاقی دبیر انجمن انبوه سازان استان گفت : کمبود سالانه حدود 75،000 واحد مسکونی در شهر مشهد، نشان دهنده وجود تقاضا در این بخش است که لازم است به شکل مناسب شناسایی و پاسخ داده شود . وی همچنین از آمادگی انجمن انبوه سازان جهت احداث سالانه 15،000 واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات بانک مسکن خبر داد. اخلاقی تسهیل در ارایه خدمات مربوط به صدور ضمانتنامه و تنوع در ارایه وثیقه وهمچنین تخصیص باجه اختصاصی جهت ارایه خدمات ویژه به انبوه سازان را خواستار شد .

سپس محمد رضا مهر دوست نماینده دبیر خانه نوین صنعت ساختمان و سازمان نظام مهندسی عنوان کرد : ارایه مشوق هایی توسط بانک مسکن برای سازندگان حرفه ای جهت استفاده از فناوری های برتر و تمایز با سایر سازندگان مورد انتظار می باشد.

در خاتمه این نشست با پیشنهاد کلیه اعضای حاضر در جلسه مقرر شد انعقاد تفاهم نامه چند جانبه به منظور ارایه بسته رونق زای مسکن در استان در دستور کار قرار گیرد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000