مالیات بر عایدی سرمایه سیاست بازدارنده التهاب در بازار مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۴/۱۳
قانون مالیات بر عایدی سرمایه علاوه بر بازار مسکن باید در سایر بازارهای اقتصادی نیز اجرایی شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، سید حسین افضلی، با اشاره به تحولات بازار مسکن اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی امروز بازار مسکن عدم تعادل تقاضا با عرضه است و باید برای جلوگیری از افزایش قیمت از سال های گذشته نسبت به افزایش عرضه و ایجاد تعادل به نسبت تقاضا اقدام می شد.
وی با تاکید بر لزوم اجرای اقدامات زیربنایی برای جلوگیری از افزایش قیمت مسکن افزود: قطعا اگر در این زمینه دولت ها اقدامات پیش گیرانه انجام می دادند و وزارت راه و شهرسازی در دهه اخیر نیز با سیاست گذاری از تولید گسترده مسکن حمایت می کرد امروز با قیمت های کاذب در بازار مواجه نبودیم.
این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، سوء استفاده دلالان از بازار مسکن را طی دو سال اخیر یکی از عوامل تاثیر گذار در این بازار عنوان کرد و گفت: متاسفانه این گروه از افراد در بازارهای مختلف اقتصاد در شرایط مختلف ورود پیدا می کنند و با فعالیت های مخرب، خود را منتفع می کنند در حالی که بخشی زیادی از جامعه متضرر می شوند.
افضلی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از انگیزه دلال بازی در بازار مسکن باید ابزارهای قانونی به کار گرفته شود، ادامه داد: یکی از این ابزارها اجرای قانون مالیات بر عایدی مسکن است که اجرای این سیاست ها می تواند تاثیر شگرفی در مدیریت این بازار بگذارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای برنامه ها و طرح های مالیاتی به عنوان سیاست بازدارند در بازار مسکن عمل می کند و قطعا افرادی را هدف می گیرد که از عایدی خود سوء استفاده می کنند.
وی تاکید کرد: اجرای قانون مالیات بر عایدی مسکن می تواند در راستای عدالت اجتماعی به عنوان یک سیاست محوری در مدیریت بازار مسکن باشد و دستگاه های نظارتی نیز می توانند نقش نظارتی خود را در بازار مسکن تقویت کنند.
این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه قانون مالیات بر عایدی علاوه بر بازار مسکن در سایر بازارهای اقتصادی نیز اجرایی شود، گفت: در غیر این صورت سرمایه ها از بازار مسکن به بازارهای موازی هدایت می شود و می تواند در این بازارها التهاب ایجاد کند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000