همکاری دولت و بانک مسکن در طرح مسکن مهر

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۴/۲۳
اگر بانک مسکن در طرح مسکن مهر همکاری نمی‌کرد، امروز خانه‌های مسکن مهر به دست متقاضیان نمی‌رسید.
پایگاه خبری بانک مسکن

کمال‌الدین شهریاری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه برای بهبود وضعیت مسکن نیازی به ارایه و تصویب طرح و لایحه نیست، اظهار داشت: قوانین متعددی در زمینه مسکن وجود دارد و به جای قانون‌گذاری جدید، باید قوانین مصوب به درستی اجرا شود.

وی با بیان اینکه اگر دولت به دنبال تأمین مسکن برای مردم به ویژه اقشار محروم و کم درآمد است باید به آنان یارانه دهد، ادامه داد: دولت می‌تواند در قالب‌های مختلفی چون کاهش قیمت زمین، مصالح و هزینه‌های اداری و کسب پروانه به مردم یارانه دهد و این اقدامات حمایتی می‌تواند به خانه‌دار شدن مردم کمک کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه از سوی دیگر این یارانه می‌تواند از طریق فروش اموال مازاد و املاک در اختیار وزارت راه و شهرسازی تأمین شود، تصریح کرد: در واقع دولت و وزارت راه و شهرسازی می‌توانند زمین‌ها و املاکی را که در اختیار دارند، با شرایط خاصی به سازندگان محول کنند تا از این طریق واحدهای کوچک مسکونی احداث و با قیمت تمام شده پایین به مردم عرضه شود که مسلماً این راهکار منجر به کاهش اجاره بها و خرید مسکن می‌شود.

شهریاری بیان کرد: همچنین دولت در این راستا باید تسهیلات ویژه‌ای چون معافیت از پرداخت عوارض در بافت‌های فرسوده، افزایش سهم تسهیلات در قیمت مسکن، کاهش مبلغ اقساط و نرخ سود بانکی را برای مردم در نظر گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح مسکن مهر در آن مقطع حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه روی دست دولت گذاشت و اگر دولت این هزینه‌ها را متقبل نمی‌شد و بانک مسکن هم در این زمینه همکاری نمی‌کرد، امروز خانه‌های مسکن مهر به دست متقاضیان نمی‌رسید و بر این اساس امروز هم دولت باید به مردم برای خانه دار شدن کمک کند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000