معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی:

عملیات ساخت ۱۴۰ هزار واحد طرح اقدام ملی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۴/۰۴
وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن به دنبال یک جریان مستمر و پایدار تولید در کشور بوده و به همین خاطر بحث طرح اقدام ملی برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طی یک برنامه دو ساله مطرح شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهران کفاش معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی در مراسم تودیع محمدزاده، مدیرکل سابق و معارفه نگهبان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان تهران، اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی در ابتدای انتصاب و گرفتن رای اعتماد از مجلس یک سیاست شاخص را دنبال می‌کردند که عملگرایی فارغ از سیاسی کاری و پرهیز از پرداختن به موضوعات سیاسی است و از زمان بر عهده گرفتن مسوولیت این وزارتخانه این رویه را داشته‌اند.

وی افزود: وی در همه عرصه‌های ماموریتی راه و شهرسازی و در تمام پروژه‌ها در سطح کشور به صورت مستقیم حضور دارند و موضوعات را رصد می‌کنند و با توجه به اشراف کامل مهندس اسلامی به تمام مسائل کاری، خط قرمز وی انجام فعالیت‌ها به همین شیوه و عملگرا بودن مدیران حوزه راه و شهرسازی در سراسر کشور است. لذا این موضوع مسوولیت مدیران مجموعه را سنگین تر می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: همین سیاست باید توسط سایر مدیران وزارتخانه نیز دنبال شود، لذا این موضوع را در همه جلسات که حضور پیدا می‌کنیم مورد تاکید قرار داده و امیدواریم همه همکاران ما با اتخاذ این رویه شرایط خدمت رسانی بهتری را برای مردم فراهم کنند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که ماموریت‌ها و وظایف وزارت راه و شهرسازی به گونه ای است که آحاد مردم از آن بهره برده و مسوولیت‌ها در حوزه راه و شهرسازی با زندگی آنان در ارتباط است.

مهران کفاش با بیان اینکه در سراسر کشور، بیشترین مراجعات، در بین ادارات کل راه و شهرسازی صورت می‌گیرد با تاکید بر لزوم دقت بیشتر در بحث تکریم ارباب رجوع، گفت: از برخی مراجعات مردمی که مستقیم به وزارتخانه صورت می‌گیرد، شاید بتوان گفت که در بعضی ادارات در سراسرکشور به آن نقطه ایده ال برخورد با ارباب رجوع نرسیده‌ایم و امیدواریم در استان تهران، به معنای واقعی متوجه این موضوع باشیم که مردم ولی نعمت ما هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تقدیر و تشکر از مدیریت محمدزاده در مسند مدیرکل اداره و راه و شهرسازی اظهار کرد: طولانی بودن مدیریت وی در این منصب، نشان از توانایی و سلامت ایشان است.

وی افزود: موضوع انتصاب فرد جدید یک موضوع طبیعی بوده و معمولا با تغییر مدیریت‌ها، هدف این است که خون جدیدی به دستگاه اجرایی جریان پیدا کرده و کارها با سرعت و دقت بیشتری دنبال شود. ما باید بدانیم که زمان به سرعت می‌گذرد و باید از این زمان در جهت خدمت رسانی به مردم نهایت بهره را برد. همه ما وظیفه داریم سریع، محکم و شبانه روزی کار کنیم تا خدمت بهتری به مردم ارایه دهیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به سیل رخ داده در ابتدای سال جاری که ۲۴ استان کشورمان را تحت تاثیر خود قرار داد، بیان داشت: سیل اخیر، یک اتفاق نادر بود. علیرغم این که بارش رحمت الهی بوده که بر ما نازل می‌شود، اما واقعیت این است که متأسفانه به خاطر ضعف مسوولان در این حوزه و با توجه به پیش بینی‌هایی که درست انجام نگرفت این شرایط بغرنج، رخ داد.

وی افزود: لازم است در حوزه‌های مسوولیتی خودمان به خصوص در حوزه شهرسازی دقت نظر بیشتری داشته باشیم تا اتفاقات رخ داده در ابتدای سال تکرار نشود. در این زمینه دولت در بحث ارزیابی و جبران خسارت‌های بوجود آمده مصر است که به کمک مجلس به سرعت اقدام به جبران و بازسازی خرابی‌های ناشی از سیل کند و امید است با تدبیر دولت و کمک مجلس این بازسازی هر چه زودتر انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به برنامه وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن و ایجاد یک جریان مستمر و پایدار تولید در کشور اظهار کرد: غفلتی که در این چند سال روی مسأله تولید مسکن انجام شد به درستی توسط مقام عالی وزارت شناسایی شد و باعث شد که ایشان بحث طرح اقدام ملی در حوزه مسکن را در سراسر کشور کلید بزنند.

وی افزود: هم اکنون از طرح آماده سازی و تحویل ۴۰۰ هزار واحدی که وزیر راه و شهرسازی در برنامه دو سال آینده ارایه کرده‌اند، چیزی قریب به ۱۴۰ هزار واحد آن قرارداد بسته شده است و کار عملیاتی آن آغاز شده و ظرف دو، سه هفته آینده اقدام اصلی با حضور ریاست محترم جمهوری کلید خواهد خورد.

