اختصاص ۲۰۰ هکتار زمین برای ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی در "شیرین‌شهر"

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۴/۱۸
رضا فرهادزاده از اختصاص حدود ۲۰۰ هکتار زمین در سه محله این شهر جدید برای ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رضا فرهادزاده، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید "شیرین‌شهر"، مجموع مساحت در نظر گرفته‌ شده برای احداث واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی در این شهر جدید را ۲۰۰ هکتار عنوان و اظهار کرد: هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در محلات دهم، دوازدهم(پرنیان) و سیزدهم شیرین شهر ساخته خواهد شد که آماده‌سازی محله "پرنیان" با پیشرفت فیزیکی نسبتاً خوبی شروع‌ شده و طراحی و تأسیس دو محله دیگر نیز انجام‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه محله "پرنیان" از محلات ۱۳گانه "شیرین‌‌‌‌شهر" را به ساخت واحدهای ویلایی اختصاص داده‌ایم، افزود: پیش‌ از این سه محله را به ساخت واحدهای مسکن مهر اختصاص داده بودیم که این محلات از تراکم بالایی برخوردارند و در هر هکتار ۸۰ واحد مسکونی در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید شیرین‌شهر، مساحت محله پرنیان را ۷۵ هکتار عنوان و اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده حدود ۴۰۰ باغ ویلا در قطعات ۷۰۰، هزار و ۲۰۰ و دو هزار متری در این محله ساخته خواهد شد.

فرهاد زاده اظهار کرد: محله "کهن دیار" یکی دیگر از محلات سیزده‌گانه شیرین‌شهر است که واحدهای مسکونی به‌ صورت آپارتمانی و ویلایی و با تراکم ۲۰ واحد در هر هکتار ساخته‌ شده و استقبال خوبی از ساخت‌ و سازهای این محله صورت گرفته است. در محله پرنیان نیز بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در هر هکتار ۶ واحد به‌ صورت ویلایی و باغ ویلا ساخته خواهد شد و مردم استان استقبال خوبی از ساخت واحدهای ویلایی در این محله نشان داده‌اند.

وی با بیان اینکه شیرین شهر تنها مکانی در استان خوزستان است که با سند تک‌برگ باغ ویلا عرضه می‌کند گفت: واحدهای ویلایی محله پرنیان از لحاظ آماده‌سازی و شهرسازی، شرایط خوب و منحصر به‌ فردی دارند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید شیرین شهر تصریح کرد: با توجه به استقبال مردم از طرح باغ ویلا در محله پرنیان به دنبال این هستیم که دو محله دهم و سیزدهم را نیز به ساخت باغ ویلا اختصاص دهیم؛ اقدامات لازم در این خصوص انجام و در طرح تفصیلی نیز دیده‌شده است و به‌تدریج با مشارکت سرمایه‌گذاران، ساخت باغ ویلا را در شیرین شهر دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه افق جمعیتی شیرین شهر ۷۵ هزار نفر پیش‌بینی‌شده است، تصریح کرد: جمعیت‌پذیری این شهر هم‌اکنون در مراحل مقدماتی است و در سه سال اخیر حدود دو هزار و ۳۰۰ نفر در این شهر جدید اسکان‌یافته‌اند و این روند با سرعت بالایی ادامه دارد و رشد جمعیتی ادامه دارد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000