افزایش ودیعه اسکان موقت در بافت‌های فرسوده اراک

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۴/۲۳
با ابلاغ شیوه نامه جدید تسهیلات ودیعه اسکان موقت در محلات هدف بازآفرینی در کلانشهر اراک به ۲۰۰ میلیون ریال با نرخ ۹ درصد افزایش پیدا کرده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از فارس، احمد مرزبان در نشست بررسی وضعیت طرح بازآفرینی شهر اراک با بیان اینکه با ابلاغ شیوه نامه جدید تسهیلات ودیعه اسکان موقت در محلات هدف بازآفرینی در کلانشهر اراک به 200 میلیون ریال با نرخ 9 درصد افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: در تمامی پروژه‌های نوسازی مسکن که بر اساس طرح بهسازی و نوسازی مصوب استان در محلات هدف بازآفرینی شهری موفق به اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری شوند و همچنین پروژه‌های ویژه همچون پروژه‌های جابجایی و اسکان مجدد ساکنین محلات هدف که به تایید شرکت بازآفرینی شهری ایران رسیده یا می‌رسند، مشمول دریافت این تسهیلات خواهند بود.
وی افزود: متقاضیان واجد شرایط پس از طی مراحل ثبت درخواست در سامانه تسهیلات با تایید اداره کل راه و شهرسازی به بانک مسکن معرفی خواهند شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار داشت: میزان سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت در کلانشهر اراک 400 میلیون ریال و در سایر شهرها 300 میلیون ریال تعیین شده و حداکثر دوره مشارکت 30 ماه طبق مقررات داخلی بانک است.
مرزبان گفت: نرخ سود تسهیلات در سال 98 به میزان 9 درصد تعیین شده است که متقاضیان ساخت حرفه‌ای، غیرحرفه‌ای و تکنولوژی جدید و فناوری نوین می‌توانند علاوه بر آن، تسهیلاتی را نیز با نرخ 18 درصد دریافت کنند.
وی اظهار داشت: میزان سقف ودیعه اسکان موقت در کلانشهرها 200 میلیون ریال و سایر شهرها 150 میلیون ریال تعیین شده که علاوه بر آن مبالغی نیز با نرخ 18 درصد قابل پرداخت است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اضافه کرد: سهمیه اختصاص یافته به استان مرکزی 420 فقره است که بر اساس میزان جذب استان در بازه زمانی سه ماهه تنظیم شده است و در صورت عدم جذب تسهیلات نسبت به جابجایی سهمیه اقدام خواهد شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000