کمک های نقدی به خیریه بنت الشهید سیده رقیه سلام الله علیها در خراسان رضوی

با ا هداء ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک های نقدی به حساب خیریه، کارکنان خراسان رضوی شگفتی آفریدند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، خیریه بنت الشهید سیده رقیه سلام الله علیها- با همکاری و مشارکت کارکنان بانک مسکن در استان خراسان رضوی در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی اقدامات بسیار ارزنده ای را تا کنون انجام داده است برای آشنا شدن با فعالیت های این خیریه گفتگویی را با مهدی صابر مسوول این خیریه انجام داده ایم که باهم میخوانیم .

مهدی صابر مسوول خیریه بنت الشهید سیده رقیه (س) در خصوص اقدامات این خیریه گفت : خیریه بنت الشهید سیده رقیه سلام الله علیها- با همکاری کارکنان بانک مسکن استان خراسان رضوی در ابتدای سال 95 شکل گرفت و با توزیع فرمهای دعوت برای عضویت درخیریه و اعلام رضایت 351 نفر از کارکنان بانک با کسر 71 میلیون و 290 هزار ریال ازحقوق و واریز به حساب خیریه آغاز به کار کرد.

صابر ادامه داد : این خیریه سه طرح در طول سال و یک طرح همه ماهه اجرا می کند، طرح همشاگردی سلام در ایام بازگشایی مدارس به منظور تهیه کیف ولوازم التحریر و کمک هزینه ثبت نام دانش آموازان محروم تحت پوشش خیریه ، طرح نونوار به منظور تهیه لباس نو برای پسرها و دختر های تحت پوشش خیریه در روزهای پایانی سال و طرح همسفره نیز به منظور تهیه سبدهای غذایی برای ماه مبارک رمضان اجرا می شود که مجموعا مبلغی بالغ بر 2 میلیارد ریال نیز از اجرای این طرح ها عاید خیریه شده است . همچنین طرح باجه مهربانی هرماه در یکی از شعب بعد از وقت اداری به منظور بسته بندی مواد غذایی جهت توزیع بین خانواده های تحت پوشش اجرا می شود که با این طرح کارکنان تمام شعب با نحوه فعالیت خیریه آشنا می شوند و طرح سفیران مهر خیریه نیز از دیگر اقداماتی است که فرزندان کارکنان مشتاقانه در انجام امور گوناگون خیریه مشارکت می نمایند.

وی افزود : با احتساب کمکهای ماهیانه و طر ح های مذکور از ابتدای تشکیل خیریه تا کنون مبلغی بالغ بر چهارمیلیارد وپانصد میلیون ریال کمکهای نقدی به حساب خیریه واریز شده است که همه ماهه برای حداقل 100خانوار از 200خانوار تحت پوشش امنیت غذایی ایجاد شده است .

خیریه علاوه بر اهداء ماهیانه سبد غذایی به مددجویان ، کمکهای فراوان دیگری از جمله ساخت مسکن،بازسازی منازل مدد جویان ،تهیه دارو ، خدمات پزشکی و فیزیوتراپی ،تهیه جهیزیه و کمک هزینه ازدواج و ... را ارایه می نماید.

وی در خصوص تاثیر خدمت رسانی به مدد جویان خیریه در روحیه کارکنان گفت : در خیریه سلسله مراتب اداری وجود ندارد همه در کنار هم برای شادی مددجویان همکاری می کنند که خود باعث ایجاد همدلی و رفاقت بیشتر بین کارکنان شده است که قطعا در محیط کار تاثیر گذار است . همکاری که در خیریه مشارکت می کند، امدادگری که مستقیما با خانواده های نیازمند در ارتباط است ، این مشارکت و ارتباطات باعث افزایش روحیه خدمت به مردم و ارتقا رضایت مندی و بهره وری کارکنان وسازمان می شود.

مسوول خیریه خاطر نشان کرد : خیریه حدود 30امدادگر دارد که دربخشهای مختلف از جمله تحقیق ، روابط عمومی ،خرید و بسته بندی و توزیع فعالیت دارند که در ترکیب این امدادگران رؤسا و معاونین شعب ،رؤسای دوایر،کارکنان بانکدار و بانکیار و همچنین کارکنان شرکتی حضور دارند و هر همکاری که فکر می کند در زمینه ای می تواند کمک نماید پتانسیل آن درخیریه فراهم می باشد.

وی اظهار داشت : مسوولیت های اجتماعی ما این بار سنگین را بر دوش ما قرار داده است که طبق فرمایش پیامبر عظیم الشانمان نسبت به سرنوشت سایر عزیزان و محرومین بی تفاوت نباشیم کارکنان خراسان رضوی با این اقدام ارزشمند توانستند امنیت غذایی 100خانوار مددجو را تامین نمایند چندین باب منزل مسکونی ساخته و یا بازسازی و تعمیر نموده اند،امکان تحصیل و یا ادامه تحصیل صدها دانش آموز محروم را فراهم نمودند،صدها دختر وپسر عزیز این آب وخاک را در عید نوروز نونوار نمودند،صدها پدرو مادر را از شرمندگی تامین افطاری و سحری خانواده شان در ماه مبارک رمضان در آوردند و برای صدها مریض امکان درمان و تامین دارو را فراهم نمودند و دهها خدمت دیگر که دراین مجال نمی گنجد.

صابر در خاتمه سخنان خود گفت : خیریه این آمادگی را دارد که بانک را در انجام و ایفای بهتر مسوولیت های اجتماعی اش یاری نماید و باعث خوشنامی بیش از پیش بانک مسکن شود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000