معاون وزیر راه و شهرسازی:

ارتقای توانمندی ساکنان بافت‌های فرسوده

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۴/۰۱
پژمان با بیان اینکه هدف ما در ساخت‌وسازها ایجاد سازوکارهای دولتی که به افزایش تصدی‌گری دولت بینجامد، نیست، گفت: بدون ارتقای توانمندی ساکنان بافت‌های فرسوده، بازآفرینی محقق نمی‌شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد پژمان در بخشی از سفری که به‌ منظور بازدید از پروژه‌های بازآفرینی شهر اراک انجام داد، اظهار کرد: هماهنگی‌هایی به‌ منظور ایجاد پیوند بین پروژه‌ها و بافت‌ها انجام‌شده است، به‌ نحوی‌که از بافت‌های هم‌جوار برای نوسازی و تولید واحدهای مسکونی استفاده شود و عرصه‌های آن‌ها مجدداً در اختیار قرار گیرد.

وی با اشاره به‌ ضرورت همکاری مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده، بیان کرد: سیاست اصلی دولت در نوسازی بافت‌ها کاهش نارسایی‌ها و مشکلات و ارتقا کیفیت زندگی مردم است و دولت در این زمینه نگاه منفعت‌طلبی و سودجویی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: وقتی سیاست ما بهبود زندگی مردم است باید این اطمینان را به مردم بدهیم تا مطمئن شوند اقدامات ما از بعد سرمایه‌گذاری و به‌ منظور سودجویی نیست. گرچه کسانی که در این زمینه ما را همراهی می‌کنند و در راستای اجرای پروژه‌ها وقت، انرژی و سرمایه می‌گذارند، باید سود معقولی را ببرند.

وی با تأکید بر اینکه دولت و دستگاه‌های مدیریت شهری تمام ظرفیت و فرصت‌های خود را به‌ منظور بازآفرینی بافت‌های فرسوده بسیج کرده‌اند، افزود: قطعاً سازندگان باتجربه و افراد منصف نیز در کنار ما قرار می‌گیرند تا کار باکیفیت و با قیمت مناسب تهیه کنیم و در کاهش هزینه‌های ساخت واحدهای مسکونی موفق شویم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: قطعاً در اقدامات خود به ویژه در بخش احداث بنا تحت هیچ شرایطی از ایمنی و رعایت مقررات ملی ساختمان حتی یک میلی‌متر هم فاصله نمی‌گیریم و برای اقشار ضعیف نیز با بهترین کیفیت و ایمنی کامل به‌ طوری‌که در هنگام وقوع حادثه هیچ مخاطره‌ای آن‌ها را تهدید نکند، فعالیت خواهیم کرد. در خصوص آیتم‌های دیگر ساختمانی که بیشتر نازک‌کاری ساختمان را در بر می‌گیرد نسبت به توان خود و متناسب با وسع مردم منطقه عمل خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اساس کار ما ایجاد رفاه و ثروت بیشتر برای مردم است، تأکید کرد: همه‌کسانی که با ما همکاری می‌کنند باید بدانند هم رفاه و هم ثروتشان افزایش پیدا می‌کند..

پژمان گفت: به‌ طور طبیعی با تأمین سرانه‌های خدماتی و بهبود شرایط زیرساختی، شرایط مناسبی را ایجاد خواهیم کرد تا مردم در تراز میانگین شهر باشند و احساس تبعیض و تفاوت به آن‌ها دست ندهد.

وی افزود: نباید از این موضوع غافل شد که یکی از نارسایی‌های مناطق فرسوده عدم توانمندی خانواده‌هاست و حتی اگر مساکن و محله‌های نو ایجاد شود تا خانواده‌ها در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی توانمند نشوند ما به هدف مطلوب خود که بازآفرینی است، نرسیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در زمینهٔ ساخت‌ و سازها، بنای ما بر ایجاد سازوکارهای دولتی که به افزایش تصدی‌گری دولت بینجامد نیست، تصریح کرد: هم‌اکنون مکانیسم‌هایی ایجادشده که جمعی از اهل فن و تجربه، مدیران و صاحبان امکانات و منابع به میدان آمده‌اند و دولت نیز امکاناتی را در اختیارشان قرار داده تا با تشریک‌ مساعی نوسازی بافت‌های فرسوده با سهولت امکان‌پذیر شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم با تسهیلات ارزان‌ قیمتی که در زمینه تصرفات مردم که عمدتاً با کسب اجازه و دریافت رسمی مجوز نبوده، ارایه می‌دهیم، امکان دریافت سند برای کسانی که با ما همراهی می‌کنند، فراهم شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: نوسازی بافت‌ها با گونه‌های مختلف نیازمند عزم ملی است و ضرورت دارد همه نهادها و ارکان نظام به این موضوع کمک کنند و همه دستگاه‌ها بسیج شوند تا این کار با موفقیت انجام شود.

پژمان در پایان خاطرنشان کرد: دولت و دستگاه‌ها باید با همه ظرفیت و توان خود بیایند و به فکر کسب سود نباشند تا شاهد از بین رفتن نارسایی‌های مختصری که در برخی بافت‌ها وجود دارد، باشیم.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000