وی ادامه داد: بحث مسکن در تهران بسیار مهم بوده و مورد تأکید مهندس اسلامی است. طبق نظر وی باید بتوانیم در شهرهای اقماری مثل شهر جدید پردیس و پرند اقدامات مناسب انجام دهیم. هرچند در این مدت چه در حوزه بازآفرینی و چه در حوزه شهرهای جدید، چنین بوده ولی امیدواریم پس از این هم آقای دکتر نگهبان این مبحث را که یکی از موارد مورد تأکید و پیگیری روزانه مقام عالی وزارت می‌باشد، با جدیت بیشتر پیگیری کنند.

مهران کفاش با اشاره به اعتقاد وزیر راه و شهرسازی به بحث شایسته سالاری در بحث انتصابات این مجموعه اذعان کرد: وزیر راه و شهرسازی نشان داده‌اند که به معنای واقعی به این اصل اعتقاد داشته و ابداً با سفارش یا توصیه دیگران، در این خصوص تصمیم گیری نمی کنند. در همین راستا کمیته‌های مختلف ارزیابی تشکیل شده تا در خصوص انتصابات تصمیم گیری شود. برخی موارد شاید اقدام به یک انتصاب جدید، طولانی شده که قطعاً دلیل آن، دقت نظر در کار و انتصاب شایسته بوده است.

وی افزود: یکی دیگر از موارد مدنظر در انتصابات وزیر محترم راه و شهرسازی توجه به جوانگرایی است. هم اکنون شاید در شورای معاونان وزارتخانه، شاهد حضور تعداد بیشتری از جوانان، نسبت به دیگر دستگاه‌های اجرایی هستیم. استفاده از بانوان هم جزو سرلوحه‌های کاری آقای مهندس اسلامی است و این وزارتخانه تنها وزارتخانه ای است که سه بانو در حوزه معاونین و مشاورین آن حضور دارند. به این طریق نشان دادیم که اگر در وزارت راه و شهرسازی در خصوص موضوعی شعار داده شده، قطعاً محقق شده است.

وی در ادامه با اشاره به بحث مورد غفلت واقع شدن جایگاه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران نسبت به دیگر استان‌های کشور، تصریح کرد: شاید مستقر بودن این اداره کل، همراه با وزارتخانه در تهران این موضوع را در اذهان متبادر کند اما با توجه به اینکه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران همزمان ریاست شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان را نیز برعهده دارد، این اداره کل نیز جایگاه ویژه خود را دارد.

وی گفت: جایگاه اداره کل استان تهران، رصد و ارزیابی شده و مورد تاکید مقام عالی وزارت و معاونان وی قرار دارد. امید است بتوانیم اداره کل راه و شهرسازی را به جایگاه اصلی اش برگردانده و روز به روز شاهد هم افزایی و ارتباط مستمر باشیم تا خدمات بهتری را بتوان ارایه داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به یکی از خط قرمزهای مهم این مجموعه در خصوص مبارزه با فساد اداری اذعان داشت: بحث مبارزه با فساد موضوعی بسیار حائز اهمیت و جزو خط قرمزهای مجموعه تصمیم‌گیر در وزارت راه و شهرسازی است. این نگاه به این معنی نیست که به همه باید بدبین باشیم، بلکه منظور این است در تمام امور و در تمام تصمیم گیری‌ها باید رویه‌ها و دستورالعمل‌های صادره به درستی انجام بگیرد.

وی ادامه داد: در بحث اجرای قانون، مجموعه وزارت راه و شهرسازی پیرو تصمیمات ادارات کل راه و شهرسازی است. باید این نکته را مدنظر داشت که سرعت در کارها نباید ایجاد فساد کند و همراه با سرعت بالا، باید به همان اندازه دقت لحاظ شود تا شاهد اتفاقات بدی نباشیم.

کفاش گفت: در پروژه‌هایی که در کشور به خصوص در تهران انجام می‌گیرد، به واسطه شرایط اقتصادی حاکم، باید به فکر استفاده از روش‌های نوین مالی برای اجرای آنها باشیم. وزارت راه و شهرسازی با همراهی مجلس محترم در بودجه ۹۸ ، مصوبات خوبی را تصویب کردند و آماده ایم تا از روش‌های مناسب تأمین مالی برای انجام پروژه‌ها استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: در خصوص مسکن مهر ، سیاست این است که تا پایان امسال به اتمام رسیده و ان شاءالله بتوانیم دهه فجر در استان تهران، این پایان کار را جشن بگیریم. اتمام مسکن مهر جزو سیاست اصلی وزارت راه و شهرسازی است و پس از آن بحث مسکن ۴۰۰ هزار واحدی را پیگیری خواهیم کرد تا بتوانیم تا پایان سال ۹۹ تأمین مسکن برای اقشار مختلف مردم بخصوص اقشار کم درآمد را به سرانجام برسانیم.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000